شمانیوز
شما نیوز

خاوازی وزیر کشاورزی شد + سوابق

کاظم خاوازی با کسب ۱۹۶ رای موافق توانست از مجلس دهم رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شود.

خاوازی وزیر کشاورزی شد + سوابق

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرانلاین :  در پایان بررسی صلاحیت کاظم خاوازی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف، نمایندگان را تصدی وی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی موافقت کردند.

 بر این اساس از ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه علنی ۱۹۶ نفر رای موافق، ۱۵ نفر رای مخالف به خاوازی داده شد و چهار نفر رای ممتنع دادند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری امروز از برنامه های خاوازی در مجلس دفاع کرد.

 

کارنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به این شرح اعلام شده است:

«کاظم خاوازی» متولد ۱۳۴۷، دارای دکتری تخصصی کشاورزی گرایش خاک‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس و معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به معاون ترویج سازمان و سرپرست موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور و رییس بخش تحقیقات بیولوژی خاک اشاره کرد.

خاوازی عضویت مدعو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، مجری طرح ملی نظام نوین ترویج کشاورزی کشور، راه اندازی مرکز ثبت و کنترل کیفی مواد کودی در کشور، مجری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت‌های دانش‌بنیان و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به عرصه را نیز در کارنامه مدیریتی و اجرایی خود دارد.

وی در سال  ۱۳۹۲ هم به عنوان خاک‌شناس ممتاز از سوی انجمن علوم خاک ایران به نمایندگی جامعه خاکشناسان کشور، انتخاب شده است.

رییس جمهوری در چهارم آذرماه ۱۳۹۸ پس از قبول استعفای «محمود حجتی» وزیر پیشین جهاد کشاورزی، در حکمی «عباس کشاورز» - معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی را به عنوان سرپرست «وزارت جهاد کشاورزی» منصوب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied