شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی به ضرر کشور است

استاندار کرمان گفت: با توجه به تأکید دولت برای حفظ سلامتی مردم همزمان با حفظ فرآیند تولید و اقتصاد کشور، ستاد استانی مدیریت کرونا فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را با رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تجمع کارگران در دستور کار قرار دارد.

تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی به ضرر کشور است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمد جواد فدائی ظهر امروز سه شنبه 12 فروردین ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: در بحث تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی اصل بر رعایت پروتکل های بهداشتی و نه تعطیلی واحدهای صنعتی است.

 

وی با اشاره به فشارهای وارد شده از جانب افراد و گروه های مختلف برای تعطیلی واحدهای صنعتی و معدنی استان تصریح کرد: از همان ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور عده ای می خواستند به بهانه این ویروس، صنایع تولیدی کشور را تعطیل کنند و متأسفانه عده ای آگاهانه و برخی ناآگاهانه بر طبل تعطیلی در داخل و خارج از کشور می کوبند.

 

استاندار کرمان اضافه کرد: همان طور که رئیس جمهور گفتند ما موظف به حفظ سلامتی مردم و همچنین حفظ کشور و اقتصاد آن هستیم.

 

دکتر فدائی با ذکر مثال هایی از تبعات تعطیل کردن واحدهای صنعتی اظهار داشت: اگر لاستیک بارز را برای مثال تعطیل کنیم و یک ماه دیگر کشور نیاز به لاستیک داشت چه باید کرد؟ یا وقتی در معدن گل گهر هر راننده تراک پشت دستگاه خودش نشسته و تجمعی وجود ندارد چه دلیلی برای تعطیلی معدن است و در بحث ایاب و ذهاب برای جلوگیری از تجمع افراد می توان با افزایش تعداد اتوبوس ها از شیوع ویروس جلوگیری کنیم.

 

وی با انتقاد از فشارهای وارده به استانداری تصریح کرد: اصلا دلیل فشارهای وارده برای تعطیل کردن واحدهای صنعتی را متوجه نمی شویم و از اداره کل بازرسی استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان می خواهم به طور مرتب در کارخانجات حضور داشته باشند و بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت کنند.

 

استاندار کرمان گفت: متأسفانه فکر می کنم برخی می خواهند از آب گل آلود ویروس کرونا ماهی بگیرند و واحدهای صنعتی را بدلیل منافع خودشان تعطیل کنند و ما نباید پیگیر تأمین منافع این افراد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied