شمانیوز
شما نیوز

جدیدترین قیمت طلا در روزهای آخر سال

در حالی که اقدامات فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نقدینگی در بازارها تا حدی موجب کاهش نگرانی ها از اختلال در اقتصاد جهانی و کمبود نقدینگی به دلیل شیوع کرونا شده، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

جدیدترین قیمت طلا در روزهای آخر سال

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم : قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۵۳۸ دلار و ۶۳ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۵۳۸ دلار رسید.

در حالی که نگرانی ها از کمبود نقدینگی به دلیل گسترش شیوع کرونا در روزهای اخیر در آمریکا افزایش یافته است، فدرال رزرو روز سه شنبه اعلام کرد، تسهیلات مالی بحران مالی سال ۲۰۰۸ به منظور پرداخت مستقیم اعتبار به کسب و کارها و خانوارها را مجددا برقرار می کند.

اقدامات فدرال رزرو موجب تقویت سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا شده است. دولت ترامپ همچنین به دنبال تصویب یک بسته محرک اقتصادی یک تریلیون دلاری است که به موجب آن طی ۲ هفته آینده به هر شهروند آمریکایی هزار دلار یارانه پرداخت خواهد شد.

 

 

انگلیس هم طرح استقراض جدیدی را اعلام کرده که به موجب آن امکان اعطای تسهیلات مالی کوتاه مدت به کسب و کارهای بزرگی که از شیوع کرونا آسیب دیده اند فراهم می شود. این طرح قرار است توسط بانک مرکزی انگلیس تامین مالی شود.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز قرار است هیئتی از وزرای اقتصادی کابینه و بانک مرکزی را برای بحث در خصوص اقدامات جهت تقویت اقتصاد کرونازده این کشور تشکیل دهد.

در چین کاهش قابل توجه موارد جدید ابتلا به کرونا موجب تشویق مصرف کنندگان به بازگشت به مراکز خرید و رستوران ها شده است. روز سه شنبه، تعداد موارد جهانی ابتلا به کرونا از مرز ۱۸۷ هزار نفر عبور کرد و تعداد کشته ها به بیش از ۷۴۰۰ نفر رسید. تعداد موارد ابتلا و مرگ در بیرون از چین هم اکنون از داخل چین پیشی گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied