شمانیوز
شما نیوز

بررسی عملکرد صنایع فولادی ایران در ابعاد داخلی و خارجی

عملکرد صنعت فولاد کشور در سال 98 و در اوج تحریم حاکی است، طی ۱۱ ماهه منتهی به بهمن سال ۹۸، تولید فولاد ایران با رشد ۱۰ درصدی به حدود ۲۵ میلیون تن رسید.

بررسی عملکرد صنایع فولادی ایران در ابعاد داخلی و خارجی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به اهم وقایع این صنعت مربوط به پارسال پرداخته و افزوده است، صنعت فولاد ایران در ۱۸ اردیبهشت ۹۸ در حالی در فهرست تحریم جای گرفت که دولت آمریکا صنعت فولاد کشورمان را در سال ۹۷ تحریم کرده بود.

 

همچنین ۲۵ آذر ۹۸ تحریم صادرات الکترود گرافیتی و کک نفتی به ایران در دستور کار قرار گرفت، ضمن اینکه باردیگر در مورخ ۲۰ دی ماه تحریم شرکت‌های فولادی ایران در فهرست قرار گرفت.

 

تولید شمش فولادی در ۱۱ ماهه ۹۸

 

موضوعی که در بعد داخلی باید مورد توجه قرار داد، رشد عملکرد فولادسازان است، به گونه ای که در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ۹۸ تولید فولاد ایران با رشد ۱۰ درصدی به حدود ۲۵ میلیون تن رسید.

 

تولید شمش فولادی در ۱۱ ماهه پارسال ۱۸ درصد افزایش یافت و با وجود تحریم‌ها، ۶۰ درصد شمش فولادی ( از سهم رشد تولید)، راهی بازارهای صادراتی شد و تولید کنندگان بزرگ این بخش در دوره مزبور رشد ۲۸ درصدی را در مقایسه با ۱۱ ماهه ۹۷ اجرا کردند.

 

انجمن یاد شده میزان تولید فولاد خام (میانی) کشور در ۱۱ ماهه پارسال را نزدیک به ۲۵ میلیون تن اعلام کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال ۹۷ رشد ۱۰ درصدی را ثبت کرد. تولیدات فولادی نیز به رقم ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسید که رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ را رقم زد.

 

این آمار نشان می‌دهد از حدود ۲۵ میلیون تن فولاد خام (میانی) تولید شده در کشور در ۱۱ ماهه ۹۸، ۱۵.۳ میلیون تن مربوط به بیلت و بلوم و ۹.۶ میلیون تن مربوط به اسلب بود.

 

ارقام تولیدات در دوره ۱۱ ماهه ۹۸

 

ارقام تولیدات هم در ۱۱ ماهه ۹۸ گویای آن است که یک میلیون و ۳۶ هزار تن تیرآهن، هفت میلیون و ۴۸۰ هزار تن میلگرد و ۷۳۸ هزار تن سایر تولیدات فولادی (نبشی و ناودانی) عرضه شده که جمع مقاطع طویل تولید شده به بیش از ۹.۲ میلیون تن رسید که ۶ درصد رشد در زمینه تولید مقاطع طویل فولادی نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ به دست آمد. تولید ورق گرم هم با رشد سه درصدی به بیش از ۷.۵ میلیون تن رسید و ورق سرد نیز با دو درصد رشدبه دو میلیون و ۳۹۳ هزار تن رسید و در تولید ورق های پوشش دار هم افزایش ۲۴ درصدی حاصل شد و به سطح تولید یک میلیون و ۵۷۴ هزارتن رسید و به این ترتیب تولید مقاطع تخت فولادی به بیش از ۹ میلیون تن بالغ گشت و رشد پنج درصدی را نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ ثبت کرد. تولید ۲۵.۵ میلیون تنی آهن اسفنجی انجمن مزبور در داده های آماری خود میزان تولید آهن اسفنجی را ۲۵.۵ میلیون تن در مدت ۱۱ ماهه ۹۸ قید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ رشد پنج درصدی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied