شمانیوز
شما نیوز

خرید بیش از 62191 میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران

در پایان معاملات تالارهای بورس اوراق بهادار تهران دوشنبه مورخ 25 فروردین ماه 99، در 1 میلیون و 102 هزار دفعه، تعداد 6 میلیارد و 35 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 62 هزار و 191 میلیارد ریال معامله شد و ارزش بازار رقم معادل 2280 هزار میلیارد تومان را ثبت کرد.

خرید بیش از 62191 میلیارد ریال اوراق بهادار در بورس تهران

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، شاخص کل با 1337 واحد افزایش روبرو شد و به رقم 624596 واحد رسید.

 

شاخص کل هم وزن با 24 واحد کاهش روبرو شد و به رقم 219729 واحد رسید.

 

شاخص بازار اول با 1799 واحد افزایش به رقم 440335 واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با 957 واحد  کاهش رقم 1331222 واحد را تجربه کرد.

 

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی چادر ملو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی جم، خدمات انفورماتیک، فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش، سرمایه گذاری غدیر و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی به نام خود اختصاص دادند.

 

از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را بانک تجارت، بانک صادرات ایران، سرمایه گذاری خوارزمی، خدمات انفورماتیک، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، تامین سرمایه بانک ملت، گلوکوزان، سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت، بین المللی توسعه ساختمان و پالایش نفت اصفهان به نام خود ثبت کردند.

 

 توقف و بازگشایی

توقف نماد معاملاتی (دالبرح1)

نماد معاملاتی حق تقدم سهام شرکت‌ البرزدارو (دالبرح1) با توجه به توقف نماد اصلی متوقف گردید. نماد مذکور همزمان با نماد اصلی بازگشایی خواهد شد.

 

توقف نماد (دالبر1) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب

نماد معاملاتی شرکت البرزدارو (دالبر1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف گردید. نماد مذکور حداکثر تا ساعت 10 روز معاملاتی بعد بصورت حراج ناپیوسته و با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

 

زمان انجام معاملات در نماد معاملاتی (تملت)

نماد معاملاتی شرکت تامین سرمایه بانک ملت(تملت) راس ساعت 12:45 معامله خواهد شد.

 

توقف نمادهای معاملاتی(وبهمن)،(دعبید)،(غمارگ)

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری بهمن(وبهمن)، داروسازی دکتر عبیدی(دعبید)، مارگارین(غمارگ)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف خواهند شد.

 

توقف نماد های (وسپه1) و (وبانک1)به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت

نماد معاملاتی شرکت های سرمایه‌گذاری‌ سپه‌ (وسپه1) و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.

 

توقف نماد (کاما1) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب

نماد معاملاتی شرکت باما (کاما1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف گردید. نماد مذکور حداکثر تا ساعت 10 روز معاملاتی جاری بصورت حراج ناپیوسته و با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

 

تعلیق نماد معاملاتی (ومعادن1)

طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال به نشانی codal.ir جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی شرکت توسعه‌معادن‌وفلزات‌ (ومعادن1) حداکثر تا تاریخ 1399/02/07 تعلیق شد.

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی(خزامیا)،(پسهند)

نماد معاملاتی شرکت زامیاد(خزامیا)، صنایع لاستیکی سهند(پسهند)با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای کدال در خصوص تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام به ترتیب به شماره پیگیری 622272، 622911 مورخ 1399/01/25 آماده انجام معامله می باشند،همچنین ادامه معاملات در نمادهای مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است.

 

بازگشایی نماد معاملاتی (غنوش)

نماد معاملاتی شرکت نوش مازندران(غنوش)با توجه به انتشار اطلاعات برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی بابت ظن دستکاری بازار به شماره پیگیری 622803 مورخ 1399/01/24 با محدودیت دامنه نوسان قیمت آماده انجام معامله می باشد،همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است.

 

بازگشایی نماد معاملاتی(افق)

نماد معاملاتی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش(افق)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه 'الف' و انتشار اطلاعات در سایت کدال بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشد.

 

بازگشایی نماد معاملاتی(پکویر)

نماد معاملاتی شرکت کویر تایر(پکویر)با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای کدال در خصوص تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام به شماره پیگیری 622839 مورخ 1399/01/25 آماده انجام معامله می باشد،همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است، ضروری است سرمایه گذاران محترم با توجه به تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام ،اطلاعات منتشر شده در تارنمای کدال(codal.ir)که تنها مرجع رسمی انتشار اطلاعات توسط ناشر می باشد را مبنای تصمیم گیری خود قرار داده و از توجه به اخبار و شایعات منتشر شده در فضای مجازی و غیر رسمی اجتناب نمایند.

 

بازگشایی نماد معاملاتی(ثمسکن)

نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن(ثمسکن)با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای کدال در خصوص تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام به شماره پیگیری 622861 مورخ 1399/01/25 آماده انجام معامله می باشد،همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است.

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی(پتایر)،(البرز)،(وساپا)

نماد معاملاتی شرکت های تولیدی ایران تایر(پتایر)، بیمه البرز(البرز)، گروه سرمایه گذاری سایپا(وساپا)با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای کدال در خصوص تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام به ترتیب به شماره پیگیری 622758، 622767، 622657 مورخ 1399/01/24آماده انجام معامله می باشند،همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است.

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی(لوتوس)،(غاذر)،(کاما)

نماد معاملاتی شرکت های تامین سرمایه لوتوس پارسیان(لوتوس)، کشت و صنعت پیاذر(غاذر)، باما(کاما)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه 'ب' با محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشند، همچنین ادامه معاملات در نمادهای مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است.

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی (فارس)،(چدن)،(دکوثر)

نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس(فارس)،تولیدی چدن سازان(چدن)،داروسازی کوثر(دکوثر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه 'الف' بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشند.

 

ابزار بدهی                           

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد 61 هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از 54 میلیارد و 412 میلیون ریال معامله شد.

 

صندوق های قابل معامله (ETF)   

در بازار صندوق های قابل معامله که صندوق های قابل معامله و صندوق های سرمایه گذاری شاخصی قابل معامله داد و ستد می شود، 127 میلیون و 114 هزار واحد از صندوق سرمایه گذاری به ارزش کل بیش از 1385 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

 

بازار اختیار معامله  

در بازار اوراق مشتقه تعداد 12473 قرارداد به ارزش بیش از 6 میلیارد و 496 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied