شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۹۹ اعلام شد + مبلغ

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در نشست خبری خود درباره افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی، توضیحاتی داد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۹۹ اعلام شد + مبلغ

به گزارش شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در نشست خبری خود، اظهار کرد:در افزایش دستمزد کارگران، ماده ۴۱ قانون کار دو بند دارد یکی تورمی است که بانک مرکزی اعلام کرده و بند بعدی سبد هزینه خانوار است که هر ۳ گروه دولت، کارگر، کارفرما هنگام تعیین دستمزد باید به این دو بند دقت کنند.

 

بیشتر بخوانید : جهت اطلاع از جزئیات وام یک میلیونی بدون سود کلیک کنید

 

دهقان کیا گفت: بانک مرکزی تورم سال ۹۷ را ۳۲.۱ و سال ۹۸ را ۴۲.۱ اعلام کرده است همچنین مرکز آمار، تورم سال ۹۷ را۲۶.۹ و سال ۹۸ را ۳۴.۸ اعلام کرده است و به دلیل تفاوت این دو رقم اعلامی، باید سبد هزینه خانوار در نظر گرفته شود.

وی افزود: اختلاف سبد هزینه خانوار بین سال ۹۷ و ۹۸، یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان اعلام شد که برهمین اساس دولت دستمزد سال جاری را ۱۵ درصد افزایش داد.

 

 

فوری/جهت دریافت وام 1 میلیونی اینجا کلیک کنید

 

 

دهقان کیا ادامه داد: در کمیسیون تلفیق اعلام شد که حقوق بازنشسته‌ها از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نباید کمتر باشد و بخشی از بدهی دولت که ۵۰ هزار میلیارد تومان است که اگر پرداخت کند تامین اجتماعی می‌تواند ۳۰ درصد این مبلغ را به همسان سازی اختصاص دهد.

وی گفت: در ۴ جلسه شورای عالی کار افزایش حقوق کارگران از ۱۵ درصد آغاز شد و در نهایت ۲۱ درصد اعلام شد، حداقل دستمزد کارگر شاغل و بازنشسته یک میلیون ۸۳۵ هزار تومان تعیین شده و برای راضی کردن کارگران اعلام کردند که بن کارگری را از ۱۸۰هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان، حق مسکن را از ۱۰۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان، حق اولاد به ازای هر فرزند ۱۸۰ هزار تومان و پایه سنوات ۱۰۵ هزار افزایش می‌دهیم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: درحال حاضر طبق تعیین قانون کار، کارگری که تازه کار است ۲ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان می‌گیرند و کارگر باسابقه با دو فرزند ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان دریافت می‌کند.

دهقان کیا گفت: حقوق بازنشسته تامین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد که بن این افراد از ۴۸ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان، حق اولاد از ۱۲ به ۱۵ هزارتومان، حق مسکن از ۲۲ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، حق همسر از ۵۹ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان اعلام شد که در نهایت حقوق بازنشسته تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۹ هزار تومان تعیین شد.

 

 

فوری/ جهت اطلاع آنی از اخبار یارانه اینجا کلیک کنید

 

 

وی افزود: طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، هر میزان حداقل حقوق کارگران اعلام شود حقوق بازنشسته همان مبلغ است و بعد از آن اعلام کردند بخشی هم با اجرای همسان سازی به حقوق بازنشسته‌ها اضافه خواهد شد که برای سال ۹۹ مبلغ ۲ میلیون ۱۳۰ هزار تومان تعیین شد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: شاغلان دولتی در پایان سال ۹۸، ۵۰ درصد افزایش حقوق داشته اند و در سال ۹۹ هم ۱۵ درصد به حقوقشان افزوده شد، همچنین برای بازنشستگان کشوری با اجرای طرح همسان سازی تا ۹۰۰ هزار تومان به حقوقشان اضافه می‌شود.

وی افزود: در زمان جنگ ما خواستار افزایش حقوق برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نبودیم چراکه شرایط آن زمان به صورتی نبود که بتواند افزایش حقوق داشته باشیم.

دهقان کیا گفت: بین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری و لشگری یک میلیون تومان تفاوت وجود دارد و بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشگری از ۵۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است به همین دلیل تا سقف ۶۰ میلیون تومان می توانند از بیمه خود استفاده کنند، اما بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی ۵۰ هزار تومان است اما سقف دریافت خدمات درمانی ۲۰ میلیون است.

وی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید به ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان برسد، افزود: حقوق کارگران با بن، حق مسکن و ... افزوده می‌شود، اما برای بازنشسته این طور نیست و باید بگویم نماینده کارگران در شورای عالی کار به دلیل حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین دستمزد کارگران را امضا نکردند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: اگر دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکند قطعا دچار مشکل خواهیم داشت، بدهی دولت به تامین اجتماعی ۲۵۰ هزار میلیارد تومان و بدهی جاری اش به صورت ماهانه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان است که دولت طبق برنامه پنجم و ششم باید آن را صفر کند.

دهقان کیا درباره واگذاری شستا، گفت: دولت اعلام کرده است که ۳۰ تا ۴۰ درصد از شرکت‌های شستا را برای خود نگه دارید و سایر شرکت هارا سهام دار کنید، اموال شستا به راحتی فروخته می‌شود و کسی چیزی نمی‌گوید. اموال شستا برای دولت نیست که دولت اداره می‌کند و می فروشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری اعلام کردند اموال شستا حق الناس است و باید حفظ شود.

علی اکبر عیوضی عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه داد: پیش از شیوع ویروس کرونا وزارت بهداشت به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرده بود که بیمه شدگان تامین اجتماعی نمی‌تواند از دریافت خدمات درمانی بیمارستان‌های وزارت بهداشت استفاده کنند.

 

فوری/ جهت دریافت وام 10 میلیونی اینجا کلیک کنید

 

 

عیوضی ادامه داد: مدیر عامل تامین اجتماعی بدهی وزارت بهداشت را تسویه کرد، اما در حال حاضر بسیاری از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی در حال خدمات گیری هستند درصورتی که این وظیفه منجر می شود که دولت و وزارت بهداشت به تامین اجتماعی بدهکار شوند.

وی افزود: دولت اعلام کرد که حقوق کارگران با احتساب مزایا به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک است، اما باید گفت که براساس قانون حدوده ۶۰ درصد کارگران نمی توانند از مزایای اعلام شده را دریافت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • فریده

    انشاالله

  • ناشناس

    بالاخره حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی چقدر شد؟

  • M

    لعنت به روحانی

  • ازکارافتاده

    سلام
    خودتان رابجای یک مستمری بگیر بگذارید آیابااین گرانی.مستجری وبیماری میتوان باماهی ۵میلیون هم
    نمیشود زندگی کردچرابی عدالتی

  • پروانه

    به روحانی بگو خجالت بکشه که انقدر حق الناس میکنه نسبت به بازنشسته ها

  • اردلان

    مردم با گفتگو و درخواست از شما به جایی نمیرسن فقط باید با شماها با زبان زور صحبت کنند.