شمانیوز
شما نیوز

قیمت سکه، طلا و ارز پس از تعطیلات نوروز + جزئیات

بازار سکه، طلا و ارز نخستین روز کاری پس از تعطیلات نوروز را با ثبات نسبی سپری کردند.

قیمت سکه، طلا و ارز  پس از تعطیلات نوروز + جزئیات

به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به شش میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۴۸ هزار و ۶۸۸ تومان قیمت دارد.

امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل شش میلیون و ۳۳۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۶۲۰ دلار رسیده است.

 

تازه‌ترین قیمت ارز

اما صرافی‌های بانکی برای نخستین بار در سال جاری قیمت خرید و فروش دلار را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای واقعی ارز در بازار، صرافی‌های بانکی در از ابتدای سال جاری قیمت خرید و فروش ارز را اعلام نکرده بودند، اما با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، این صرافی‌ها امروز (شنبه) برای نخستین بار در سال جاری قیمت ارز را اعلام کردند.

بر این اساس، قیمت خرید هر دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان است.

همچنین این صرافی‌ها هر یورو را به قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان خریده و در مقابل با قیمت ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروشند.

در روزهای تعطیلات نوروزی برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی قیمت ارز، قیمت‌های متفاوتی را برای دلار و یورو اعلام می‌کردند که تعدادی از صرافان، این قیمت‌ها را غیرواقعی دانسته و تاکید کردند که این کانال‌ها به دنبال ایجاد اخلال در بازار ارز و کمک به سفته‌بازان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied