شمانیوز
شما نیوز

مدیر خرید و حمل مواد اولیۀ فولاد مبارکه خبر داد:

فرصت زمان یک ماهه برای تعیین نهایی و عادلانه قیمت در زنجیره فولاد

مدیر خرید و حمل مواد اولیه فولاد مبارکه اصفهان درباره جلسه امروز وزارت صمت گفت: جلسه قیمت‌گذاری که هرسال برگزار می شود جزو مهم‌ترین جلسات تنظیم بازار است که در آن قیمت گندله و کنسانتره تعیین می شود و یک ماه دیگر مدل پایدار و عادلانه قیمت در زنجیره فولاد معین می شود.

فرصت زمان یک ماهه برای تعیین نهایی و عادلانه قیمت در زنجیره فولاد

به گزارش شمانیوز به نقل از ایراسین؛ رضا حیدری با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال و سال گذشته با توجه به کسری گندله و کنسانتره در چرخه، قیمت‌های کاذبی در بازار کشف شده بود که براین اساس قابل پیش بینی بود جلسه پر چالشی پیش‌رو داشته باشیم، اما با مدیریتی که بر این جلسه حاکم بود فضا به سمتی رفت که واحدهای فولادی و معدنی همگی بر تعیین قیمت بر اساس نظرات کارشناسی و نه قیمت‌های کاذب سال  98 تاکید کردند.

 

حیدری ادامه داد: بهترین مدل برای تعیین قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی آن است که در زنجیره تبدیل محصولات آهنی با محاسبه هزینه سرمایه گذاری، هزینه تبدیل و هزینه حمل، سود خالص کل زنجیره شناسایی شده و بر اساس هزینه سرمایه گذاری به صورت عادلانه سود بین هریک از واحدهای موجود در زنجیره توزیع شود.

 

وی ادامه داد: در این جلسه نقطه نظرات متفاوتی در خصوص قیمت کنسانتره و گندله داخلی نسبت به کنسانتره و گندله در بازار بین المللی مطرح شد. نکته مهم این است چنانچه قیمت کنسانتره صادراتی معادن پس از کسر هزینه‌های حمل داخلی انبارداری و پِرت محاسبه گردد، قیمت کشف شده قطعا فاصله زیادی با قیمت حاصل از مدل سرمایه گذاری نخواهد داشت.

 

وی درباره اینکه آیا تغییر قیمت در گندله و کنسانتره بر قیمت محصولات نهایی تاثیرگذار خواهد بود گفت: با توجه به سیاست وزات صمت در کنترل قیمت محصول نهایی هرگونه تغییر در قیمت کنسانتره و گندله ثبات مد نظر وزارت صمت را دچار خدشه خواهد کرد و قطعا این تلاطم مصرف کنندگان نهایی محصولات فولادی را متضرر خواهد کرد.

 

به گفته مدیر خرید و حمل مواد اولیه فولاد مبارکه اصفهان در نهایت در این جلسه مقرر شد با بررسی نظرات کارشناسان مدل پایدار و عادلانه قیمت در ماه آینده نهایی گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied