شمانیوز
شما نیوز

خدادای به شمانیوز خبر داد؛

افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته تابع تصمیم صندوق بازنشستگی کشوری است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تعیین‌تکلیف حقوق کارگران تأمین اجتماعی تا پایان فروردین خبر داد.

افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته تابع تصمیم صندوق بازنشستگی کشوری است

سلمان خدادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و عدم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی همسان با بازنشستگان کشوری و لشکری اظهار کرد: صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی ملزم به تبعیت از قانون کلی کشور است، ولی این صندوق مظلوم واقع شده و چون دولت آن را یک نهاد خصوصی و متعلق به سندیکای کارگران می‌داند، فکر می‌کند هیچ تعهدی به آن ندارد، اما وقتی نوبت به تقسیم قدرت و عزل و نصب مدیران دولتی در آن می‌رسد، آن وقت دولت می‌گوید که باید در آن اعمال نفوذ کند .

 

وی افزود: بازنشستگان کشوری و لشکر از مزایای بیشتری نسبت به بازنشستگان تأمین اجتماعی برخوردارند و واقعاً دولت در حق بازنشستگان تأمین اجتماعی اجحاف می‌کند؛ در صورتی که در این شرایط و با توجه به مشکلات زندگی بازنشستگان تأمین اجتماعی، دولت باید از بازنشستگان تأمین اجتماعی مانند بازنشستگان کشوری و لشکری حمایت کند و از مزایا و حقوق برابر برخوردار باشند.

 

نماینده مردم ملکان با بیان اینکه دولت به صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی بدهکار است، افزود: دولت باید بدهی خود را به این صندوق بپردازد و تصدی‌گری خود را از صندوق بردارد.

به گفته خدادای؛ وقتی قانونی در کشور به تصویب می‌رسد صندوق تأمین اجتماعی موظف به اجرای آن است، اما وقتی نوبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان می‌رسد، بازنشستگان تأمین اجتماعی به حساب نمی‌آیند؛ در صورتی که هرگونه افزایش حقوق برای بازنشستگان کشوری و لشکری باید به طور همسان شامل حال بازنشستگان تأمین اجتماعی هم شود.

 

او با بیان اینکه حقوق فرهنگیان بازنشسته مشمول تصمیم صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: حقوق فرهنگیان بازنشسته تابع افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری است و هرچقدر حقوق آنها افزایش یابد، حقوق فرهنگیان بازنشسته هم افزایش خواهد یافت.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق کارگران شاغل خاطرنشان کرد: درصد افزایش حقوق کارگران تا پایان فروردین مشخص خواهد شد، ولی از دولت و مسئولان انتظار داریم که حقوق کارگران را متناسب با واقعیت‌های اقتصادی افزایش دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • بازنشسته

    دقیقآ اینطوره وبه بازنشستگان تآمین اجتماعی خیلی ظلم میشه بااینهمه تورم حقوق ناچیز بازنشستگان تآمین اجتماعی کفاف زندگی رو نمیده اینهمه چندین سال پول بیمه پرداخت کردیم که وقتی بازنشسته شدیم یه اعصای دستی بشه برامون اما افسوس...چرا کسی به فکر مانیست؟!