شمانیوز
شما نیوز

در نشست با کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان شد:

پرداخت وام به کارفرمایان برای حفظ اشتغال کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حفظ اشتغال و پیش‌گیری از بیکاری کارگران را از مهم‌ترین اولویت‌های کشور عنوان کرد و گفت: در همین راستا مقرر شده است که کارفرمایان رسته های 10 گانه آسیب دیده از کرونا بتوانند با دریافت وام‌های کم بهره 12 و 16 میلیون تومانی به ازای هر کارگر سطح اشتغال کارگاه‌ها را حفظ کنند و از افزایش بیکاری جلوگیری شود.

 پرداخت وام به کارفرمایان برای حفظ اشتغال کارگران

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد شریعتمداری در جلسه‌ای با رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در محل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: کارگران شاغل در 10 رسته شغلی که فعالیت آنها تحت تأثیر شیوع کرونا قرار دارد مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 

وی از ثبت نام بیش از 600 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و گفت: روند افزایش بیکاری در همه کشورها نگران کننده است و در کشور ما نیز پیش‌بینی‌های لازم برای حمایت از کارگرانی که براثر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند، انجام شده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 5000 میلیارد تومان از محل اعتبار صندوق توسعه ملی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به این دسته از کارگران خبر داد و گفت:  14 هزار میلیارد تومان دیگر نیز در حوزه درمان کشور هزینه می‌شود که امیدواریم بخشی از این مبلغ به حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یابد.

 

شریعتمداری تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه را جمله اقدامات موثر و مهم سازمان تامین اجتماعی در کاهش سفرهای درون شهری ارزیابی کرد و گفت: این تصمیم سازمان منجر به کاهش 4 میلیون مراجعه به شعب این سازمان شد و سایر تصمیمات اتخاذ شده بویژه درباره تعویق برگزاری جلسات هیأت‌ها و کمیسیون‌های مختلف نیز منجر به کاهش ازدحام در ادارات و کاهش سفرهای درون شهری شده است.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در بورس را اقدامی بسیار مهم و تاریخی ارزیابی کرد و گفت: مجموعه شستا برای افزایش شفافیت وارد بورس شده است و کار بزرگی در کشور اتفاق افتاده و ۱۰ میلیارد دلار به بازار بورس ایران اضافه شد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همفکری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنان را از اصول اصلی این وزارتخانه برشمرد و افزود: این موضوع از اولین روز تا آخرین روز فعالیت نمایندگان هر دوره مجلس شورای اسلامی مورد توجه خواهد بود.

 

دکتر مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: ۷۷ بیمارستان و ۳۱۰ درمانگاه سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل و هماهنگ با دانشگاه‌های علوم پزشکی در خدمت بیماران کرونایی قرار دارند.

 

وی افزود: در استان‌هایی که شاهد شیوع بیشتر ویروس کرونا بودیم از ظرفیت مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی به طور کامل استفاده شد و خوشبختانه در برخی استانها با اقدامات صورت گرفته شاهد شرایط بهتری نسبت به قبل هستیم.

 

سالاری پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دیگر اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: مقدمات این کار طی ماه‌های قبل فراهم شده بود و با تجهیز منابع لازم مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور کامل تسویه و به روز شد.

 

سالاری افزود: بخش عمده‌ای از مطالبات مراکز طرف قرارداد بخش خصوصی در حوزه‌های خدماتی مختلف نیز پرداخت شده است.

 

وی بر لزوم تأمین منابع برای صندوق بیمه بیکاری تأکید کرد و گفت: در حال حاضر حدود 240 هزار نفر از این صندوق مقرری دریافت می‌کنند و تراز مالی صندوق بیمه بیکاری منفی بوده و از محل سایر منابع تأمین اعتبار می‌شود. با افزایش متقاضیان دریافت بیمه بیکاری براثر شیوع ویروس کرونا قطعا نیازمند تأمین منابع بیشتر برای صندوق بیمه بیکاری خواهیم بود.


دکتر عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی درحال بررسی اقدامات صورت گرفته در دستگاه‌های مختلف درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا و مداوای بیماران هستند و در این  جلسه به بررسی اقدامات سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌پردازند.


وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های در دست اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مداوای بیماران و حمایت از کسب و کارها و اشتغال کارگران تهیه و به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

 

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه‌ها، سوالات و نقطه نظرات خود درباره اقدامات و برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied