شمانیوز
شما نیوز

گوی رقابت بازار در دست بانک دی

از نگاه تحلیل‌گران و ناظران بیرونی اقدامات انجام شده در فصل جدید بانک دی و جهش و شتاب چشمگیر شاخص‌های کلیدی عملکردی این بانک، همچون رشد قیمت سهام، توسعه سبد محصولات، کاهش معوقات، افزایش منابع ارزان قیمت،کاهش بهای تمام شده پول و هزینه های عملیاتی و حرکت به سوی دستیابی به سود عملیاتی، بیانگر تاثیر محسوس تغییرات رویکرد مدیریتی در این بانک است که در پی آن می توان به خیزشی بزرگ برای بهبود شرایط بانک و دستیابی به سود با کیفیت و پایدار امیدوار بود و تحقق چشم انداز مطلوبی را به سهامداران و ذینفعان این بانک نوید داد.

گوی رقابت بازار در دست بانک دی
به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک دی، در گفتگویی با دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، به واکاوی دلایل و علل بهبود حرکت و تسریع روند سودآوری بانک دی پرداختیم. در این گفتگو با ما همراه باشید:
 
جذب منابع ارزان قیمت و کاهش بهای تمام شده پول با طرح انگیزشی تلاش
 
یکی از مهم ترین اولویت های هیئت مدیره جدید بانک دی، حرکت در مسیر بانکداری حرفه ای و پاسخ به خواسته ذینفعان است که برای تحقق آن تلاش شده است ضمن توسعه سبد محصولات، هزینه های عملیاتی بانک کاهش یافته و سود عملیاتی محقق شود. با توجه به این که یکی از کانال های جذب منابع ارزان قیمت، تقویت و رشد حساب های جاری و قرض الحسنه است، در این بانک طرح « تلاش دی » با هدف جذب منابع ارزان قیمت و کاهش ریسک نقدینگی عملیاتی شد که با اجرای این طرح، طی 3 ماه گذشته، (از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون) رشد 24.25 درصدی منابع ارزان قیمت و کاهش 1.1 درصدی بهای تمام شده پول را برای این بانک به ارمغان آورد.
 
 
کاهش معوقات با اجرای طرح تشویقی وصول مطالبات
 
با استقرار تیم مدیریت جدید، از همان ابتدا طرح تشویقی وصول مطالبات در دو بخش امهال و بخشودگی اجرایی شد و برای نخستین بار در قالب این طرح حدود اختیارات بخشودگی جرایم دیرکرد مشتریان مشمول به کمیته های اعتباری شعب واگذار شد تا شعب با توجه به شناخت خود از مشتری و در نظر گرفتن شرایط هر مشتری و حسب اختیارات اعلام شده برای اجرای آن اقدام کنند. نتیجه این اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته برای دستیابی به اهداف این طرح کاهش 4 درصدی نسبت معوقات به مصارف بانک (NPL) از ابتدای دی ماه تاکنون است و می‌توان امید داشت با رویکرد نوینی که در این بانک ایجاد شده است، روند وصول مطالبات معوق در ماه ‍‌های آتی سرعت بیشتری پیدا کند.
 
 
سهام بانک دی خلاف جهت بازار
 
سهام بانک دی این روزها مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرارگرفته است، رشد چشمگیر قیمت سهام بانک دی در شرایطی که بازار سرمایه روند نزولی و پرنوسانی را دارد و با ریزش شاخص کل مواجه است بیانگر این است که قیمت سهام بانک به قیمت واقعی در حال نزدیکتر شدن است. سهام بانک دی طی یکسال گذشته جزو بانک‌های برتر از حیث بازدهی قیمت بود و با استقرار تیم مدیرتی جدید و اقدامات صورت گرفته توسط این تیم، قیمت سهام بانک دی از ابتدای دی ماه سال جاری تا کنون شاهد رشد 31.7 درصدی بوده است که در بازار سرمایه رقم قابل توجهی است.
 
 
صدور مجوز فعالیت یازده شعبه بانک دی
 
به دنبال پیگیری های مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک دی و تعاملات انجام شده با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پرونده صدور مجوز فعالیت یازده شعبه بانک دی که در سال های گذشته در حال پیگیری بود، صادر شد. این مهم در پی انتصاب هیئت مدیره در دی ماه 1398 و پیگیری های مجدانه تیم مدیریتی در کوتاه ترین زمان ممکن تحقق یافت که نشان دهنده تعامل و ارتباطات خوب تیم مدیریت با بانک مرکزی است.
 
 
توسعه سبد محصولات در پاسخ به نیاز واقعی مشتریان
 
داشتن محصولات و خدمات بانکی در شرایط رقابتی بانک ها برای جذب و حفظ مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با نگاهی به عملکرد بانک دی در سه ماهه چهارم سال 1398 می توان دریافت، علیرغم این که مدت زمان کوتاهی است که هیئت مدیره جدید سکان هدایت بانک را در دست گرفته است اما با توسعه سبد محصولات و رونمایی از چندین طرح متنوع در این مدت توسعه سهم بازار در این بانک هدف قرار گرفته است.
 
طرح‌های «کارت اعتباری»، «بسته اعتباری صرافان » و بسته اعتباری جامع مشاغل « دیدار دی» که با هدف توسعه کسب وکارها تأمین مالی «پزشکان» و 30 گروه شغلی دیگر را هدف قرار داده است، از جمله طرح‌هایی است که با اجرایی شدن در شعب بانک دی با اقبال ویژه جامعه هدف روبرو شد.
 
به نظر می رسد بانک دی با تیم مدیریتی جدید خود فصل جدیدی را در مسیر سودآوری و افزایش سهم بازار آغاز کرده است که نشانه‌های آن را در شاخص‌های کلیدی عملکرد آن می‌توان مشاهده کرد. سهامداران و ذینفعان این بانک می‌توانند امیدوار باشند در فصل جدید بانک دی برگ زرین دیگری در تحقق چشم‌انداز روشن آن رقم بخورد.
 
 
 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied