شمانیوز
شما نیوز

۱۰۰ شرکت برتر مواد غذایی و آشامیدنی ۲۰۱۹

بیش از نیمی از رتبه ۱۰۰ شرکت برتر تغییر، اما نستله شماره ۱ را در اختیار دارد.

۱۰۰ شرکت برتر مواد غذایی و آشامیدنی ۲۰۱۹

به گزارش شمانیوز به نقل از اقتصادسبز آنلاین، بیش از نیمی از رتبه ۱۰۰ شرکت برتر تغییر، اما نستله شماره ۱ را در اختیار دارد.

مهندسی مواد غذایی لیست سالانه خود را از ۱۰۰ شرکت برتر مواد غذایی و آشامیدنی جهان منتشر می‌کند.

در ادامه بخوانید تا دریابید که کدام شرکت ها در صدر قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از فودکلینیک، با وجود تقاضای مصرف کننده برای محصولات پایدار و با پایه گیاهی، تولید کنندگان پیشرو در مواد غذایی امروزه برای تطبیق خود و به بازار آوردن محصولات جدید و نوآورانه، باید به طور فزاینده ای چابک باشند.

در لیست امسال ۱۰۰ شرکت برتر مواد غذایی و آشامیدنی جهان بر اساس فروش سالانه بیش از نیمی از حداقل یک مکان افزایش یافته است. هفت نفر غیر منتقل بودند و ۳۶ نفر در مقایسه با رتبه سال گذشته با یک موقعیت یا بیشتر سقوط کردند.

درآمد ۱۰ شرکت برتر ترکیبی در حدود ۴۵۰ میلیارد دلار بود که بیشتر از مجموع درآمد ۳۱ شرکت کننده بعدی است.

در بالای لیست هیچ تغییری وجود ندارد

نستله که بار دیگر در صدر لیست امسال قرار دارد، بخشی از استراتژی تحول زرنگ و دانا است.

به دنبال فشار سرمایه گذار فعال، نستله واحد شیرینی سازی ایالات متحده – سومین نقطه برای فروش مناطق تحت نظارت فعالیت خود-از جمله مارک هایی مانند Butterfinger و Nerds – را به مبلغ ۲٫۸ میلیارد دلار به شرکت ایتالیایی Ferrero واگذارکرد.

این شرکت مستقر در سوئیس سپس یک قرارداد ۷٫۱۵ میلیارد دلاری را برای حقوق انحصاری فروش خط coffi و چای بسته بندی شده Starbucks در سرتاسر جهان را منعقد کرد. همچنین خرید ویتامین و مکمل های سازنده Atrium Innovations را به پایان رساند.

درمجموع، این شرکت تملک و واگذاری سهام با کل ارزش معاملات بیش از ۱۴ میلیارد دلار در طول سال ۲۰۱۸ را به اتمام رساند.

مارک اشنایدر، مدیر عامل شرکت گفت: “ما با تحولسرمایه گذاری های خود پیشرفت چشمگیری داشته ایم و تمرکز استراتژیک گروه خود را تشدید می کنیم،.” “استراتژی منحصر به فرد ما در زمینه تغذیه، سلامتی، با داشتن مواد غذایی، نوشیدنی و محصولات بهداشتی درمانی در هسته اصلی آن، واضح تر شده است زیرا تعداد قابل توجهی از معاملات را انجام دادیم.”

PepsiCo با در نظر گرفتن افزایش فروش خود به ۶۴٫۶۶ میلیارد دلار، رتبه دوم خود را حفظ کرد. این شرکت به طور فزاینده ای از عملکرد سبد تنقلات خود برای افزایش درآمد سود می برد. واحد Frito-Lay در آمریکای شمالی که شامل مارک هایی مانند Doritos، Cheetos و Tostitos می باشد، ۳٫۵ درصد افزایش فروش داشته است. در همین حال، به عنوان بخشی از تغییر به سمت محصولات سالم تر، این شرکت سازنده میوه و سبزیجات پخته شده Bare Snacks را خریداری کرد.

بزرگترین معامله این شرکت در سال ۲۰۱۸، دستیابی به سازنده آب تولید گازدار SodaStream با ۳٫۲ میلیارد دلار بود.

PepsiCo گفت قابلیت های توزیع گسترده آن، دستیابی جهانی و تخصص و طراحی و بازاریابی – همراه با محدوده منحصر به فرد محصول SodaStream – این مارک را برای گسترش بیشتر و نوآوری دستیابی به موفقیت قرار داده است.

تکمیل کننده سه عنوان برتر Anheuser-Busch InBev است که ۳٫۲ درصد کاهش فروش را به ۵۴٫۶۲ میلیارد دلار اعلام کرد. عملکرد مبارزاتی در آرژانتین، برزیل و آفریقای جنوبی روی این کارخانه تأثیر گذاشت. با این حال، سه مارک جهانی آن – Budweiser، Stella Artois و Corona نه در صد درآمد کسب کردند.

“استراتژی منحصر به فرد ما در زمینه تغذیه، سلامتی، با داشتن مواد غذایی، آشامیدنی و محصولات بهداشتی درمانی در هسته اصلی آن، بسیار واضح تر شده است زیرا تعداد قابل توجهی از معاملات را انجام دادیم.”

2

– مارک اشنایدر، نستله

بزرگترین صعود کنندگان

با ثبت ۹٫۶۸ میلیارد دلار فروش، شرکتگوشتی برزیل JBS بزرگترین تولید کننده امسال، و در مرحله بعدی شرکت Tyson Foods است که به خودی خود با ۱٫۷۹ میلیارد دلار افزایشرتبه خود را حفظ کرده است.

این افزایش پس از عملکرد ناگوار توسط JBS در سال ۲۰۱۷، که در گیر یک کاوش ایمنی مواد غذایی بود، دنبال می شود. در آن ماجرا سهامدار ان عمده شرکت موافقت کردند که برای نقش خود در رسوایی های فساد برزیل، ۳/۳ میلیارد دلار جریمه بپردازند.

با این حال، عملکرد واحد گوشت گاو ایالات متحده آمریکا از آن زمان به بعد این شرکت را تقویت کرده است. JBS در ارائه نتایج کامل سال خود گفت: “اقتصاد قوی ایالات متحده، همراه با نرخ بیکاری پایین، باعث افزایش مصرف گوشت گاو و تقاضای رو به رشد می شود، در نتیجه حاشیه های بیشتری برای گوشت گاو ایالات متحده است.”

Olam International دومین ناجی بزرگ بود که فروش خود را با ۵٫۵۳ میلیارد دلار افزایش داد. در همین حال، تولید کننده دیگر گوشت برزیل، مارفریگ،با صعود ۳۷ پله ای بیش از هر شرکتی در این لیست صعود کرد.

دیگر بازیگران قدرتمند Archer Daniels Midland، Grupo Bimbo و برندهای Conagra بودند.

در حالی که فروش Conagra در لیست سال گذشته کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت Conagra، شان کانولی اظهار داشت که در طی سال مالی ۲۰۱۹، این شرکت “پیشرفت فوق العاده ای” در بهبود سلامت طولانی مدت تجارت داشته است. وی افزود: “من همچنین از پیشرفتی که در Pinnacle حاصل کردیم پس از بسته شدندر اکتبر ۲۰۱۸، خوشحالم و ادغام همچنان در راه است.”

3

-سین کانولی، مدیر عامل، کانگرا

سقوط کنندگان

یونیلور هفت مکان سقوط کرد و بیشترین سود را از دست داد، از ۲۶٫۰۶ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۷٫۱ میلیارد دلار در سال جاری. صاحب چای لیپتون و بستنی مگنوم در اثر تأثیر ارز منفی قرار گرفت و واگذاری تجارت گسترده اش از جمله مارک های فلورا و استورک به شرکت سهام خصوصی KKR منتقل شد.

سال گذشته، یونیلور قبل از عقب نشینی تحت فشار سرمایه گذار، مورد انتقاد سهامداران قرار گرفت که سعی دارد روتردام را تنها دفتر مرکزی جهانی خود – احتمالاً یک تلاش برای محافظت خود در برابر Brexit – کند.

در ماه دسامبر، این شرکت با دستیابی به تجارت جایگزینی گوشت هلندی The Vegetarian به عنوان پاسخی به مطالبات مصرف کننده برای وعده های غذایی گیاهی، تقویت کرد.

Heineken، Danone و شرکت Coca-Cola نیز سقوط کردند. Cokeکاهش ۱۰ درصدی درآمدهای خالص را به ثبت رساند، زیرا با تغییر کاربری مجدد عملیات بطری خود صدمه دیده است. فروش سال جاری ۳۱٫۸۶ میلیارد دلار بود. با این حال، درآمد ارگانیک ۵٪ و درآمد عملیاتی ۱۴٪ افزایش یافته است.

سال گذشته، کوکاکولا در مارک نوشیدنی های ورزشی Bodyarmor، سازنده نوشیدنی های کوموچا استرالیایی Mojo، مارک نوشیدنی میوه فرانسوی Tropico و شرکت نوشیدنی استرالیایی Made Group سرمایه گذاریانجام داد.

جیمز کوئینسی، مدیرعامل Coke گفت: “M&A می تواند مانند اتوبوس باشد.” “شما سا عت ها صبر می کنید، پس از آن چندین نفر به طور همزمان می آیند. یک چیز تصادفی نیست. اگر دقت کنید، همه این معاملات بخشی از مصرف محور هستند. ”

در بزرگترین خرید این شرکت، حدود ۴٫۸ میلیارد دلار برای قهوه کاستا پرداخت شده است. هنگامی که این معامله در ابتدا اعلام شد، کوئینسی گفت: “قهوه یکی از سریعترین رده های نوشیدنی در جهان با ۶٪ است.

به طور خلاصه، قهوه یک شغل بزرگ با قالب های مختلف است. این همچنین یک تجارت کاملاً پراکنده است. هیچ شرکت واحدی در جهان جایگاه محکمی در تمام قسمت های قهوه ندارد. و این شامل Coca-Cola نیز هست. ما مارک های بزرگی مانند ترکیب قهوه جورجیا را برای نوشیدنی آماده در ژاپن داریم، اما کوکا کولا در این گروه رو به رشد یک سبد گسترده و جهانی ندارد. ” این شرکت از آن زمان خط تولید نوشیدنی های آماده قهوه Costa را راه اندازی کرده است.

“M&A می تواند مانند اتوبوس باشد. شما سنین صبر می کنید، سپس چندین نفر به طور همزمان می آیند. یک چیز تصادفی نیست. اگر دقت کنید، همه این معاملات بخشی از مصرف محور هستند. “

4

–James Quincey، مدیر عامل، Coca-Cola

بازیگران جدید

بالاترین شرکت کننده جدید در لیست امسال Keurig دکتر فلفل است که پس از ادغام Keurig Green Mountain و دکتر Pepper Snapple تشکیل شد. این ترکیب از دو شرکت نوشیدنی به یک موجودیت، به مارک هایی چون دکتر فلفل، ۷UP، اسنپپل، A&W، Mott و Sunkist با مارک قهوه Green Mountain Coffee Roasts و سیستم قهوه Keurig پیوست.

Bob Gamgort، مدیر عامل شرکت Keurig Dr Pepper با اظهارنظر درباره نتایج تمام سال این شرکت گفت: “ما ۲۰۱۸ را با توجه به اهداف سال ۲۰۱۸، با موفقیت مدیریت کردیم و ادغام را با موفقیت مدیریت کردیم. ما همچنین عملکرد قوی در بازار، افزایش سهم بازار در نوشابه های گازدار، قهوه داشته ایم. ” این شرکت همچنین شرکت آب پریمیوم Core Nutrition را با قیمت ۵۲۵ میلیون دلار به دست آورد.

در همین حال، شرکت Post Holdings مستقر در ایالات متحده با دستیابی به ۱٫۸ میلیارد دلار از تولیدکننده غلات بریتانیا Weetabix و معامله ۱٫۵ میلیارد دلاری برای شرکت غذایی یخچال باب ایوانز تقویت شد. سایر بازیکنان جدید در لیست امسال گروه Hangzhou Wahaha، آبجو Tsingtao، شرکت Kewpie و Perdue Farms هستند.

جابجایی مدیران عامل

سال گذشته شاهد انتخاب تعداد زیادی از انتصابات جدید به سمت های ارشد بودیم که سه شرکت برتر از پنج شرکت برتر مدیرعامل جدید را معرفی کردند.

Indra Nooyi پس از ۱۲ سال به عنوان مدیرعامل، PepsiCo را ترک کرد و در زمان مدیریت وی ۸۰ درصد درآمد شرکت افزایش یافت. Ramon Laguarta جایگزین وی شد. نووی در سالهای اخیر تحت فشار قرار گرفته است تا بتواند سبد خرید PepsiCo را با علاقه روزافزون مصرف کنندگان به بهداشت و تغذیه مطابقت دهد. این شرکت تمرکز خود را به دور از نوشابه های گازدار، که بخش کوچکی از فروش کلی نسبت به گذشته به خود اختصاص داده است، تغییر داده است.

JBS گیلبرتو تومازونی، که به عنوان COO خدمت کرده بود، را به عنوان مدیر اجرایی جدید خود منصوب کرد. Tomazoni بنیانگذار شرکت José Batista Sobrinho، پدر سهامداران عمده Joesley و وسلی Batista را جایگزین کرد.

به دنبال استعفای تام هیز از Tyson Foods به دلایل شخصی، نوئل وایت به عنوان مدیرعامل Tyson Foods عهده دار شد. وایت بیش از ۳۰ سال تجربه در صنعت مواد غذایی دارد.

در جای دیگر، آلن ژوپ پس از عزیمت پل پولمن، مدیر شرکت آنگلو-هلندی بیش از یک دهه مدیرعامل یونیلور شد. یونیلور گفت: در دوره تصدی پولمن، مشاغل “رشد مداوم خط بالا و پایین” را تحویل دادند. در زمان پولمن، این شرکت مارک های جدیدی از جمله Tazo، M Tere Terra، Weis، Grom و Talenti Gelato & Sorbetto را بدست آورد.

ژوپ پیش از این بخش زیبایی و مراقبت شخصی یونیلور را به عهده داشت و از سال ۲۰۱۱ تاکنون مدیر این بخش بوده است. وقتی او به عنوان مدیر عامل منصوب شد، یونیلور اظهار داشت: “آلن،درک و تجربه عمیقی از تجارت ما، صنعت و بازارهایی که ما در آن فعالیت می کنیم، دارد. ” اولین حرکت مهم ژوپ در فضای غذا و نوشیدنی کسب مارک بریتانیا Graze برای تسریع در حضور یونیلور در بخش میان وعده های غذایی با رشد سریع بود.

بیل نیوزلند مدیر عامل شرکت های Constellation Brands شد و ادواردو میران به عنوان مدیر اجرایی مارفریگ برگزیده شد.

در صنعت لبنیات، Fonterra 18 سال پس از پیوستن به تعاونی نیوزیلند، مایلز هورل را به عنوان مدیرعامل آن منصوب کرد.

پس از بررسی که سال گذشته آغاز شد، Fonterra گفت که اکنون باید ارزش دارایی خود را کاهش دهداین شرکت امسال سود سهام خود را پرداخت نمی کند زیرا قصد دارد بدهی های خود را کاهش دهد.

5

پاسخ به تقاضاهای مصزف کنندگان

براساس تحقیقات انجام شده از Innova Market Insights، تعداد محصولات جدید غذایی و نوشیدنی شامل ادعاهای گیاهی CAGR بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ ۶۲٪ در سطح جهان افزایش یافته است. رشد علاقه مصرف کنندگان به سلامتی، پایداری و اخلاق باعث می شود که مواد و محصولات حاصل از گیاهان به محبوبیت بالایی برسد و رشد آن در مناطقی مانند پروتئین های گیاهی، گیاهان دارویی فعال، شیرین کننده ها، و چاشنی ها و رنگ آمیزی مواد غذایی اتفاق می افتد.

لو آن آن ویلیامز، مدیر نوآوری در Innova Market Insights گفت: “بازار جایگزین های لبنی یک مزایای خاص این روند بوده است.” وی گفت: “در تلاش برای ارائه چیزهای جدید، ما شاهد انواع مختلفی از ترکیبات غیر سویا و گیاهی از جمله غلات مانند برنج، و جو هستیم. ما همچنین شاهد افزایش آجیل مانند بادام، فندق، بادام زمینی، گردو و macadamias و همچنین نارگیل و گزینه های غیر معمول تر مانند لوپین، شاهدانه و تخم کتان بودیم. ”

Danone با ترکیب موقعیت خود در صنعت لبنیات با پتانسیل رشد بالای گیاهان، قصد دارد توسعه فعالیت های خود راتا سال ۲۰۲۵ دارد. این شرکت به دنبال افزایش فروش محصولات گیاهی از ۱٫۷ میلیارد یورو به حدود ۵ میلیارد یورو است.

در اوایل سال جاری، تولید کننده ماست یونانی Chobani، نه محصول مبتنی برپایه نارگیل را منتشر کرد تا از تقاضای گیاهان استفاده کند. این شرکت از برچسب “ماست” برای این خط دوری کرده است، زیرا هدف از این امر دفاع از شفافیت و تمایز قاطع بین لبنیات و محصولات گیاهی است.

با توجه به اینکه مصرف کنندگان محصولات گیاهی بیشتری را برای نگرانی از محیط زیست، رفاه حیوانات یا به دلایل بهداشتی انتخاب می کنند، بازار جایگزین گوشت رو به افزایش است. یک مطالعه توسط Barclays نشان می دهد که ممکن است طی یک دهه آینده به ۱۴۰ میلیارد دلار برسد و حدود ۱۰٪ از ۱٫۴ تریلیون دلار صنعت جهانی گوشت را بدست آورد.

مارفریگ با Archer Daniels Midland برای تولید و فروش محصولات پروتئینی گیاهی در برزیل به توافق رسید، در حالی که Nestlé، Tyson Foods و Smithfield Foods همگی راه اندازی محصولات جایگزین گوشت را ارائه داده اند.

نوئل وایت، مدیر عامل شرکت تایسون گفت: “مصرف کنندگان امروزه به دنبال گزینه های پروتئین بیشتری هستند، بنابراین ما در حال ایجاد محصولات جدید برای تعداد فزاینده افرادی هستیم که به رژیمهای غذایی قابل انعطاف دسترسی دارند که شامل گوشت و پروتئین گیاهی است.”

ما قاطعانه به رشد مشاغل گوشتی سنتی خود متعهد هستیم و انتظار داریم که یک پروتئین جایگزین باشد که رشد دو رقمی را تجربه می کند و روزی یک میلیارد. تجارتآن برای شرکت ما باشد. ”

چالش های پایداری

سال گذشته نیز شاهد بودیم که شرکت های برتر مواد غذایی و نوشیدنی تلاش خود را برای تقویت اعتبار پایداری خود تقویت می کنند، زیرا فشارهای بیشتری از سوی قانون گذاران و مصرف کنندگان وارد شده است. در تلاش برای جلوگیری از آلودگی، پارلمان اروپا به تصویب ممنوعیت طیف وسیعی از وسایل پلاستیکی یکبار مصرف مانند بشقاب، کارد و چنگال و کاه رای داد. پیش بینی می شود این اقدامات از سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

در اقدامی اساسی برای مقابله با افزایش سطح زباله، بیش از ۲۵۰ سازمان تعهد جهانی اقتصاد پلاستیک جدید را به ریاست سازمان ملل و بنیاد الن مک آرتور امضا کردند. این پیمان شامل شرکت های برتر مواد غذایی و آشامیدنی، دولت ها و تولید کنندگان بسته بندی است.

این تعهد با هدف از بین بردن مواد بسته بندی یکبار مصرف، افزایش مقدار پلاستیک استفاده شده یا بازیافت شده در محصولات جدید و ایجاد نوآوری برای اطمینان از ۱۰۰٪ بسته بندی های پلاستیکی تا سال ۲۰۲۵ می تواند “طبیعی جدید” برای بسته بندی های پلاستیکی ایجاد کند. شرکت های غذا و نوشیدنی که ابتکار عمل را امضا کرده اند شامل Nestlé، شرکت Coca-Cola، PepsiCo، Pernod Ricard، Mars، McCormick و Diageo است.

تعداد ۱۰۰ شرکت برتر متعهد شده اند که به سمت بسته بندی های پایدار حرکت کنند و سرمایه‌گذاری در انرژی های تجدید پذیر را تقویت کنند. همچنین افزایش چشمگیر همکاری های صنعت در جهت به چالش کشیدن اعتماد به بسته بندی های یکبار مصرف وجود داشته است.

همانطور که Danone اعلام کرد قصد دارد ۱۰۰٪ از بسته بندی های خود را قابل بازیافت، قابل استفاده مجدد یا کمپوست کند، مدیر عامل شرکت امانوئل فابر گفت: “ما معتقدیم اکنون زمان رسیدن به پیشرفت و تسریع، پذیرش مسئولیت و کار با دیگران برای انجام یک تغییر بنیادی است که کمک خواهد کرد. جهان را از زباله های بسته‌بندی آزاد کنید. ”

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied