شمانیوز
شما نیوز

آقابزرگی در توصیه به سهامداران بازارسرمایه عنوان کرد؛

الزاماتی که باید رعایت شوند

مدیرعامل کارگزاری بانک دی: «جذابیت بازار سرمایه همیشگی است، اما سهامداران تازه وارد، باید بدانند ورود به این بازار پرریسک قاعده‌های مختص به خود را دارد که باید رعایت کنند.»

الزاماتی که باید رعایت شوند

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، فردین آقابزرگی گفت: بازار سرمایه، بازار جذابی است که درهای ورود آن به روی عموم مردم همیشه باز است، اما چارچوب و قوانینی دارد که بهتر است افراد قبل از ورود آن را رعایت کنند. در این راستا، آموزش، کسب دانش و مهارت معامله بورسی یک الزام برای افرادی است که قصد دارند معاملات آنلاین انجام دهند.

 

وی افزود: از طرفی آشنایی با مفاهیم بازار مالی یکی از حداقل های دانستن در بازار سهام است، درست است که دوره های کوتاه مدت تجربه کافی برای معامله را نمی دهند، اما بورس، پیچیدگی هایی دارد که یا فرد باید دوره های لازم برای تحلیل را گذرانده باشد یا با اعتماد کامل نسبت به صندوق های سرمایه گذاری یا سبدگردان ها اقدام به سرمایه گذاری کند.

 

مدیرعامل کارگزاری بانک دی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد تنها سبز بودن شاخص و صعود بازار را می‌بینند در صورتی که نوسان، ذات بورس است؛ بنابراین نباید با فروش اموال وارد بازار سرمایه شد، بارها تاکید شده که مردم با پس انداز یا دارایی مازاد خود در این بازار سرمایه گذاری کنند، چرا که همانقدر که یکباره میزان سودهی این بازار زیاد می شود یک رخداد داخلی یا خارجی می تواند موجب افت شدید بازار هم شود.

 

آقابزرگی سرمایه گذاری بلند مدت را یکی از مهم ترین پارامترها دانست و گفت: سرمایه گذاری و تامین مالی بلند مدت شاخصه اصلی بازار سرمایه است، اینکه برخی سهامداران حقیقی یا حقوقی به منظور خرید و فروش های کوتاه مدت و بدون توجه به روند طبیعی بازار، تحت تاثیر جو روانی قرار بگیرند و معاملاتی غیر منطقی در کوتاه مدت انجام دهند نه تنها سودی عایدشان نمی شود، بلکه ممکن است سرمایه اصلی خود را از دست دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر زمانی فراز و نشیب هایی اتفاق بیافتد، سهامدار باید قدرت مدیریت منابع سرمایه گذاری شده را داشته باشد و تعادل ریسک کند، یعنی با تنوع‌سازی در سبد خود پوشش ریسک مناسبی داشته باشد.

 

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: پرهیز از شتابزدگی و دنباله روی از شایعات و سیگنال های غلط باید در هر شرایطی رعایت شود، گاهی اوقات سیگنال هایی باب می شود که هیجان معامله را برای تازه واردان زیاد می‌کند در صورتی که شاید با متغیر های اقتصاد کشور فاصله داشته باشد و سرمایه‌گذار را متضرر کند.

 

مدیر عامل کارگزاری دی ورود غیر مستقیم به بورس را حرکتی منطقی دانست و گفت: هر فرد باید نسبت به میزان آگاهی و تجربه شیوه سرمایه‌گذاری خود را انتخاب کند، افرادی که دانش مالی کاملی ندارند بهتر است سرمایه خود را به صندوق های سرمایه گذاری و شرکت‌های سبدگردان های واگذار کنند، قطعا این نهادها بنا به تجارب و دانسته های علمی پرتفوی جذابی از سهام تشکیل می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied