شمانیوز
شما نیوز

بیمه شدگان نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خدمات ندارند

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان اعلام کرد: با هدف کاهش تردد بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران در شعب و کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی در این استان، مردم برای ارائه و ثبت درخواست های خود تا پایان سال جاری، نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

بیمه شدگان نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خدمات ندارند

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید فاضل حیدری بلوکی با ارایه توضیحاتی در خصوص تداوم یافتن تمهیدات این اداره کل برای کنترل شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان، گفت: تا پایان اسفندماه سال 98 و در راستای کاهش تردد بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران در شعب و کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی، بیمه شدگان متقاضی بهره‌مندی از مزایای مستمری بازنشستگی برای ارائه و ثبت درخواست مربوطه به واحدهای اجرایی ذیربط نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

 

وی با بیان اینکه در صورت احراز شرایط مقرر قانونی، تاریخ ترک کار آنان به منزله تاریخ درخواست لحاظ می شود، افزود: این افراد تا پایان فروردین ماه سال 99 مهلت دارند تا برای پیگیری موضوع به آخرین شعبه دریافت کننده حق بیمه، مراجعه نمایند.

 

حیدری بلوکی، زمان درخواست برقراری مستمری بیمه شدگان اختیاری را تاریخ احراز شرایط قانونی آنان در اسفند ماه سال 98 دانست و خاطرنشان کرد: مهلت های مقرر مربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد، ادامه بیمه به طور اختیاری، باربران، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و موارد دیگر اعم از مهلت درخواست، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه که از تاریخ اول اسفند 98 به بعد منقضی شده، تا پایان فروردین 99 تمدید می شود.

 

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از تمدید مهلت مقرر در برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه 98 بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی، رانندگان، خادمین ثابت مساجد ، باربران، کارگران ساختمانی و ... خبر داد و تاکید کرد: مهلت پرداخت حق بیمه این بیمه شدگان تا پایان فروردین 99 تمدید می شود.

 

حیدری بلوکی در مورد آن دسته از بیمه شدگانی که پایان مهلت مقرر ثبت اعتراض به آراء کمیسیونهای پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ یک اسفند 98 بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نشده اند، گفت: در حال حاضر، ضرورتی به مراجعه این بیمه شدگان برای ثبت اعتراض نیست و پس از عادی شدن شرایط، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به فراهم شدن زمینه تحویل دفترچه بیمه در محل زندگی یا کار بیمه شدگان، افزود: با توجه به مهیا بودن الزامات و نرم‌افزار مورد نیاز برای تحویل دفترچه بیمه در محل مورد درخواست بیمه شدگان و مستمری بگیران از طریق سامانه غیرحضوری، رویه انجام کار در اسرع وقت تعیین و متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

حیدری بلوکی خدمات غیرحضوری را بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی دانست و گفت: در راستای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در استان، به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم حتی الامکان از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به تاکیدات وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستورات ابلاغی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص اتخاذ تدابیری به منظور کاهش مراجعات مردم به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی با هدف پیشگیری از خطر شیوع ویروس کرونا یادآور شد: در این شرایط ضروری است تا از ازدحام جمعیت در شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی جلوگیری شود؛ بر همین اساس، دفترچه بیمه افرادی که تا پایان بهمن ماه دارای اعتبار باشد، تا پایان فروردین دارای اعتبار تلقی شده و می‌توانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند و عملا نیاز به تمدید اعتبار نخواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied