شمانیوز
شما نیوز

عملکرد اصلی سیستم‌های بهداشتی نیازمند تأمین منابع مالی سلامت است

عملکرد اصلی سیستم‌های بهداشتی، نیازمند تأمین منابع مالی سلامت است که با بهبود پوشش خدمات موثر و حمایت مالی، می تواند موجبات پیشرفت پوشش همگانی سلامت را فراهم کند.

عملکرد اصلی سیستم‌های بهداشتی نیازمند تأمین منابع مالی سلامت است

 به گزارش شمانیوز به نقل از آی‌هینا، امروزه میلیون‌ها نفر به دلیل هزینه، به خدمات دسترسی ندارند. بسیاری دیگر با اینکه از جیب پرداخت و خودشان هزینه می کنند خدمات کمی دریافت می کنند در حالی که طراحی و اجرای دقیق سیاست های تأمین منابع مالی می تواند این مسائل و مشکلات را مورد توجه قرار دهد. برای مثال در نظر گرفتن تمهیداتی برای پرداخت و قرارداد، می تواند موجبات انگیزه درکیفیت و بهبود آن را فراهم آورد. پرداخت کافی و به موقع وجوه به ارائه دهندگان خدمت می تواند به اطمینان ازپرسنل مناسب و داروهای کافی برای درمان بیماران کمک کند.

 

رویکرد سازمان جهانی بهداشت درارتباط با تأمین منابع مالی سلامت برعملکردهای اصلی شامل افزودن درآمد یعنی منابع بودجه ، از جمله بودجه های دولتی، طرح های اجباری یا داوطلبانه پیش پرداخت بیمه، پرداخت‌های مستقیم خارج از جیب توسط مصرف کنندگان و کمک های خارجی، تجمیع وجوه یعنی انباشتگی وجوه پیش پرداخت شده ازطرف برخی یا کل جمعیت و خرید خدمات یعنی پرداخت یا تخصیص منابع به ارائه دهندگان خدمات درمانی متمرکز است.

 

علاوه براین، همه کشورها سیاست‌هایی دارند که براساس آن ارائه خدمت به مردم مجاز است، حتی اگر صریحاً توسط دولت بیان نشده باشد. همچنین خدماتی که تحت پوشش نباشند، معمولاً توسط بیماران پرداخت می‌شوند که بعضاً پرداخت های مشترک نامیده می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied