شمانیوز
شما نیوز

معاون خرید ذوب آهن اصفهان عنوان کرد :

ممنوعیت صادرات سنگ آهن،جهش تولید را در صنعت فولاد محقق می سازد

مهندس محمدجعفر صالحی معاون خرید ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار هفته نامه آتشکار به تشریح برنامه های این معاونت در سال جدید،اهمیت تامین مواد اولیه پایدار برای تحقق بخشیدن به شعار سال،تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کارهای مختلف و سایر مباحث پرداخته است.

ممنوعیت صادرات سنگ آهن،جهش تولید را در صنعت فولاد محقق می سازد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مشروح این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

 

مهندس صالحی گفت : ذوب آهن اصفهان با استعانت از خداوند متعال،راهنمایی و تدبیر مدیر عامل و همکاری و همراهی همه ارکان شرکت در سال 98 رشد تولیدحدود 5 درصدی  نسبت به سال قبل را تجربه نمود .

 

وی افزود : معاونت خرید سال 98 با فراز و نشیب زیادی همراه بود.حوزه تامین و تدارک از حوزه هایی است که با هر نوسانی دستخوش تغییر و چالش شدید می گردد که در این شرایط باید با تغییر تاکتیک و اتخاذ روش های مناسب،بحران ها را از تهدید به فرصت تبدیل کرد.

 

معاون خرید شرکت تصریح کرد : این حوزه در سال 99 روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت .آغاز سال 99 با محدودیت های ناشی از بیماری جهان شمول کرونا و اولویت حفظ جان پرسنل چه در شرکت ذوب آهن و چه در شرکت های طرف تجاری،کاهش ساعت کار، کاهش حضور پرسنل و در بعضی از شرکت ها هم تعطیلی شروع گردید. این در حالی است کهفعالیت تامین و تدارک و پشتیبانی تولید،فعالیتی وقفه ناپذیر است .

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : تعطیلات پایان سال و تعطیلات ناشی از بیماری کرونا،سختی کار تامین تدارک را دوچندان نمود اما با یاری خداوند منان از این پیچ سرنوشت ساز هم عبور خواهیم کرد .

 

در سال 98 ، موجودی سنگ آهن مورد نیاز آگلومراسیون به تثبیت رسید

مهندس صالحی گفت : برنامه شرکت در سال 99 ، تولید بالغ بر 3 میلیون تن چدن است که وظیفه و تکلیف حوزه خرید، تامین وتدارک کلیه مایحتاج کارخانه از جمله مواد اولیه مورد نیاز است. در سال 98 توانستیم موجودی سنگ آهن مورد نیاز واحد آگلومراسیون را به تثبیت برسانیم و حداقل یکی از دغدغه های مواد اولیه را برطرف نماییم. انشاا... در سال 99 از اهداف خدشه ناپذیر خود میدانیم که موجودی سنگ آهن مورد نیاز کوره بلند و همچنین زغال سنگ مورد نیاز واحد کک سازی را به مرحله تثبیت، پایداری تامین و یکنواختی کیفی برسانیم کههدفی سخت اما دست یافتنی است.در سال 99 پیگیریها و تلاش های جدی تری در خصوص تخصیص پهنه های معدنی به عمل خواهیم آورد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 

وی بیان کرد : از اولویت های مد نظر مدیریت عالی شرکت ، استفاده بهینه و حداکثری از ناوگان حمل ریلی است. این امر اولویت بجا و به حقی است چراکه علاوه بر رفع دغدغه های موجود ،  کمک شایانی به کاهش تردد و ایمن سازی حمل و نقل جاده ای خواهد نمود و نهایتاً  از میزان آسیب های انسانی جاده ها خواهد کاست لذا همه تلاشمان را به کار خواهیم بست تا حمل ریلی را نسبت به جاده ای افزایش حداکثری دهیم.

 

بومی سازی و ساخت داخل از دیگر اولویت های حوزه خرید در سال 99 است

مهندس صالحی بیان کرد : بومی سازی و ساخت داخل از دیگر اولویت های حوزه خرید در سال 99 است. دستاوردهای خوب و قابل قبولی در سال 98 و سالهای گذشته داشتیم و با جدیت تمام در این زمینه گام خواهیم برداشت.

 

وی در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از فعالیت در دوران پسا کرونا چیست ، گفت : کرونا به همان سرعتی که یک بیماری همه گیر جهانی برای نوع بشر شده به نظر میرسد با شدت بیشتری اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده و پیش بینی ها حاکی از کاهش 1.5 تا 2 درصدی رشد اقتصادی جهان است.از آنجاییکه در انتشار اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا تشکیک هایی ایجاد شده و به نوعی جهان در شوک ناشی از شیوع این ویروس قرار دارد اما چین،  با اعلام کنترل ویروس و شروع به کار به نظر میرسد فرصت مناسبی جهت دست یابی به اهداف اقتصادی خود فراهم میبیند، قیمت های جهانی در حال سقوط است.قیمت نفت به پایین ترین سطح خود طی چند سال گذشته رسیده و پیش بینی ها حاکی از انتظار نفت ده دلاری است که پوشش هزینه استخراج را هم نمیدهد.

 

وی اضافه کرد : سایر کشورها و خصوصاً اروپا بسته به زمان غلبه بر کرونا و مدت تعطیلی کسب و کار و فعالیت های اقتصادی دچار آسیب های متفاوتی خواهند شد اما آنچه واضح است تلفات اقتصادی کرونا کمتر از تلفات انسانی آن نخواهد بود.

 

معاون خرید شرکت در ادامه به گزارش صادرات سنگ آهن در دو ماه اول سال 2020 پرداخت و گفت : گزارشات رسیده حاکی از انجام صادرات سنگ آهن در ماههای ژانویه و فوریه به چین است.رقمی حدود 800 هزار تن سنگ آهن صادر شده است که به نظر میرسد به میزان زیادی کاهش داشته است.

 

گل سر سبد سنگ آهن،صادر شده است

مهندس صالحی افزود : عوارض موضوعه بر صادرات سنگ آهن موثر بوده لیکن آنچه توانسته از کمند عوارض رهایی یابد و صادر شود سنگ دانه بندی با عیار بالا و عناصر مضره پایین بوده که میتوان گفت گل سرسبد سنگ آهن است.افزایش نرخ ارز و همچنین تغییر نرخ تبدیل قیمت ارزش بهای صادراتی سنگ آهن دو عاملی هستند که همچنان شرایط صادرات را جذاب و جذابتر میکند.

 

ممنوعیت صادرات سنگ آهن،جهش تولید را در صنعت فولاد محقق می سازد

معاون خرید شرکت بیان کرد : با عنایت به نامگذاری سال 99 به نام سال "جهش تولید " با تدبیر و آینده نگری مقام معظم رهبری ضرورت دارد،تدابیر لازم در جهت تحقق این شعار مدبرانه اندیشیده شود که یکی از این اقدامات مهم و اساسی می تواند ممنوعیت صادرات سنگ آهن و یا به عبارتی هر آنچه در داخل به منظور جهش تولید لازم است، باشد.ذوب آهن اصفهان آمادگی لازم را دارد با راه اندازی کوره شماره یک در سال جهش تولید برای اولین بار رکورد عبور از 3 میلیون تن را به عرصه عمل آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied