شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت مس عنوان کرد

آینده اطمینان‌بخش صندوق بازنشستگی صنعت مس

«حجت ا... موسوی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت مس گفت: در راستای اطمینان بخشی بازنشستگان نسبت به آینده صندوق یکی از مهم‌ترین پارامترها، برنامه‌ریزی جهت بهبود اکچوئری صندوق و اطمینان از توانایی پرداخت تعهدات بازنشستگی و پایش مداوم آن در سال گذشته بود.

آینده اطمینان‌بخش صندوق بازنشستگی صنعت مس

به گزارش شمانیوز به نقل از مس پرس، موسوی با بیان این مطلب گفت: در همین راستا، کسری تعهدات صندوق بازنشستگی مس در قالب اکچوئری در پایان سال 1396 معادل 17.085 میلیارد ریال و در پایان سال 97 به 9.865 میلیارد ریال رسید و در حال حاضر با تمهیدات صورت‌گرفته تراز تعهدات صندوق در بهترین شرایط قرار دارد و کسری آن در حداقل ممکنه است.

 

وی با قدردانی از حمایت کامل دکتر سعدمحمدی مدیرعامل و اعضاء محترم هیأت‌مدیره شرکت مس و هیأت‌مدیره موسسه در پیشبرد اهداف صندوق،  پرداخت‌های به‌موقع به بازنشستگان عزیز و اصلاح پرداخت‌ها، اظهار داشت:  اصلاحات انجام‌شده در ترکیب دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده همچون «بهینه‌سازی سبد دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صندوق با جایگزین کردن سهام کم بازده با سهام پربازده از مهم‌ترین سیاست‌های صندوق در راستای کاهش کسری تعهدات صندوق و مثبت شدن تراز اکچوئری در سال گذشته بود.

 

مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت مس ادامه داد: فروش بخش اعظم املاک و دارایی‌های غیر مولد و غیره، تبدیل دارایی‌های راکد و کم بازده، افزایش سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه تحت تأثیر بهبود عملکرد و افزایش ارزش دارایی‌های فیزیکی صندوق از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در راستای سودآوری صندوق و افزایش اطمینان بخشی به آینده صندوق است.

 

به گفته موسوی در حال حاضر و با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت‌های زیرمجموعه صندوق برنامه‌ریزی‌های لازم با همکاری یک شرکت مشاور صورت گرفته و گزارش شناخت و طرح ساماندهی شرکت‌ها با توجه به شاخص‌های کلیدی ازجمله حضور در زنجیره ارزش صنعت مس، فعالیت با مقیاس و توجیه اقتصادی و در نظر داشتن بازار قابل توسعه در آینده، عدم موازی کاری در دو یا چند شرکت، ساختار مناسب شرکت و خارج کردن خرده سهام‌ها و شرکت‌های زیان ده و ... تهیه و نهایی شده و هم‌اکنون در مرحله اجرایی شدن است.

 

وی افزود: ازلحاظ عملکردی نیز با اصلاحات صورت گرفته سود سال 98 شرکت‌ها نسبت به سال 97 با بهبود عملکرد و افزایش روند سودآوری مواجه شده‌اند و این مهم در بودجه سال 99 نیز رعایت شده است.

 

موسوی تصریح کرد: ازجمله این موارد می‌توان به عملکرد بسیار خوب شرکت‌های خدمات بازرگانی، آتیه اندیشان، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و شرکت‌های معدنکاری اشاره کرد.

 

وی با تأکید بر  شرایط مطلوب صندوق در حال حاضر، گفت: امیدواریم در سال آتی بتوانیم ضمن دادن اطمینان خاطر به بازنشستگان عزیز در خصوص ادامه روند پرداخت‌های به‌موقع و افزایش سنواتی، در زمینه یکسان‌سازی مستمری و مزایا گام‌های دیگری برداشته و باعث رضایت‌مندی بیش‌تر این عزیزان شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied