شمانیوز
شما نیوز

رییس سازمان بورس خبر داد:

ساز و کار واگذاری سهام دولتی روی میز هیات وزیران

شورایعالی بورس در جلسه یازدهم فروردین ماه، بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ و همچنین به استناد اصل ۴۴، ساز و کار اجرایی واگذاری باقی مانده سهام دولتی شرکت های حاضر در بازار سرمایه را تصویب کرد و این مصوبه امروز شانزدهم فروردین ماه ۹۹ توسط وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی تقدیم معاون اول رییس جمهور شد.

ساز و کار واگذاری سهام دولتی روی میز هیات وزیران

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا؛ به نقل از دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق، گفت: هفته گذشته شورایعالی بورس بر اساس بودجه سال ۹۹ و اصل ۴۴، ساز و کار اجرایی واگذاری باقی مانده سهام دولتی شرکت های بورسی و فرابورسی را تصویب و وزیر محترم اقتصاد این مصوبه را امروز به معاون اول رییس جمهور تقدیم کرد.

 

سخنگوی سازمان بورس افزود: بر اساس این ساز و کار تمامی سهام شرکت های دولتی بورسی و فرابورسی در دو نوبت و با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی به عموم مردم عرضه می شود.

 

وی ادامه داد: در نوبت اول، سهام دولتی شرکت های بورسی در قالب واحد صندوق های قابل معامله عرضه و در صورت باقی ماندن، در نوبت دوم به شکل تک سهم و با استفاده از روش ثبت سفارش (بوک بیلدینگ) به هر کدملی ایرانی واگذار می شود.

 

دکتر محمدی افزود: اطلاعات تکمیلی این ساز و کار پس از تصویب در هیات محترم وزیران در قالب برنامه ای تبیینی به اطلاع عموم می رسد.

 

پیش از این و در روز دوازدهم فروردین ماه نیز حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر اقتصاد، با اشاره به استقبال مردم از بازار سرمایه، بر تسریع  واگذاری شرکت ها و دارایی های دولت و همچنین فروش اموال مازاد بانک ها، با استفاده از ظرفیت این بازار در سال جهش تولید تأکید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied