شمانیوز
شما نیوز

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

مدل فولاد مبارکه در غربالگری ویروس کرونا در دنیا بی‌نظیر است

مـــــعاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در مصاحبه با خبرنگار فولاد ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای فولاد مبارکه در این حوزه تصریح کرد: مدیریت بسیار خوب این شرکت در حوزۀ سلامت کارکنان و استراتژی‌های کارآمدی که برای فاصله‌گذاری به کار گرفته شده تا ضمن ادامۀ روند تولید، به حفظ سلامت کارکنان در بالاترین سطح توجه شود، بسیار رضایت‌بخش است. شنیدن این اخبار و اقدامات در چنین فضایی بسیار خوشحال‌کننده و امیدوارکننده است.

 مدل فولاد مبارکه در غربالگری ویروس کرونا در دنیا بی‌نظیر است

به گزارش شمنیوز به نقل از روابط عمومی فـــــولاد مبارکه، در ایــــن نشست، دکتـــــــر   شقایق حـــق‌جوی جوانـــمرد، مـــــعاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در مصاحبه با خبرنگار فولاد ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای فولاد مبارکه در این حوزه تصریح کرد: مدیریت بسیار خوب این شرکت در حوزۀ سلامت کارکنان و استراتژی‌های کارآمدی که برای فاصله‌گذاری به کار گرفته شده تا ضمن ادامۀ روند تولید، به حفظ سلامت کارکنان در بالاترین سطح توجه شود، بسیار رضایت‌بخش است. شنیدن این اخبار و اقدامات در چنین فضایی بسیار خوشحال‌کننده و امیدوارکننده است.

 

وی با بیان این‌که مدلی که شرکت فولاد برای حفظ سلامت کارکنان به کار گرفته است، در سطح جهانی ارزش ارائه و گزارش دارد و بسیار خرسندکننده است، افزود: ما در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمادگی داریم که در کنار برنامه‌های پایه‌ایِ شرکت فولاد مبارکه برای حفظ سلامت نیروی انسانی خود، هر برنامۀ مکمل دیگری را با کمال میل انجام دهیم.

 

مـــعاون تحقیـــقات و فنــــاوری دانشـــگاه علوم پزشکی اصفــهان در ادامه افزود: فولاد مبارکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود، به‌خوبی در کنار دانشگاه علوم پزشکی و آمادۀ خدمت‌رسانی به جامعه بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا تمام جهان را با مشکل مواجه کرده، اما به‌یقین در دل این تهدید فرصت‌هایی هم هست، ازجمله این‌که در همین نشست مشاهده کردیم عزم صنعت و دانشگاه برای خدمت‌رسانی به جامعه جزم‌تر شده و این دو نهاد فصل تازه‌ای از همکاری و پژوهش را با هم آغاز کرده‌اند. وی اظهار امیدواری کرد با همکاری آحاد جامعه هرچه سریع‌تر بشر از شر این  ویروس  رهایی یابد.

 

در ادامۀ این نشست عباس اکبری محمدی، معاون نیروی انسانی و سازمان‌دهی فولاد مبارکه نیز اظهار داشت: از آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، فولاد مبارکه با تشکیل کمیتۀ بحران مقابله با کرونا، اقدامات متعدد و متنوعی را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

 

وی در تشریح این اقدامات گفت: اهم این فعالیت‌ها در چهار دسته خلاصه می‌شود: اقدامات بهداشتی که برای ضدعفونی کردن و گندزدایی انجام شده است؛ اقدامات مدیریتی که بر حفظ روند تولید شرکت با اولویت حفظ سلامت کارکنان متمرکز بوده است. این اقدامات در واحدهای مختلف متناسب با شرایط کار به طرق گوناگون انجام گرفت. همچنین تغییراتی که در ساعت حضور و ورود و خروج کارکنان به‌ویژه در بخش نیروهای ستادی و محدودیت‌های مربوطه در طبخ و توزیع غذا صورت گرفت تا تماس‌های بین فردی به کمترین حد برسد و بتوانیم به بالاترین سطح ارتقای سلامت دست یابیم. دستۀ دیگر اقدامات نیز مربوط به حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی شرکت است.

 

وی با تأکید بر این‌که نیروی انسانی فولاد مبارکه جزئی از جامعه است، گفت: بدون تردید کارکنان شرکت قسمتی از زمان خود را با جامعه سپری می‌کنند، ازاین‌رو مدیریت شرکت بر این باور است که باید بخشی از فعالیت‌های شرکت در حوزۀ اقدامات مرتبط با جامعه باشد. این اقدامات کلان بوده و نتیجۀ آن این است که در همین شرایط نیز تولید شرکت با در نظر داشتن سلامت کارکنان استمرار داشته است.

 

وی با تأکید بر این‌که دائما وضعیت سلامت کارکنان مورد پایش قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که در فولاد مبارکه بیش از 14هزار نیرو مشغول فعالیت‌اند، خوشبختانه موارد معدود نیز با پیگیری‌های بخش‌های درمانی شرکت به‌خوبی کنترل شده است.

 

اکبری محمدی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های غربالگری وسیعی در سطح شرکت در حال انجام است و مرتبا کارکنان از نظر سلامت و پارامترهای مرتبط با این ویروس معاینه می‌شوند.

 

در ادامۀ این نشست حسین مدرسی‌فر مدیر بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه نیز اظهار داشت: از 2 اسفندماه که فراگیر شدن کرونا در کشور مطرح شد، پس از تشکیل کارگروه مدیریت بحران کرونا و برگزاری جلسات با مدیریت‌های مربوطه، در گام اول، منابع علمی معتبری که می‌توانست در این زمینه به شرکت کمک کند مورد بررسی قرار گرفت. پس از آن تجمعات به‌عنوان مهم‌ترین عامل انتقال شناسایی و تلاش شد این عامل در سطح شرکت به کمترین حد ممکن کاهش یابد. توزیع غذای گرم نیز در شرکت ممنوع شد. در ادامه،  منابع علمی معتبر   و دستورالعمل‌های مکمل جمع‌آوری گردید. و نهایتا در زمان طلایی، اقدامات لازم انجام گرفت. به همین دلیل به لطف خداوند و با همکاری کارکنان، این ویروس نتوانست شرکت را درگیر کند و میزان تولید نیز به همان حالت قبل باقی ماند. تصمیم‌گیری‌ها و جلسات هر روز ادامه یافت. سرویس‌های بهداشتی و سرویس‌های ایاب و ذهاب به‌صورت روزانه ضدعفونی و ورودی‌ها با دوربین‌های ثابت حرارتی کنترل شد. در مرحلۀ بعد که همه‌گیری کرونا در جامعه افزایش یافت، در شیفت‌های کاری از جمله روزکار تغییراتی بنیادی ایجاد شد. در سامانۀ اتوماسیون اداری شرکت سیستم خوداظهاری سلامت تعبیه گردید تا بهتر بتوانیم از وضعیت سلامت کارکنان باخبر باشیم. تست‌های غربالگری نیز تهیه شد، به‌نحوی‌که تاکنون غربالگری کارکنان شیفت انجام گرفته و این کار برای کارکنان روزکار نیز در دست اقدام است. یقینا تا شرایط ایمن به‌طور کامل برقرار نشود، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 

مدرسی‌فر اظهار داشت: تجربیاتی که فولاد مبارکه در این زمینه به دست آورد در انجمن فولادسازان جهان به‌عنوان تجربه موفق و اطلاعات قابل‌انتشار مطرح شد و مورد استقبال دنیا قرار گرفت و از طریق تلفن، ایمیل یا تماس در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفت.

 

در همین خصوص دکتر امیر سامان روستایی، رئیس بخش درمان فولاد مبارکه نیز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور طرح‌های زیادی در شرکت اجرا شد. یکی از بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین طرح‌های اجراشده در فولاد مبارکه در این مدت طرح غربالگری است. بالغ‌بر 10 هزار نفر در این طرح شرکت خواهند کرد و علاوه بر بیماریابی کرونا، برای ایجاد پروندۀ الکترونیک با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بسیاری از نهادهای علمی کشور نیز وارد مذاکره شده‌ایم.

 

وی با تأکید بر این‌که فولاد مبارکه نشان داده که همواره هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کند اظهار داشت: مدیریت ارشد سازمان و معاونت نیروی انسانی شرکت در این موارد به‌خوبی کادر درمان شرکت را پشتیبانی کرده‌اند و به شکرانۀ خداوند، به‌خوبی توانستیم این طرح را با تمام مشکلاتی که وجود داشت اجرا کنیم.

 

وی در تشریح هدف غربالگری و ایجاد پروندۀ الکترونیک سلامت برای کارکنان افزود: هدف این طرح، ایجاد پروندۀ الکترونیک است، تا به این وسیله سلامت کارکنان در حد کمال کنترل شود و شرکت از این بابت دغدغه‌ای در حوزۀ درمان نداشته باشد.

 

در شرایط کرونا نیز متوجه خواهیم شد که چه افرادی درگیر یا ناقل هستند. در ادامه به این افراد اطلاع داده می‌شود و پس از آن، طرح‌هایی را که سازمان بهداشت جهانی و آموزش پزشکی کشور از ما خواسته است در مورد آن‌ها اجرا می‌کنیم.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: تمامی این فعالیت‌ها به‌منظور ایجاد شرایط امن برای کارکنان است، ازاین‌رو از صبر و بردباری همۀ همکاران تشکر می‌کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied