شمانیوز
شما نیوز

شمانیوز گزارش می‌دهد؛

چرا صداوسیما برای مقابله با کرونا پخش تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره‌ای را متوقف نمی‌سازد؟

صداوسیما در شرایط فعلی دچار یک دوگانگی شدید شده است؛ یعنی از سویی مردم را به ماندن در خانه تشویق می‌کند و از سوی دیگر عمده تبلیغات رسانه ملی، اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

چرا صداوسیما برای مقابله با کرونا پخش تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره‌ای را متوقف نمی‌سازد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی قرنطینه خانگی و برخی نیز کاهش تردد در شهر را انتخاب کرده‌اند، اما در این بین یکی از مشکلاتی که همه ما با آن مواجه هستیم، عدم آشنایی مردم با سیستم خرید مایحتاج روزانه از طریق اینترنت و متأسفانه ضعف زیربنایی در ساختار ترویج سیستم خرید مایحتاج روزانه به صورت آنلاین است.

در این روزها که مردم باید در خانه بمانند و در مواقع فقط ضروری خانه ترک کنند، انجام خریدهای روزانه از طریق اینترنت می‌تواند به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کند، اما چون در این حوزه ضعف وجود دارد، مردم ترجیح می‌دهند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا مغازه‌ها برای خرید مایحتاج روزانه‌شان مراجعه کنند؛ لذا تصاویری از صف‌های طولانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید مایحتاج ضروری منتشر شده که این اقدام بنفسه ممکن است به شیوع ویروس کرونا دامن بزند.

صداوسیما در شرایط فعلی دچار یک دوگانگی شدید شده است؛ یعنی از سویی مردم را به ماندن در خانه تشویق می‌کند و از سوی دیگر عمده تبلیغات رسانه ملی، اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و در این تبلیغات با ترفندهایی خاص مانند تخفیفات ویژه، مردم را برای حضور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که مکان اصلی شیوع ویروس کروناست، تشویق می‌کند؛ در صورتی که صداوسیما در شرایط کنونی باید پخش این تبلیغات را قطع و خریدهای اینترنتی را به مردم آموزش و توصیه کند.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز با اشاره به فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تبلیغات گسترده تلویزیونی برای حضور در این فروشگاه‌ها، اظهار کرد: این فروشگاه‌ها که با هر بحرانی در کشور شلوغ‌تر می‌شوند به کمک تبلیغات و تشویق صدا و سیما به مشتریان خود افزوده است در حالیکه همین مراکز خرید شلوغ می‌‎تواند تهدیدی برای سلامت مردم و کارکنان فروشگاه باشد.

وی با بیان اینکه به راحتی می‌توان عرضه اینترنتی و تلفنی محصولات را در این فروشگاه‌های زنجیره‌‎ای نهادینه کرد، افزود: در این مسیر می‌توان از ظرفیت صدا و سیما نیز بهره گرفت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم تصریح کرد: متأسفانه مدیریت در کشور ما همواره به نحوی است که تا به شرایط بحران نرسیم، راهکاری برای برون رفت از مشکلات در نظر نمی‌گیریم.

بیگدلی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در زمینه مبارزه با شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: متأسفانه صداوسیما دچار یک بلاتکلیفی است و به جای پخش برنامه‌های سرگرم کننده، تبلیغاتی از این دست پخش می‌کند.

وی گفت: صداوسیما نمی‌‎تواند با برنامه‌های تکراری دو یا سه دهه پیش مخاطب امروز را جذب کند و با وجود بودجه بسیار بالایی که برای این نهاد در مجلس در نظر گرفته شده ولی عملکرد این نهاد به هیچ مطلوب نبوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در مقطع کنونی حتی می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی بسیج، مساجد و خانه‌های بهداشت نیازهای مردم را تهیه و به آن‌ها رساند و نقش اصلی را در این میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایفا می‌کنند.

به گزارش شمانیوز، متأسفانه صداوسیما به عنوان مهترین رسانه کشور و اثرگذارترین رسانه، این روزها سود و تجارت و منافع اقتصادی خود را به منافع و سلامت عمومی ترجیح داده است و با تبلیغاتی که انجام می‌دهد، تمام زحمات ستاد مقابله با کرونا، قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) که تحت نظر ستادکل نیروهای مسلح است و نیز زحمات پرستاران و کادر درمانی را به هدر داده و برخلاف توصیه‌های پزشکان و کادر درمانی عمل می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied