شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر اقتصاد در جلسه معارفه عضو جدید هیات مدیره اعلام کرد؛

کسب رتبه دوم بانک صنعت و معدن در شاخص های تدوین شده توسط وزارت اقتصاد

دکتر عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام داشت: این بانک در شاخص های تدوین شده در حوزه استقرار حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال در سال 98 رتبه دوم را در بین بانک ها به خود اختصاص داد.

کسب رتبه دوم بانک صنعت و معدن در شاخص های تدوین شده توسط وزارت اقتصاد

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت ومعدن، دکتر عباس معمارنژاد که در جلسه معارفه دکتر علی خورسندیان عضو جدید هیأت مدیره این بانک سخن می گفت ضمن بیان مطلب فوق اشاره کرد: اقدامات بانک صنعت و معدن در راستای سیاستهای کلان اقتصادی و بانکی کشور در تحقق رونق تولید در سال 98 بسیار مؤثر بوده است.


دکتر معمارن‍‍ژاد در این جلسه که همچنین به منظور بررسی عملکرد بانک در سال گذشته، تصمیم گیری در خصوص اهداف و سیاستهای بانک در سال جاری برگزار شده بود، بیان داشت: در راستای نامگذاری سال جدید به عنوان سال جهش تولید، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که در ادامه هدف تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مطرح شده است، باید عنایت ویژه ای به افزایش کمیت و کیفیت تولیدات داخلی داشته باشیم و سطح تولیدات دارای مزیت اقتصادی و صادرات محور را افزایش دهیم.


معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: در بسته سیاستی که در وزارت اقتصاد در خصوص سیاستهای تأمین مالی و هدایت اعتبارات بانکی تدوین شده مقرر گردید،  750 هزار میلیارد ریال به کسب‌ و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با نرخ تسهیلات 12 درصد پرداخت شود.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز ضمن تقدیر از نظام مدیریتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و تلاش های بی شائبه تمامی کارکنان شبکه بانکی کشور در ارائه خدمات در این شرایط حساس اظهار داشت: در سال گذشته در این بانک اقدامات اثربخشی در حوزه اقتصاد هوشمند و تحقق حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال صورت گرفته که در سال پیش رو این حرکت با شتاب بیشتری ادامه می یابد.


دکتر مهری ضمن اشاره به واگذاری اموال مازاد و سهام بخشی از شرکتهای تابعه در سال 98 گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم این بانک کاهش مطالبات غیر جاری در سال گذشته بوده که در کنار پیگیری این موضوع مهم، همراهی و حمایت از صنعتگران به عنوان یک بانک تخصصی را همواره وظیفه حرفه ای خود می دانیم.


وی همچنین ضمن تشکر از پیگیری های وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص ماده بیست حساب ذخیره ارزی از آمادگی کامل این بانک در راستای اجرایی نمودن تکالیف این ماده خبر داد.


مدیر عامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: با تکیه بر دانش مدیران متخصص در مجموعه بانک صنعت و معدن قادر خواهیم بود از چالش ها و موانع عبور کنیم و یقیناً دکتر خورسندیان با سابقه درخشانی که در زمینه مسایل اقتصادی و بانکی دارند می توانند حضوری مؤثر در بانک صنعت و معدن داشته باشند.


همچنین در این جلسه حکم انتصاب دکتر علی خورسندیان به عنوان عضو جدید و موظف هیأت مدیره به وی تقدیم شد.


گفتنی است دکتر علی خورسندیان مدیرعاملی صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی و پس انداز کارکنان بانک‌های دولتی و ادغام شده و همچنین مدیرکلی دفترهای امور بانکی و بیمه و تحقیقات پولی و بازرگانی وزارت امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشته است.


همچنین در حاشیه این نشست نیز گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این بانک در سال 98 ارائه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied