شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 99/01/08 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 99/01/08 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 99/01/08 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 99/01/08 + تغییرات

 

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

 

 

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 99/01/08 // ساعت 13:00

 
تغییر قیمت لحظه نوع
(۰.۰۱%) ۱۰ ۱۴۹,۰۳۰ دلار
(-۰.۰۳%) -۵۰ ۱۶۹,۰۳۰ یورو
(-۰.۰۸%) -۱۶۰ ۱۸۸,۶۳۰ پوند
(-۰.۰۲%) -۱۰ ۴۳,۹۱۰ درهم امارات
(-۰.۳۳%) -۲۰۰,۰۰۰ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ سکه بهار آزادی
(-۰.۰۳%) -۲۰,۰۰۰ ۶۱,۳۸۰,۰۰۰ سکه طرح جدید
(۱.۲۹%) ۴۰۰,۰۰۰ ۳۰,۹۰۰,۰۰۰ نیم سکه
(۲.۲۳%) ۴۰۰,۰۰۰ ۱۷,۹۰۰,۰۰۰ ربع سکه
(۱.۰۲%) ۱۰۰,۰۰۰ ۹,۸۰۰,۰۰۰ سکه گرمی
(۰.۰۵%) ۳,۰۰۰ ۶,۱۷۶,۰۰۰ گرم طلای 18
(۰.۰۴%) ۳,۰۰۰ ۸,۲۳۴,۰۰۰ گرم طلای 24
(۰.۰۷%) ۲۰,۰۰۰ ۲۶,۷۷۰,۰۰۰ مثقال طلا
(-۰.۰۳%) -۴۷ ۱,۶۲۷.۷۹ انس طلادلار
(۰.۲۷%) ۲۰۰ ۷۴۶.۳ پلاتیندلار
(-۰.۲%) -۳ ۱۴.۶۴ انس نقرهدلار
 


divider1

سکه از ۶ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان سبقت گرفت

قیمت هر سکه تمام طرح جدید در دومین روز معاملات سال جدید ۶ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان اعلام شده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز در برابر ۶ میلیون و ۲۷ هزار تومان معامله می شود.

هر قطعه نیم سکه نیز به ۳ میلیون و ۹۳ هزار تومان و ربع به ۱ میلیون و ۷۹۳ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه یک گرمی نیز در برابر ۹۸۲ هزار تومان معامله می شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است. هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

بزرگترین جهش تاریخی یک روزه طلا

در بازار کومکس نیویورک، طلا برای تحویل در ماه آوریل که فعال‌ترین قراردادها را در اختیار داشت، در ساعات پایانی روز با قیمت ۱۵۶۷.۶۰ دلار معامله شد که افزایش ۸۳ دلاری در هر اونس معادل ۵.۶ درصد افزایش نسبت به معاملات روز جمعه (آخرین روز کاری هفته گذشته) داشت.

روز دوشنبه بزرگترین افزایش یک روزه دلاری در تاریخ تجارت این فلز گرانبها اتفاق افتاد، چنین جهش قابل توجهی آخرین بار در روز ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده بود که طلا جهش بیش از ۷۰ دلاری در هر اونس را به ثبت رسانده و به بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رسیده بود. از لحاظ اعداد و ارقام و جهش درصدی، افزایش قیمت روز گذشته طلا در طول بیش از یک دهه گذشته بهترین جهش بوده است.

روز دوشنبه، فدرال رزرو متعهد شد که خرید نامحدود اوراق بهادار آمریکا و اوراق بهادار با پشتوانه وام را انجام دهد، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد به هر میزان که لازم باشد، در بازار دخالت خواهد کرد تا بازار سرمایه به نقطه تعادل برسد. بانک مرکزی فدرال در بیانیه خود عنوان کرده است: «فدرال رزرو متعهد می‌شود که در این برهه سخت، از طیف وسیعی از ابزارهای خود برای حمایت از خانوارها، مشاغل و اقتصاد ایالات متحده استفاده کند.»

تای وونگ، رییس بنیادها و فلزات گرانبها شرکت بی ام او در این باره به رویترز گفت: بانک فدرال رزرو از بزرگترین ابزار حمایتی خود -که تاکنون مورد استفاده قرار داده- رونمایی کرد، چنین حمایتی حتی بزرگتر از حمایت‌های اقتصادی بحران سال ۲۰۰۸ است.

با اعلام چنین حمایتی بازار به سرعت واکنش نشان داد و طلا بلافاصله افزایش یافت. با این حال، نکته و سوال اینجاست که آیا این روند افزایشی ادامه خواهد یافت یا خیر.

متیو مک لنان رییس تیم ارزش جهانی مدیریت سرمایه گذاری عقاب که حدود ۱۰۱ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند، در این باره به بلومبرگ گفت: هنگامی که فدرال رزرو به تدریج ترس از تزریق نقدینگی را از بین برد، راهنمایی‌هایی در رابطه با نرخ‌ها ارائه می‌دهد و هنگامی که منحنی بازده تحت کنترل قرار گرفت و انعطاف اقتصادی در کل اقتصاد بار دیگر مشاهد شد ارزش بالقوه طلا می‌تواند قدرت دوباره خود را بازیابد.

گفتنی است طی هفته‌های گذشته، طلا با گذشتن از مرز ۱۷۰۰ دلار که بالاترین قیمت هفت سال گذشته بود و پس از آن سقوط به کانال ۱۴۵۰ دلاری در طول هفته گذشته، نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است.divider1

مرور بازار در روزهای گذشته//

هم اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۱۴ هزار و ۲۹۱ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر سکه تمام طرح جدید در نخستین روز معاملات سال جدید 6 میلیون و 100 هزار تومان اعلام شده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز در برابر 6 میلیون تومان معامله می شود.

هر گرم طلای 18 عیار نیز 614 هزار و 291 تومان تعیین شده است. هر مثقال طلا نیز 2 میلیون و 661 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در بازارهای جهانی هر اونس طلا 1592 دلار و 19 سنت معامله شده است. // تسنیمdivider1

** منبع قیمت ها در جدول سایت .tgju.org می باشد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مجیداقاهادی

    باسلام حالا که اتوبوس واحد و مترو متوقف میشود فرصت خوبی است که بدنه خارجی آنها رااز فلزی به کامپوزیتی تبدیل کنند تا وزن اتوبوس وواگنهای متزو کم شود و مصرف انرژی وسوخت صرفه جویی شود