شمانیوز
شما نیوز

برگزاری دو دوره آموزشی ایمنی و بهداشتی در منطقه تهران

مسئول آموزش منطقه تهران از برگزاری دو دورۀ آموزشی برای کارکنان منطقه تهران خبر داد .

برگزاری دو دوره آموزشی ایمنی و بهداشتی در منطقه تهران

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران: مسلم رحمتی فاخر گفت: یک دوره آموزشی یک روزه با عنوان اصول خود مراقبتی و بهداشتی در برابر بیماری های عفونی و ویروسی برای کارکنان خدماتی برگزار شد.

وی افزود: به منظور پیشگیری و اقدامات اولیه ضرورت داشت که این کلاس آموزشی برای این دسته از افراد که نقش مستقیم و تأثیرگذاری در حفظ بهداشت و سلامت کارکنان دارند برگزار شود.

رحمتی اضافه کرد: این دورۀ یک روزه توسط دکتر ساناز فرهادی تدریس شد که بر اساس آن افراد با مباحثی همچون شناخت کووید – 19 ، چگونگی انتشار، علائم، راههای کاهش خطر، عفونت، روشهای پیشگیری از ابتلا، ساز و کارهای ضد عفونی نمودن محیط، سطوح، وسایل، سرویس های بهداشتی، سطل های زباله و مواردی از این دست آموزش داده شد .

رحمتی  دوره آموزش تئوری و عملی کمک های اولیه و آشنایی با مخاطرات را دیگر دوره برگزار شده برشمرد و گفت:کارکنان منطقه تهران با انواع اتفاقات ، راه‌های پیش‌گیری و نحوه مقابله با آن آشنا شدند.

مسئول آموزش منطقه تهران دربارۀ این دورۀ دو روزه گفت : توسط دکتر عالی زاده تدریس شد و بر اساس آن افراد حاضر با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و پیش‌گیری از حوادث غیرمترقبه با انواع کمک‌های اولیه، CPR و احیاء قلبی و ریوی ، آتل بندی، پانسمان و بانداژ، انواع حمل مصدوم، موارد مرتبط با خونریزی ، سوختگی ، شکستگی، مسمومیت، آشنایی با تجهیزات امداد و نجات ، پناه گیری، تعیین نقاط امن، خروج اضطراری و ... آشنا شده و مطالب را به صورت تئوری و عملی فرا گرفتند.

وی کمک های اولیه را شامل اقداماتی دانست که هنگام وقوع حوادث، برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد و رنج مصدوم قبل از رسیدن افراد حرفه ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی به عمل می آید.

وی یادگیری کمک های اولیه برای تمامی افراد را لازم و ضروری ذکر کرد که با استفاده از آموزش ، تمرین و تکرار می توان جان مصدوم را نجات داده، از آسیب های بیشتر جلوگیری نموده ، درد و رنج جسمی و روحی وی را کاهش و سبب افزایش بهبودی مصدوم شد.

وی هدف و مزیت ارائه آموزش کمک های اولیه را دسترسی به یک خلاصه کامل و جامع معرفی کرد که با ساده سازی روش های آموزشی، سعی در شناخت و یادگیری بیشتر مخاطبین در زمینه امداد و نجات گردیده است.

وی اظهارداشت: آموزش از جمله الزامات برای افزایش مهارت مقابله صحیح با خطرات و سوانح است و هر اندازه بتوانیم این موضوع را جدی بگیریم، مشکلات و آسیب‌ها کمتر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied