شمانیوز
شما نیوز

بائوج لاهوتی به شمانیوز خبر داد؛

نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور بابت اصلاح دستمزد کارگران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه جمعی نمایندگان مجلس به رئیس جمهوربابت اصلاح حقوق و دستمزد کارگران خبر داد.

نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور بابت اصلاح دستمزد کارگران

به گزارش خبرنگار شمانیوز: مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: تمامی کارگران از افزایش حقوق امسال ناراضی هستند و اعترضاتی را به همراه داشته، اما واقعاً این قضیه در حیطه وظایف دولت نیست و مربوط به شورای عالی کار است.

 

وی افزود: با افزایش اعتراضات کارگری نسبت به درصد افزایش حقوق در سال 99، نمایندگان مجلس نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و از او در این نامه درخواست کردند که تجدیدنظری را در درصد افزایش حقوق کارگران اعمال کند و آن را مطابق با تورم افزایش دهد و نیز از او درخواست کردیم تا در شرایط کنونی اقتصاد حاکم بر کشور، کارگران را مانند کارمندان فرض کند و برای کارگران سقف حقوقی لحاظ شود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: البته هنوز منتظر مصوبه شورای عالی کار هستیم تا موضوع در آن به بحث گذاشته شود تا شاید راهکاری برای اصلاح دستمزد کارگران بیابیم.

 

لاهوتی در بخش دیگر این گفتگو با انتقاد از نحوه تخصیص و ثبت نام کمک معیشتی یک میلیون تومانی به یارانه‌بگیران گفت: مدام رسانه‌ها و پزشکان و متخصصان و حتی خود دولت تأکید می‌کنند که مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند و از تجمع و رفت و آمدهای مراکز شلوغ بپرهیزند، اما دولت با روندی که برای ثبت‌نام کمک هزینه یک میلیون تومانی در نظر گرفته، احتمال تشدید شیوع کرونا بیش از گذشته خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: دولت باید طوری تدبیر می‌کرد که مردم برای دریافت سیم کارت در دفاتر پیشخوان دولت حضور پیدا نمی‌کردند تا تجمعی اتفاق نیفتد و بهتر بود یا روند ثبت‌نام این کمک هزینه تغییر می‌یافت یا اینکه مردم این سیم کارت‌ها را غیرحضوری دریافت می‌کردند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که دولت نباید  کمک‌های خود را فقط به همین یک میلیون تومان محدود کند، بلکه تا آثار منفی اقتصادی کرونا را پشت سر بگذاریم شاید ماه‌ها زمان ببرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied