شمانیوز
شما نیوز

وزیر اقتصاد در راستای نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری بنام جهش تولید اظهار داشت:

وزارت اقتصاد در حوزه‌های مالیات، گمرک، بازار سرمایه و بانک برای تحقق "جهش تولید" آمادگی دارد

وزیر اقتصاد در گفتگو با رادیو اقتصاد عملیاتی شدن جهش تولید در سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد.

وزارت اقتصاد در حوزه‌های مالیات، گمرک، بازار سرمایه و بانک برای تحقق "جهش تولید" آمادگی دارد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، فرهاد دژپسند در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد با اشاره به شعار سال جاری که "جهش تولید" نامگذاری شده است، اظهار کرد: امسال سال خاصی را در پیش داریم؛ به این علت که هم در سال ۱۳۹۸ مشکلات زیادی داشتیم و هم اینکه تلاش‌های زیادی از جانب مردم و حاکمیت صورت گرفت. در این زمینه، انتظاری که از کشور می‌رود این است که به جایگاه‌های رفیعی دست پیدا کند که فقط با جهش تولید محقق می‌شود. 


وی ادامه داد: برای جهش تولید هم دولت یکسری وظایف دارد و فعالان اقتصادی و مردم هم وظایفی دارند. دولت در وهله اول باید با ایجاد قوانین در محیط کسب‌وکار، شرایط را برای سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت تولید و ایجاد فرهنگ مصرف در جهت جهش تولید فراهم کند. 



وزیر اقتصاد افزود: مالیات به رغم اینکه باید در سال جاری نقش اساسی در تامین مالی کشور ایفا کند، در این زمینه باید ابزاری برای تسهیل سرمایه‌گذاری و رونق تولید باشد. گمرک هم به علت نقش به‌سزایی که در تجارت خارجی دارد باید ابزاری برای سهولت صادرات کالاهای غیرنفتی و واردات کالاهای اساسی، سرمایه‌ای و مواد اولیه که در داخل تولید نمی‌شود، باشد.


در ادامه این مقام مسئول با بیان اینکه در این زمینه باید از گمرک استفاده بهینه‌ای در جهت ایجاد یک کریدور سبز برای صادرکنندگان کشور شود، گفت: دولت برای افزایش صادرات باید سیاستگذاری کند و به سمت صادرات صنایع در بخش نفت، گاز و معدن برویم. 


دژپسند ادامه داد: در این زمینه، وزارت اقتصاد علاوه بر تسهیل در صدور، تسهیل در تامین مالی را هم ایجاد کرده که قصد داریم در سال ۱۳۹۹ ابزار تامین مالی صنایع صادراتی که مبتنی بر نفت و گاز یا صنایعی که مبتنی بر معدن و تولیدات کشاورزی هستند را چه در قالب پذیره‌نویسی و چه در قالب عرضه اوراق قابل تبدیل به سهام ایجاد کنیم تا تامین مالی را رونق دهیم. 


نقش بخش خصوصی در رسیدن به جهش تولید


وی با بیان اینکه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باید از این فرصت طلایی استفاده کنند و گام‌های اساسی در جهت ساماندهی تولید بردارند، اظهار کرد: اکنون صادرات برای فعالان اقتصادی به صرفه است و واردات به صرفه نیست. باید بتوانیم با بهبود کیفیت، تولید و دستیابی به مزیت نسبی در صادرات، نیاز به واردات را کاهش دهیم. 


این مقام مسئول در ادامه افزود: برای تحقق شعار امسال باید از مردم بخواهیم که مصرف تولیدات داخل را ترجیح بدهند و از تولیدکنندگان انتظار این را داریم که با بهبود کیفیت و مناسب سازی قیمت شرایط را برای تحقق این شعار فراهم کنند. 


به گفته وی، مصرف تولیدات داخلی از سوی مردم، بهبود کیفیت و قیمت مناسب محصولات تولیدی در کنار هم می‌تواند این شعار را عملیاتی کند.


منابع مالی تحقق جهش تولید را تامین می‌کنیم 


وزیر اقتصاد در پایان سخنانش با بیان اینکه وزارت اقتصاد برای تحقق این شعار در حوزه‌های مالیات، بازار سرمایه، گمرک و بانک آمادگی کافی را دارد، خاطر نشان کرد: ما در اوایل سال جاری فرمتی را طراحی می‌کنیم که منابع بانک‌ها را برای تسریع در اتمام طرح‌های سرمایه‌گذاری در دست اجرا و تامین سرمایه در گردش به منظور رسیدن به جهش تولید تامین کنیم.

 


 

 
 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied