شمانیوز
شما نیوز

نصب سازه‌های جانبی سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از پایان عملیات نصب سازه‌های جانبی عرشه اصلی ۱۳A در بلوک گازی این طرح در آبهای خلیج فارس خبر داد.

نصب سازه‌های جانبی سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران: پیام معتمد گفت: عملیات نصب پل ارتباطی به همراه مشعل سکوی گازی ۱۳A از شامگاه سه‌شنبه، ۲۰ اسفند توسط شناور نصاب SEA PAD آغاز شد و ساعاتی قبل به پایان رسید.

وی مجموع وزن سازه‌های مذکور را که در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر ساخته شده‌اند، بیش از ۳۵۰ تن اعلام کرد و افزود: پل ارتباطی و مشعل این سکو به ترتیب بیش از ۲۴۱ و ۱۰۹ تن وزن دارند که پیش از این به همراه پل ارتباطی و مشعل سکوی اقماری ۱۳C با اوزان مشابه به‌طور همزمان جهت نصب در موقعیت‌های مخزنی A و C راهی بلوک گازی طرح توسعه فاز ۱۳ در میدان مشترک گازی با قطر شدند.

به گفته معتمد، با نصب متعلقات مربوط به سومین سکوی طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی، شناور حامل، جهت نصب متعلقات سکوی آخر عازم موقعیت C در میدان مشترک خواهد شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: با اتمام عملیات نصب سازه‌های جانبی و شروع عملیات هوک‌آپ و راه‌اندازی سکو ۱۳A که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان قرار دارد، ۱۴.۲ میلیون مترمکعب (معادل ۵۰۰ میلیون فوت مکعب) در روز به تولیدات گازی میدان مشترک پارس جنوبی افزوده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ضمن بهره‌برداری از سکوی ۱۳C، کارهای جزئی باقی‌مانده در سکوی ۱۳A یز تکمیل و این سکو نیز به مدار تولید وارد می‌شود افزود: با راه‌اندازی این دو سکو بخش فراساحل فاز ۱۳ پارس جنوبی پایان می‌یابد.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون در بخش فراساحل فاز ۱۳ پارس جنوبی، دو سکوی ۱۳B و ۱۳D در مجموع با ظرفیت برداشت ۲۸ میلیون مترمکعب گاز به همراه دو رشته خطوط لوله ۳۲ اینچ اصلی و یک خط لوله درون میدانی در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied