شمانیوز
شما نیوز

جزئیات پرداخت بیمه بیکاری به بیکارشدگان کرونا

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: قرار است به کسانی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه بیمه بیکاری پرداخت شود.

جزئیات پرداخت بیمه بیکاری به بیکارشدگان کرونا

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم: مسعود بابایی، مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون با حضور در  برنامه زنده تلویزیونی در شبکه خبر، درباره شرایط مشمولان دریافت بیمه بیکاری، اظهار داشت: کسانی که مشمول قانون کار باشند و کارفرما سه درصد حق بیمه بیکاری آنها را پرداخت کرده باشد، مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند شد.

وی افزود: پس از آنکه کرونا شیوع یافت، سامانه‌ای طراحی کردیم تا کسانی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند، به جای مراجعه حضوری بتوانند به صورت غیرحضوری به سامانه بیمه بیکاری مراجعه و ثبت‌نام کنند.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این اداره کل لیست افراد مشمول را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌دهد و سازمان تأمین اجتماعی نیز بر اساس موارد مصرح در قانون، پرداختی مورد نظر را به حساب آنها واریز می‌کند.

بابایی یادآور شد: لیست اولیه به سازمان تأمین اجتماعی ارائه شده و این سازمان ظرف کمتر از یک ماه پیامک اعلام شماره حساب را به مشمولان، ارسال و واریز به حساب آنها را آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: صرفاً افرادی که مشمول قوانین روابط کار میان کارگر و کارفرما باشند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند و مشاغلی مانند کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان که قوانین بیمه‌ای آنها مشمول قوانین خاص است، نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر متقاضیان مشمول شرایط دریافت بیمه بیکاری نباشند، این وزارتخانه به آنها پیامک «عدم شمول» ارسال خواهد کرد. قرار است بازه زمانی بررسی شرایط و ارسال پیامک «اعلام شماره حساب» به این متقاضیان را به 10 روز کاهش دهیم.

بابایی تأکید کرد: افرادی که بیکار می‌شوند یک ماه فرصت دارند به سامانه بیمه بیکاری مراجعه کنند، پس از آن در صورتی که شرایط مذکور را دارا بودند، به هر فرد تا 80 درصد دستمزدی که دریافت می‌کرد، واریزی‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: قرار است به کسانی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه بیمه بیکاری پرداخت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • قراچورلو

    سلام واقعا به مردم کارگر ساده روز هیچگونه بیمه ندارد حتی سواد هم ندارد درد خود را بگویید

  • عزت الله یاوری

    من کار ساختمانی انجام میدم جوشکارهستم الان بیکار هستم

  • محسن دیوان دیلمی

    محسن دیوان دیلمی

  • حمیده

    ایا خویش فرمایان هم مئ توانن بیمه بیکاری دریافت کنن