شمانیوز
شما نیوز

شریعتمداری اعلام کرد:

90 درصد افزایش سود آوری در هلدینگ دارویی تامین

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکتهای دارو پخش و توفیق دارو بازدید و از ۳۰ محصول جدید دارویی تولید شده برای نخستین بار در کشور و معرفی بیش از ۱۰۰ محصول دارویی هلدینگ دارویی تامین ( تیپیکو ) رونمایی کرد.

90 درصد افزایش سود آوری در هلدینگ دارویی تامین

به گزارش شمانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ با حضور محمد شریعتمداری وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا از ۳۰ داروی جدید شرکت سرمایه‌‌گذاری دارویی تامین(تیپیکو) رونمایی شد.همچنین وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از طریق ویدئو کنفرانس در جریان اقدامات ارائه شده از سوی شرکت دارویی کلر پارس در تبریز (تولید  کننده مواد اولیه محلول ضدعفونی کننده )، شرکت دارویی اکسیر در بروجرد ( تولید کننده داروی هیدروکسی کلروکین برای مبارزه با کرونا )و توزیع داروپخش در اصفهان قرار گرفت.


وی با بیان اینکه در سال جهش تولید این مجموعه دارویی 30 محصول جدید دارویی را به بازار دارویی کشور عرضه کرده است ادامه داد: این بخش توانسته  50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارو برای اقتصاد کشور را داشته باشد.


وی افزود : علاوه بر اینها  مجموعه دارویی شستا توانسته به حوزه تولید100 قلم دارویی که در کشور تولید می شد ورود  کرده و آنها را به بازار عرضه نماید .


شریعتمداری گفت: امروز همچنین از شرکت توفیق دارو  و خط تولید دارویی که قبلا توسط رژیم صهیونیستی تولید می شد و مورد استفاده بیماران ام اس قرار داشت بازدید کردم، امروز خوشبختانه در این شرکت، داروی تولید شده  توانسته صرفه جویی قابل توجهی در این حوزه داشته باشد .


وی تصریح کرد : این اقدام ارزشمند و این قدمهای بزرگ یقینا" در سایه تلاش متخصصین و دانشمندان ایرانی و در سایه انگیزه خدمت آنان  به ملت ایران برداشته شده است .


شریعتمداری افزود : امروز در مجموعه هلدینگ دارویی تامین نیز شاهد جوانگرایی نخبگان به عنوان یکی از پایه های تغییر استراتژیک نظام مدیریتی کشور  هستیم که موجب تحولات اساسی در فعالیتهای این مجموعه شده است. 


وی ادامه داد: در واقع این مجموعه هلدینگ در ادامه مدیریت آقای رضوانی فر و همچنین دکتر فرهت توانسته سطح فروش خود را افزایش داده و جهش های خوبی در حجم تولید و در میزان سود داشته باشد.


وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : این مجموعه توانسته در سالهای رکود با 90 درصد افزایش سود آوری رکوردهای خوبی را نیز ثبت کند . باید اذعان داشت هرجا که از نیروی جوان کارآمد نخبه برای اداره کشور استفاده کرده ایم سود برده ایم. به نحوی که انگیزه ، نشا ط ، ابتکار و خلاقیت جای خود را باز کرده و کشور را چند قدم با سرعت به جلو برده است .


وی در ادامه در خصوص اقدامات این وزارتخانه در بحث مبارزه با ویروس کرونا  از سوی مجموعه های وابسته به این وزارتخانه نیز گفت : از ابتدای ورود این ویروس منحوس به کشور ماموریت ویژه ای به مجموعه هلدینگ دارویی تامین  و همه شرکتهایی که در حوزه شیمیایی در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  فعالیت داشتند داده شد.


وی افزود : مجموعه های هلدینگ دارویی تامین  توانستند با گسترش خطوط تولید در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح در اندازه های گوناگون قدم های خوبی بردارند . در همین زمینه امروز شاهد تولید بیش از 3 میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده سطوح و دست در مجموعه شستا هستیم. همچنین این مجموعه برای مواد اولیه تولید داروهای موثر برای ویروس کرونا و داروهایی که آثار این ویروس منحوس را در بدن انسان به حداقل ممکن کاهش دهد ورود کرده اند و مواد اولیه تولید این دارو  در این مجموعه به میزان بیش از 6  تن  که نیازهای اولیه قابل ملاحظه ای از تولید دارو را برآورده می کند تامین کردند .


وی افزود : علاوه بر این  با تولید نزدیک 5/5 میلیون قرص کلروکین از سوی شرکت های دارویی شستا این تعداد قرص در اختیار شبکه دارویی کشور قرار گرفت . همچنین امروز این مجموعه با تغییر خطوط تولید در حال تولید داروهای ضد عفونی کننده دست و سطوح هستند .


وی با قدردانی از تلاشهای انجام شده از سوی کارکنان این مجموعه افزود : این اقدامات علاوه بر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت های یاد شده  درحوزه فعالیت های مختلف اقتصادی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است  و به عنوان مسئولیت اجتماعی در کمک به مردم است که فعالیت اساسی دارند .


شریعتمداری افزود : سازمان تامین اجتماعی هم اکنون با در اختیار داشتن 330 مرکز درمانی طی این ایام در خدمت همه مردم کشور بوده و بیش از 11 هزار نفر در این  ایام در بیمارستانها و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی بستری شده اند و بخش قابل ملاحظه ای  از این جمعیت بستری  شده به لطف الهی با درمان  یا با تشخیص عدم ابتلا به بیماری ویروس کرونا از بیمارستان مرخص شده اند .

 

امهال بدهی مالیاتی شرکت ها و بنگاههای تولیدی برای صیانت از اشتغال موجود


وی در خصوص برنامه هایی که برای مشاغل آسیب دیده از کرونا تدوین شده است نیز گفت : دولت از روزهای اولیه ورود این ویروس به کشور نسبت به شناسایی تبعات اقتصادی آن اقدام کرده و در همین زمینه هم ستاد ویژه ای را در کنار ستاد ملی کرونا که مسئولیت آن با رییس جمهور است ایجاد کرد . در این ستاد تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد . از جمله آن می توان به امهال بدهی مالیاتی شرکت ها و بنگاههای تولیدی برای صیانت از اشتغال موجود  و جلوگیری از بهم خوردن نابسامانی در وضعیت مالی شرکت ها اشاره کرد.


وی افزود : تلاش شد که با امهال بدهی های بانکی آنها و جلوگیری از اعمال برخی از تنبیهات برای کسانی که دارای اسناد تجاری غیر قابل پرداخت در طول ورود این بیماری هستند  بنگاهها شرایط بهتری  برای اداره شرایط خود را داشته باشند و در نتیجه از اشتغال کارگران موجود صیانت شود . همچنین در ادامه وضعیت موجود  دولت بدلیل ضرورت و به ناچار برخی از فعالیتهای اقتصادی را تعطیل کرد .

 

اختصاص 75 هزار میلیارد تومان منابع به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا

وی تصریح کرد : در همین زمینه هم  10 رسته فعالیت که به ناچار تعطیل شده بودند و  خود همین ده رسته بیش از 40  زیر مجموعه را شامل می شد که شناسایی کردیم .


شریعتمداری افزود : در دوبخش  به ستاد مذکور  پیشنهاداتی را ارایه  کردیم.  ابتدا آنهایی را  که دولت رسما تعطیل کرده و آنهایی  که آثار بیماری کرونا  فعالیت آنها را به حداقل رسانده  قرار شد هردو اینها و از طریق تامین منابع بانکی و شیوه ای که بانک مرکزی اتخاذ کرده و با در نظر گرفتن 75 هزار میلیارد تومان منابع از آنان حمایت شوند.

 

تمهیدات دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر

وی افزود: علاوه بر این ، دولت تمهیداتی را در زمینه حمایت از اقشار آسیب پذیر که سه گروه از جامعه را شامل می شد اتخاذ کرد . این گروهها شامل کسانی بودند که با درآمد محدود غیر ثابت در کف فعالیتهای اقتصادی کشور قرار دارند و در هیچ کجا بیمه نیستند و در هیچ مرکزی از آنان ثبت نام به عمل نیامده و تحت پوشش هیچ مرکز حمایتی مثل بهزیستی و  کمیته امداد قرار ندارند.
شریعتمداری افزود: نزدیک به 1 میلیون و 200 هزار خانوار برآورد شدند که حدود 3 میلیون نفر هستند که به ازای خانوارهای یک نفره تا 6 نفره و بالاتر  از 200 تا 600 هزار تومان در اسفند ماه و به میزان 350 میلیارد تومان به کارت یارانه آنان واریز شد .

 

حدود 23 میلیون خانوار می توانند از یک امکان خرید اعتباری اضطراری به میزان یک میلیون تومان با باز پرداخت 2 ساله و نرخ 12 درصد استفاده کنند

 

وی ادامه داد: در فروردین ماه نیز این روند ادامه خواهد داشت.این یک حمایت از کف فعالیتهای اقتصادی جامعه برای کسانی بود که از آسیب پذیرترین قشر در این شرایط بیماری کرونا در سطح کشور هستند. علاوه بر اینها و همان طور که رییس جمهور محترم اعلام کردندحدود 23 میلیون خانوار می توانند از یک امکان خرید اعتباری اضطراری به میزان یک میلیون تومان با باز پرداخت 2 ساله و نرخ 12 درصد استفاده کنند .


بازدید از شرکت توفیق‌دارو

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با حضور در شرکت توفیق‌دارو از زیرمجموعه‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی تی‌پی‌کو در جریان تلاش‌های شبانه‌روزی این مجموعه قرار گرفت.


شرکت تحقیقاتی، مهندسی توفیق دارو، از مجموعه‌های دانش بنیان گروه دارویی تامین اجتماعی(تیپیکو) است که در زمینه تحقیقات، سنتز و تولید مواد موثره داروهای فناورانه و با ارزش اقتصادی بالا فعالیت می کند.


همزمان با شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، متخصصان این شرکت مطالعه و آزمایشات مربوط به تولید مولکول های دارویی که در کشورهای دیگر در روند کنترل و درمان احتمالی این بیماری تاثیرگذار بوده اند را نیز آغاز کردند که کار ساخت دو ماده موثره دارویی از تعداد شش مولکول دارویی منتخب، به پایان رسیده است.


محمدامین رضوانفر، مدیرعامل توفیق‌دارو، ضمن تشریح عملکرد شرکت در تولید مواد موثره دارویی، به بیان روند موفقیت‌های شرکت در سال‌های اخیر و ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه توسعه محصولات جدید و صرفه‌جویی ارزی ناشی از آن پرداخت.


گفتنی است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در محل سردیس شهدای داروپخش با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گرانقدر ادای احترام کرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied