شمانیوز
شما نیوز

ادامه جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه در روزهای آتی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنان انتظار می‌رود درروزهای آتی جریان ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار ادامه داشته باشد و گروه‌هایی با محوریت صنایع داخلی باعث رشد بازار خواهند شد.

ادامه جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه در روزهای آتی

به گزارش شمانیوز به نقل از ایرنا، امیرعلی امیرباقری به ادامه جریان ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به سمت بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: در معاملات پنج روز ایام نوروز، ورود مثبت نقدینگی در گروه‌هایی مانند بانک و گروه صنایع داخلی باعث رشد کلیت بازار شد.

 

وی ادامه داد: در نبود بازارهای رقیب مانند بازار ارز و طلا انتظار می‌رود کماکان ورود سرمایه‌های خرد به سمت بازار سرمایه ادامه داشته باشد.

 

امیر باقری با تاکید بر نوسان ناشی از شیوع ویروس کرونا در بازار جهانی گفت: قیمت نفت تاثیر خود را بر بازار سرمایه نشان داد و انتظار می‌رود قیمت نفت با افزایش و در نهایت ثبات نسبی همراه شود که این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه ایجاد کند.

 

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اکنون چنین درایتی ایجاد شده که وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی از بین برود و به طور عمده بحث صادرات در مقوله محصولات پتروشیمی، صنعتی و معدنی قرار گیرد؛ بنابراین از این لحاظ  نگرانی خاصی اقتصاد کشور و بازار سرمایه را تهدید نمی‌کند.

 

امیرباقری با بیان اینکه سهام کامودیتی محور با توجه به ثبات موجود در بازارهای جهانی به نقاط جذابی برای خرید می‌رسد که این موضوع به عنوان اتفاقی مثبت برای بازار تلقی می‌شود، گفت: همگام با ریزش‌های صورت گرفته در بازار جهانی تعدادی از سهامی که تاثیرپذیر از قیمت کامودیتی‌ها بودند با افت روبرو شدند و به نقاط جذابی برای خرید رسیدند.

 

امیر باقری افزود: در این زمان شاهد خروج سرمایه‌های وارد شده به گروه‌های رشد یافته و ورود آن به گروه‌های اصلاح شده خواهیم بود.

 

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در صورتی که قرار باشد همه بازار همسو با یکدیگر رشد و یا افت کنند دیگر گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت و در پایان سرمایه‌ها به بیرون از بازار سرمایه هدایت می‌شوند که در این زمان با جریان نقدینگی منفی روبرو خواهیم شد.

 

وی با اشاره به اینکه بازار در میان مدت و بلندمدت جذابیت خود را برای خرید حفظ می‌کند، گفت: حقوقی‌ها نباید با عرضه‌های بی مهبای خود فشاری مضاعف را به بازار وارد کنند.

 

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: توصیه ما به سهامداران تحلیل سهام مدنظر و جلوگیری از خرید صنایعی است که رشد چندین برابری داشتند و به طور عمده سرمایه خود را وارد سهامی کنند که از چشم انداز تحلیلی روشنی برخوردارند.

 

امیرباقری به ریسک و خطراتی که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را مورد تهدید قرار داده است، اشاره کرد و گفت: نقدینگی در وضعیت کنونی به عنوان مهمترین ریسک موجود محسوب می شود، اگر به هر دلیلی جهت جریان ورود  نقدینگی تغییر کند، بازار در برخی از نمادها که رشدهای پرقدرت داشتند با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به رکود موجود در بازارهای موازی برای سرمایه‌گذاری، چشم‌انداز تورم در کشور و نیز میزان توم کنونی بعید به نظر می‌رسد مسیر ورود نقدینگی تغییر کند و به سمت دیگر بازارها برود، از این بابت ریسکی به عنوان ریسک سیستماتیک و غیرسیستماتیک بازار را تهدید نمی‌کند.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورت گستردگی ویروس کرونا و ورود آن به فاز غیر کنترل، با مشکلی عالم گیر مواجه خواهیم شد که بر همه فضای اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود اما طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته بازار سرمایه از نظر و بازدهی در میان مدت و بلندمدت معقول و مطلوب به نظر می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied