شمانیوز
شما نیوز

آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با شمانیوز:

میزان افزایش دستمزد کارگان به معنای نادیده گرفتن حقوق آنها است/ دستمزدها باید 40 درصد افزایش می‌یافت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: : میزان افزایش حقوق کارگران توسط دولت، از میزان تورمی که بانک مرکزی اعلام کرده بسیار کمتر است و با این میزان درصد، حق و حقوق کارگران نادیده گرفته می‌شود.

میزان افزایش دستمزد کارگان به معنای نادیده گرفتن حقوق آنها است/ دستمزدها باید 40 درصد افزایش می‌یافت

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره وام یک تا دو میلیون تومانی دولت به یارانه‌بگیران با سود 12 درصد اظهار کرد: دولت منابع کافی برای حمایت معیشتی از مردم در شرایط کنونی ندارد؛ از سویی قیمت نفت کاهش یافته، با کسری بودجه مواجه است و از سویی دیگر وصول مالیات برای او سخت شده؛ لذا دولت در تأمین حمایت‌های معیشتی مردم با مشکل روبه‌رو است.

وی افزود: البته مجلس شورای اسلامی موافق سود 12 درصدی برای وام‌های یک تا دو میلیون تومانی نیست و برای اصلاح این موضوع سعی می‌کند ورود داشته باشد.

 

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته دولت این وام را برای گذراندن امور در شرایط بحرانی تخصیص داده و حتی 6 ماه تنفس هم اعلام کرده است، ولی قرار است کمیسیون اقتصادی مجلس سه شنبه و چهارشنبه این هفته جلسه‌ای برگزار کند تا این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

 

آقاپور علیشاهی با انتقاد از افزایش حقوق کارگران گفت: این نوع افزایش حقوق و دستمزد برای شرایط عادی اقتصادی مناسب است نه برای شرایطی که تورم مردم را آزار می‌دهد و دولت باید تلاش کند مبالغی را اضافه بر درصد افزایشی که برای حقوق‌های کارکنان و کارگران تعیین کرده تا نابودی کامل ویروس کرونا بپردازد.

وی بیان کرد: میزان افزایش حقوق کارگران توسط دولت، از میزان تورمی که بانک مرکزی اعلام کرده بسیار کمتر است و با این میزان درصد، حق و حقوق کارگران نادیده گرفته می‌شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت سال گذشته بالای 30 درصد افزایش حقوق را برای کارگران اعمال کرده بود، اما امسال با توجه به شیوع کرونا  و از آنجایی که معلوم نیست تا چه زمان این ویروس باقی خواهد ماند و آسیب‌هایی که این بیماری به معیشت مردم وارد کرده، کمی بیش از 20 درصد افزایش حقوق را برای کارگران مظلوم اعمال کرده است؛ در صورتی که باید حدود 40 درصد حقوق‌ها افزایش می‌یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied