شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک سینا:

صادرکنندگان چک های برگشتی بانک سینا مشمول محرومیت های بانکی نمی شوند

مدیرعامل بانک سینا گفت: پیرو مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صادرکنندگان چک هایی که سررسید آنها در بازه زمانی اول اسفند 98 تا 31 اردیبهشت 99 بوده و به علت شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا دچار برگشتی شده اند به مدت 3 ماه، مشمول محرومیت های بانکی نمی شوند.

صادرکنندگان چک های برگشتی بانک سینا مشمول محرومیت های بانکی نمی شوند

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی افزود: با توجه به مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به منظور مساعدت با کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به ویژه کسب و کارهای کوچک که قادر به ایفای تعهدات خود نبوده و سررسید چک های آنها در بازه زمانی 1 اسفند 98 تا 31 اردیبهشت 99 باشد، مشمول محرومیت های بانکی مصرح در قانون چک نشده و این دسته از افراد می توانند از خدمات بانک به مدت حداکثر تا 3 ماه پس از تاریخ برگشت چک مذکور استفاده کنند.


وی درخصوص این محرومیت ها که به مدت 3 ماه اعمال نخواهد شد، تصریح کرد: محرومیت های مذکور شامل افتتاح حساب و صدور کارت های بانکی جدید، مسدود کردن وجوه کلیه حساب ها و کارت های بانکی و هر مبلغ متعلق به صادرکننده تحت هر عنوان نزد بانک به میزان کسری مبلغ چک به ترتیب اعلامی از سوی بانک مرکزی، عدم پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی یا صدور ضمانت نامه های ارزی و ریالی و عدم گشایش اعتبار اسنادی ارزی و ریالی مندرج در ماده 5 مکرر قانون اصلاح قانون صدور چک است.


دکتر ایمانی تاکید کرد: مشمولین برای بهره مندی از مساعدتهای درنظر گرفته شده در این طرح، می بایست درخواست خود را به بانک سینا ارائه نمایند تا تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.


گفتنی است پیشتر نیز مدیرعامل بانک سینا از مساعدت و حمایت تسهیلات گیرندگان آسیب دیده از شیوع کرونا و تعویق اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک و گیرندگان وام های قرض الحسنه بانک سینا به مدت سه ماه طبق مصوبه تعیین مصادیق دولت خبر داده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied