شمانیوز
شما نیوز

افزایش۱۴۰۰درصدی فروش دلیل اختلال سامانه معاملات

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران با اعلام دلیل اختلال امروز سامانه معاملات از افزایش ۱۴۰۰ درصدی فروش سهام شرکت های جدید در یک هفته و احتمال زیاد تغییر رویه در داد و ستد این گروه خبر داد.

افزایش۱۴۰۰درصدی فروش دلیل اختلال سامانه معاملات

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، روح الله دهقان درباره اختلال امروز سامانه معاملات بازار سهام که موجب بروز مشکلاتی در داد و ستدها شده به بورس پرس گفت: این مشکل و اختلال که محدود به سهام شرکت های بورسی است ، ناشی از افزایش فشار فروش در دو نماد سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و تامین سرمایه بانک ملت بوده و در حال برطرف شدن است.

 

وی ادامه داد: واقعیت این است که به دلیل محدودیت در تخصیص سهام عرضه اولیه و افزایش تعداد متقاضیان شرکت های جدید ، هنگام فروش سهام این گروه  که با افزایش ۱۴۰۰ درصدی در یک هفته از ۲۰ هزار فروش به ۳۰۰ هزار فروش رسیده ، سامانه معاملات بار بسیار زیادی را متحمل می شود و زمینه اختلال یکی از دو سامانه جدای بورس یا فرابورس را فراهم می کند .

 

این این مقام مسئول در برابر این سئوال که با توجه به عرضه اولیه ۸ میلیارد سهم شستا در فردا ، آیا مشکلی در سامانه معاملات رخ نخواهد داد و اینکه چه تمهید و برنامه ای برای حل مشکلات ناشی از فشار فروش سهام شرکت های تازه وارد وجود دارد به بورس پرس توضیح داد : سامانه معاملات عرضه های اولیه از دو سامانه بورس و فرابورس جدا بوده و مشکلی برای فردا نیست.

 

دهقان افزود: برای حل اختلال ناشی از فشار فروش شرکت های جدید هم به مدیران بورس و فرابورس پیشنهاد داده شده معاملات سهام این گروه بعد از اتمام زمان معاملات و بین ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه باشد تا از بار زیاد ناشی از فشار فروش سنگین بر سامانه جلوگیری شود. این اقدام دربرخی موارد رخ داده اما درخواست شده به صورت یک رویه مشخص باشد .

 

به گفته وی ، پیشنهاد مدیریت فناوری بورس تهران مبنی بر انجام معاملات سهام شرکت های تازه وارد در فرصت یک ساعته و بعد از پایان معاملات با احتمال زیاد مورد موافقت مدیران بورس و فرابورس قرار می گیرد و به زودی و شاید از هفته آینده اجرایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied