شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت مس در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث خطوط ریلی عنوان کرد

تسهیل در حمل محصولات صادراتی شرکت مس با گسترش خطوط ریلی

دکتر اردشیر سعدمحمدی گفت: این تفاهم‌نامه مشتمل بر احداث 25 کیلومتر ریل در خاتون‌آباد، سرچشمه و بندرعباس و خرید 600 واگن و ایزوتانک و احداث سه ایستگاه تخلیه و بارگیری به ارزش 450 میلیارد تومان است.

تسهیل در حمل محصولات صادراتی شرکت مس با گسترش خطوط ریلی

به گزارش شمانیوز به نقل از مس پرس، دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسمی که با حضور مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور، دکتر خداداد غریب‌پور معاون وزیر صمت و مهندس سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن برگزار شد، گفت: این تفاهم‌نامه  که میان شرکت مس و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید، مشتمل بر احداث 25 کیلومتر ریل در خاتون‌آباد، سرچشمه و بندرعباس و خرید 600 واگن و ایزوتانک و احداث سه ایستگاه تخلیه و بارگیری به ارزش 450 میلیارد تومان است.

 

وی با اشاره به این‌که شرکت مس یک شرکت صادرات‌محور است درباره اهداف این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح اتصال کارخانه ذوب مس خاتون‌آباد به شبکه سراسری  ریلی کشور از طریق اتصال به ایستگاه راه‌آهن و با هدف  تسهیل در حمل محصولات صادراتی شرکت مس است.

 

سعدمحمدی افزود: کاهش هزینه، زمان، ایمنی و کاهش مصرف سوخت‌ از مهمترین مزایای این طرح است.

 

مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد: با توجه به برنامه‌های شرکت ملی صنایع مس برای افزایش تولید در آینده نزدیک و همچنین بهره‌برداری از طرح اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه و خاتون‌آباد که توانایی ظرفیت تولید بیش از یک میلیون تن اسید را در سال دارند و نیاز به صادرات این محصول به بازارهای هدف، از ابتدای سال جاری توسعه فعالیت‌های ترانزیتی و حمل بار در خطوط ریلی کشور در دستور کار شرکت مس قرار گرفته است.

 

گفتنی است در این مراسم، محمد آقاجانلو معاون طرح‌‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، حیدر ضیغمی مشاور مدیرعامل شرکت مس و مدیر گروه روابط عمومی و بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس نیز حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied