شمانیوز
شما نیوز

ترکی در گفت‌وگو با شمانیوز:

مردم با جیب خالی نمی‌توانند در خانه بمانند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که نباید به مقوله فاصله‌گذاری اجتماعی نگاه پوپولیستی داشت؛ زیرا مردم با جیب خالی نمی‌توانند در خانه بمانند.

مردم با جیب خالی نمی‌توانند در خانه بمانند

اکبر ترکی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره بازگشایی ادارات و واحدهای تولیدی تا 30 فروردین اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شد تا سیر صعودی شیوع ویروس کرونا، روند نزولی به خود بگیرد و دستاورد خوبی به حساب می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری پیش روی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قرار دارد، یادآور شد: خانواده‌ای که نان برای خوردن ندارد، کسبه‌ای که هر لحظه احتمال برگشت چک‌هایش می‌رود یا باید اجاره مغازه و حقوق پرداخت کند تا کی باید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را ادامه دهد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مردم دغدغه نان و پول دارند؛ لذا زمانی از آنها می‌توان انتظار داشت که به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کنند و در خانه بمانند که دولت آنها را تأمین کند و هر ماه کمک هزینه‌ای به حساب آنها واریز شود نه اینکه با شعار و خواهش و تمنا از مردم بخواهیم در خانه بمانند.

 

ترکی ضمن تأکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا یادآور شد: خود رئیس جمهور متوجه این قضیه شده است که نه می‌تواند مانند کشورهای توسعه‌یافته و ثروتمند حمایت مالی حداکثری از صاحبان مشاغل و نیروهای کار برای موفقیت 100 درصدی قرنطینه داشته باشد و نه از توان کافی برای جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی دارد؛ لذا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را مطرح و جایگزین طرح فاصله‌گذاری قبلی شد که اگر مردم به همین طرح فاصله‌گذاری هوشمند خوب عمل کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ان‌شاءالله روند شیوع ویروس کروما نزولی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: نباید به مقوله کرونا نگاه پوپولیستی داشت، اینکه صداوسیما در گزارشات خیابانی خود بر ماندن مردم در خانه‌ها تأکید می‌کند به ظاهر خوب است، اما آیا مردم با جیب خالی می‌توانند در خانه بمانند؟ قطعاً خیر چنین امری محال است، اما اگر دولت حمایت مالی از مردم داشته باشد، چرا این مهم میسر و ممکن است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied