شمانیوز
شما نیوز

اطلاعیه:

رعایت نکات امنیتی در حوزه بانکداری الکترونیک با پیشنهادات بانک توسعه صادرات ایران

بانک توسعه صادرات ایران به منظور اطلاع رسانی در خصوص افزایش کلاهبرداری های تلفنی و گسترش فیشینگ در شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا، پیشنهاداتی در راستای امنیت اطلاعات بانکی ارائه کرد.

رعایت نکات امنیتی در حوزه بانکداری الکترونیک با پیشنهادات بانک توسعه صادرات ایران

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات به نقل از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات این بانک، رعایت موارد زیر در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه خطر امنیتی ضروری است:

 

*برای آنکه سایر افراد، وجهی را به حساب یا کارت شما واریز کنند، نیازی به مراجعه شما به دستگاه خودپرداز نیست.

 

*برای انتقال وجه به کارت شما، ارائه شماره کارت بانکی کافی است.

 

*به هیچ عنوان اطلاعات CCV2، تاریخ انقضا، رمز دوم ایستا و پویای خود را به تماس های تلفنی که با عناوین مختلف با شما برقرار می شود اعلام نفرمایید. همچنین کارشناسان بانک ها به هیچ عنوان این اطلاعات را از شما درخواست نخواهند کرد.

 

*با توجه به اینکه نرم افزار رمز پویای شما و همچنین روش ارسال رمز پویا از طریق پیامک، با استفاده از دستگاه تلفن همراه شما انجام می شود، لطفا از دستگاه تلفن همراه خود به خوبی مراقبت کنید.

 

*در صورت مفقودی دستگاه تلفن همراه، مراتب را در اسرع وقت به اطلاع بانک برسانید و نسبت به غیرفعال‌سازی رمز دوم پویای خود بر اساس دستورالعمل های موجود اقدام نمایید.

 

*مراقب افراد ناشناسی که با شما تماس گرفته و شما را به بهانه ای مجبور به استفاده از ابزارهای پرداخت و بانکی کرده و یا خواستار اطلاعات شخصی یا اطلاعات مرتبط با کارت یا حساب بانکی تان هستند، باشید. این اتفاق می تواند شروع یک تراژدی تلخ را برای شما و خانواده باشد.

 

*در صورت مواجه شدن با تماس‌های مشکوک، با نهایت هشیاری و دقت عمل کنید و مراتب را سریعاً به مرکز تماس بانک توسعه صادرات با شماره تلفن 88554823 – 021 با نام مرکز تماس OC (واحد عملیات بانک توسعه صادرات ایران) منعکس نمایید.

 

*همچون گذشته پیامک های واریز و برداشت این بانک از سرشماره 98700730 و پیامک حاوی رمز دوم پویای این بانک از سرشماره 3000940 ارسال خواهد شد. خواهشمند است این شماره ها را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره نمایید. پیامک هایی که خارج از این سرشماره ها ارسال می شوند معتبر نیستند.

 

*در صورت دریافت پیامک های مشکوک از سایر سرشماره ها یا شماره ها از طریق تماس با مرکز تماس بانک با شماره تلفن 88554823 – 021 با نام مرکز تماس OC موضوع را اعلام فرمایید.

 

*به محتوای پیامک‌های دریافتی دقت کنید. برخی از پیامک‌ها حاوی اطلاعات محرمانه‌ای هستند که نباید در اختیار دیگران قرار داده شوند مانند رمزهای پویا و یا کدهای فعال‌سازی خدمات بانکی.

 

*وب سایت رسمی بانک توسعه صادرات ایران به آدرس https://www.edbi.ir/ است و کلیه آگاهی رسانی‌ها و اخبار از طریق این سایت قابل مشاهده است. هرگونه لینک در پیامک ها که مشتریان را به صفحات ساختگی هدایت کند صفحات جعلی است. لذا توجه به نشانی سایت بانک و مراجعه مستقیم به آن نشانی ضروری است.

 

*برای دانلود و نصب نرم افزاهای همراه بانک و نرم افزار تولید رمز پویا (ریما) صرفاً از وب سایت بانک استفاده کنید.

 

*اطلاعات مربوط به خدمات الکترونیک بانک از سایت بانک و از منوی خدمات الکترونیک قابل دسترس است.

 

*به منظور دسترسی به سامانه جدید همراه بانک توسعه صادرات به آدرس https://mbn.edbi.ir/ مراجعه کنید.

 

*به منظور دسترسی به اینترنت بانک اشخاص حقیقی به آدرس https://esafir.edbi.ir/ و برای اینترنت بانک اشخاص حقوقی به آدرس https://bibsafir.edbi.ir/ مراجعه کنید.

 

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied