شمانیوز
شما نیوز

پیام تبریک مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی به مناسبت فرارسیدن نوروز 1399

دکتر علی جباری با صدور پیامی فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت را تبریک گفت.

پیام تبریک مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی به مناسبت فرارسیدن نوروز 1399

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور؛ دکتر علی جباری با صدور پیامی فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت را تبریک گفت.

 

«به نام خدا»

بازهم سالی دگر گذشت و سالی دیگر در پیش رو ...

 

بهار حاکی از عنایت خالق مهربان به مخلوق خدا و فرصت دوباره نگریستن به دیروز و امروز است. بهار یعنی بهتر زیستن و بهتر نگریستن؛ یعنی درس گرفتن از گذشته و امید به آینده سبز و روشن است. وقتی نگاه بهار بر دیوار دل و جانمان می تابد، از خداوند سبحان و تدبیر کننده شب و روز و بی همتای هستی بخش، دگرگونی، تحول و بهترین احوال را در لحظات تحویل سال با تمام وجودمان تمنا می کنیم.

 

صنعت بیمه، به مثابه یک فعالیت اقتصادی – اجتماعی می تواند قدرت خویش را در ارائه امنیت ، تشکیل و تقویت  سرمایه گذاری اقتصادی جامعه نشان دهد. صنعت بیمه، یکی از حوزه های تأثیر گذار اقتصاد ملی در هر کشوری می­باشد. صنعتی که نقش اساسی در بهبود امر ثبات اقتصاد ملی ایفا می کند. امروزه حسب پیچیدگی­های کسب و کار، صنعت بیمه به یک ضرورت اجتناب ناپذیر در ایجاد اطمینان در زندگی مردم مبدل شده است و مطابق با نیازهای پیش روی جامعه، هر روز شاهد بروز و ارائه محصولات جدیدی در این صنعت برای جامعه هستیم . در این میان یکی از معدود رشته‌های فراگیر بیمه که براساس قانون، اجباری تعریف شده، بیمه شخص ثالث است و این واقعیت انکارناپذیری است که قانون بیمه شخص ثالث در جبران زیان های ناشی از حوادث رانندگی امنیت لازم را برای حفظ جان و مال مردم به همراه داشته است.

 

امروزه مطابق با دستاوردها و تحولات اساسی در فرآیندها و گستره حوزه خدمات رسانی صندوق تأمین خسارتهای بدنی، به اذعان غالب پیشکسوتان و صاحبنظران منصف صنعت بیمه کشور و اندیشمندان حوزه مسئولیت اجتماعی، این صندوق در بهترین شرایط ممکن عملکردی قرار دارد و با ارائه خدمات صادقانه و به موقع به خانواده های قربانیان حوادث رانندگی و زندانیان جرایم غیرعمد تصادفات رانندگی، به عنوان یک نهاد حاکمیت محور، اولاً: به ایفای نقش عدالت اجتماعی در جهت حمایت به موقع از گروه هدف با کاهش طول دوره رسیدگی به پرونده های صندوق تا 7 روز کاری به عنوان یک شاخص مناسب  و همچنین پشتیبان صنعت بیمه کشور در افزایش اطمینان بیمه گذاران به شرکتهای بیمه گر،  به عنوان بیمه گر دوم صنعت بیمه گام برداشته است. ثانیاً: بر اساس مفاد مواد 21 و 22 قانون بیمه شخص ثالث در کنار شرکت های بیمه  بعنوان پشتوانه آنها عمل نموده است تا وجود یک صندوق توانمند و تخصصی در کنار شرکتهای بیمه بعنوان حامی بیمه گذاران، زیان دیدگان و شرکتهای بیمه ای در مواقع خاص ، منتج به افزایش سطح اعتماد عمومی مردم به صنعت بیمه کشور گردد و پایه این اقدامات بر اساس مدل پایداری تعریف شده در مسیر بقای سازمان حسب ماهیت صندوق برای آیندگان می باشد. در همین ارتباط نقش گذاری صندوق در حمایت مؤثر از قربانیان واقعی حوادث رانندگی، ایفای نقش با پرداخت خسارت زیان دیدگان سوانح رانندگی در طول شرکتهای بیمه، پرداخت خسارت ناشی از نوسانات نرخ دیه و عدم خرید الحاقیه در طی چهارسال اخیر، حل مشکل شرکت بیمه توسعه از طریق تزریق منابع مالی با همکاری شرکت بیمه ایران و بیمه مرکزی، آزادسازی حداقل 38.920  زندانی در 5 سال اخیر و پرداخت حداقل 15 درصد از خسارات جانی رشته شخص ثالث صنعت بیمه شاهدی از این مدعاست.

 

از طرفی دیگر صندوق بمنظور ایفای تعهدات اجتماعی – حمایتی حاکمیت، باید همزمان با ساختار اجتماعی خود، به مثابه یک بنگاه اقتصادی عمل نماید تا ضمن ایجاد ارزش افزوده مناسب، امکان ارائه خدمات در سال های آتی را به عنوان یک سازمان پایدار و مکمل صنعت بیمه کشور داشته باشد. در همین ارتباط صندوق تأمین خسارتهای بدنی فعالیت های خود را در ارائه خدمات به آحاد جامعه در ایجاد امنیت روانی- اجتماعی با ارائه خدمت به حداقل 120.000  نفر زیان دیده در 5 سال اخیر، ایجاد فرهنگ پوشش بیمه ای (با ارائه طرح بخشودگی جرایم بیمه نامه) و پایداری بنگاه و بقای آن برای آیندگان از طریق تحصیل بالاترین نرخ های بازدهی سرمایه گذاری متمرکز نموده است.

 

در چند سال اخیر خوشبختانه شاهد تحول ساختار صندوق از جمله در حوزه های مختلف از طریق طراحی و تبیین یک سیستم یکپارچه و هوشمند نرم افزاری و راه اندازی دفاتر استانی در کلیه 31 مرکز استانی کشور، ارتباط نرم افزاری با وب سرویس های مأخوذه از نهادهای ذیربط در راستای افزایش تسهیل بخشی امور و اطمینان بخشی داده ها و مدارک ارائه شده در قالب کیفیت اطلاعات مورد پردازش صندوق بوده ایم که نتایج آن کاهش بروکراسی اداری و  تسریع در امر ارائه خدمات به این قشر آسیب دیده، به عنوان یک نهاد پاسخگو می­باشد.

 

حال سال 1399 هجری شمسی را در حالی آغاز می کنیم که در سال گذشته به یاری خداوند متعال و همت همکاران صدیق و زحمتکش و کارگزاران گرانقدر سراسر کشور، شاهد دستاوردهای قابل توجهی در صندوق تامین خسارتهای بدنی بوده ایم و امید که از این پس نیز روند رو به رشد ادامه یابد. امیدوارم که با همت خود در سال جدید نیز برگ های زرین دیگری بر کتاب پرافتخار صنعت بیمه کشورمان بیفزاییم و به فضل الهی به جایگاه های والاتر و بالاتر دست یابیم.

 

                                                                                                                علی جباری

                                                                                      مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied