شمانیوز
شما نیوز

مدیر مجتمع مس سرچشمه:

با سرعت‌بخشی به طرح‌های توسعه آماده جهش تولید در صنعت مس هستیم

مدیر مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مجتمع مس سرچشمه با لطف پروردگار، حمایت دکتر سعدمحمدی مدیرعامل و هیئت‌مدیره محترم و تلاش شبانه‌روزی کارکنان عزیز و زحمتکش مجتمع موفق به اجرای برنامه تولید پیش‌بینی‌شده و دستیابی به رکوردهای جدید تولید شدیم که این رکوردها نشان از توجه به بحث تولید در مجتمع مس سرچشمه در سالی که گذشت می‌دهد.

با سرعت‌بخشی به طرح‌های توسعه آماده جهش تولید در صنعت مس هستیم

به گزارش شمانیوز به نقل از مس پرس، مهندس حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مجتمع مس سرچشمه با لطف پروردگار، حمایت دکتر سعدمحمدی مدیرعامل و هیئت‌مدیره محترم و تلاش شبانه‌روزی کارکنان عزیز و زحمتکش مجتمع موفق به اجرای برنامه تولید پیش‌بینی‌شده و دستیابی به رکوردهای جدید تولید شدیم که این رکوردها نشان از توجه به بحث تولید در مجتمع مس سرچشمه در سالی که گذشت می‌دهد.

 

مدیر مجتمع مس سرچشمه در ادامه به دستاوردهای مجتمع مس سرچشمه در حوزه توسعه اشاره کرد و گفت: مجتمع مس سرچشمه در سال 1398 مجموعاً بالغ بر 1000 میلیارد تومان و 14 میلیون یورو در پروژه‌های توسعه ‌هزینه کرده است.

 

وی افزود: در این سال طرح‎های بزرگی در بخش‌های محیط‌زیست، بهره‌وری ‌و بهینه‌سازی مصارف آب، پایداری و افزایش تولید به ثمر نشست که تعدادی از آنها در سفر ریاست محترم جمهور در آبان‌ماه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از تعداد دیگری نیز تا پایان سال آغاز شد.

 

احمدی با بیان اینکه ازجمله این پروژه‌ها، احداث کارخانه اسیدسولفوریک سرچشمه با ظرفیت تولید سالانه 610 هزار تن اسید در سال است، گفت: این طرح یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های زیست‌محیطی کشور است که به همت متخصصین داخلی اجراشده و تست‌های عملکردی آن حاکی از موفقیت طرح بوده و هم‌اکنون نیز در حال بهره‌برداری است.

 

مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور به‌ویژه در استان کرمان، ابراز داشت: سیاست بهره‌وری و استفاده بهینه در مصارف آب مجتمع در دستور کار شرکت ملی صنایع مس ایران قرارگرفته به‌طوری‌که پروژه افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله تغلیظ در مجتمع مس سرچشمه، یکی از موفق‌ترین این طرح‌ها بوده است. با اجرای این پروژه، سالانه موفق به ذخیره 5.7 میلیون مترمکعب آب در کارخانه تغلیظ شده‌ایم.

 

احمدی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام معاونت توسعه مجتمع مس سرچشمه، بیان کرد: طرح احداث کارخانه تغلیظ دره زار برای تولید 143 هزار تن کنسانتره مس در سال که عملیات اجرایی آن در سال 97 آغازشده با پیشرفت فیزیکی 39 درصد در حال اجراست.

 

وی با بیان اینکه طرح دره‌زار از اولویت‌های شرکت ملی صنایع مس ایران است ادامه داد: طرح احداث کارخانه فلوتاسیون سرباره برای تولید 70 هزار تن کنسانتره مس در سال از فراوری سرباره‌های کارخانجات ذوب که عملیات اجرایی آن در سال جاری شروع شد از دیگر اقدامات حوزه توسعه است. این طرح با پیشرفت فیزیکی 22 درصد در حال اجراست که به چرخه تولید مجتمع مس سرچشمه اضافه خواهد شد.

 

مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه طرح احداث کارخانجات تغلیظ معدن مس درآلو برای تولید 100 هزار تن کنسانتره مس در سال در دست اجراست اظهار داشت: با افزایش سرعت فعالیت‌های اجرایی در سال 98 به پیشرفت فیزیکی 62 درصد در این پروژه دست یافتیم.

 

وی با بیان اینکه در سال 98 مراحل مطالعات فنی و اقتصادی و مهندسی مفهومی پروژه خردایش و انتقال ماده معدنی و باطله از محل پیت معدن با استفاده از نوار نقاله آغاز شد گفت: عملیات اجرایی پروژه خردایش ماده معدنی توسط سنگ‌شکن‌های قابل جابجایی در محل پیت معدن و انتقال ماده معدنی به استوک پایل و انتقال باطله به دامپ‌های در نظر گرفته‌شده امسال نیز آغاز خواهد شد.

 

مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان اینکه در سال گذشته در خصوص در خصوص تکنولوژی‌های جدید و فن‌آوری‌های نو در مجتمع مس سرچشمه اقدامات خوبی انجام شد گفت: برگزاری اولین استارتاپ ویکند ایمنی با محوریت تکنولوژی‌های هوشمند در مجتمع مس سرچشمه از مهمترین این اقدامات در سال گذشته بود.

 

وی افزود: بستر این رویداد بر پایه ایده‌هایی جهت پیشگیری از حوادث و ارتقاء سطح ایمنی معادن بود که در این برنامه ایده پردازان حوزه ایمنی، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، علوم شناختی، برنامه نویسان، مدیران کسب‌وکار و طراحان از سراسر کشور و دانشگاه‌های معتبر گردهم آمده و ایده‌هایشان را مطرح کردند، گروه تشکیل داده و هر گروه ایده‌ای را اجرا کرد که در پایان از گروه‌های برتر تجلیل به عمل آمد.

 

احمدی به برگزاری همایش ملی ایمنی معادن و صنایع معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: در این همایش دوروزه مقالاتی در زمینه ایمنی معادن و صنایع معادنی ارائه و همچنین کارگاه‌هایی در زمینه رعایت موارد ایمنی در معادن برگزار شد و در آئین اختتامیه مقاله‌های برتر معرفی و از محققان برتر تجلیل شد.

 

وی افزود: همچنین در سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجان بین مجتمع مس سرچشمه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه ولی‌عصر رفسنجان به امضا رسید.

 

به گفته مدیر مجتمع مس سرچشمه این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از طریق راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری منعقد شد. با انعقاد این تفاهم‌نامه فضایی به ابعاد 30 هزار مترمربع برای استقرار واحدهای فناور و فضای اداری به زیست‌بوم نوآوری افزوده خواهد شد.

 

مدیر مجتمع مس سرچشمه امضای تفاهم‌نامه با مراکز علمی ازجمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه ولیعصر (عج) و مرکز تحقیقات پسته کشور را از دیگر اقدامات مجتمع در سال 98 برشمرد و افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی هم توسط مجتمع مس سرچشمه در سال 98 همکاری‌ها و حمایت‌هایی در صنایع معدنی و کشاورزی رفسنجان ازجمله احداث مزرعه زعفران، احداث مزرعه گل محمدی و همچنین راه‌اندازی استخر پرورش ماهی و... صورت گرفته است.

 

احمدی در پایان تأکید کرد: امیدوارم در سایه مدیریت دکتر سعد محمدی مدیرعامل شرکت و همدلی ایجادشده در سال 98 که ثمرات آن به‌وضوح دیده شده بتوانیم در سال جدید نیز در جهش رونق تولیدات مجتمع موفق باشیم و در سایه الطاف الهی و پشتوانه مدیریت ارشد شرکت ملی صنایع مس ایران استوارتر از همیشه در سالی که «جهش تولید» نام‌گرفته در مسیر افزایش رونق صنعت مس گام برداشته و با همت و تلاش بی‌وقفه، همدلی و مسئولیت‌پذیری کارکنان سخت‌کوش اهداف برنامه تولید امسال را نیز محقق کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied