شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خبر داد:

جهش تولید انرژی در زیرمجموعه مهم «ومعادن»

عزیزاله عصاری اقدامات انجام‌شده در هلدینگ پویا انرژی را در سال جهش تولید تشریح کرد.

جهش تولید انرژی در زیرمجموعه مهم «ومعادن»

به گزارش شمانیوز به نقل از اقتصادآنلاین، مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: همکاران ما در پویا انرژی با استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی امسال با همکاری شرکت مپنا اقدام به تعمیرات اساسی توأم با طرح ارتقاء واحد یک نیروگاه شاهرود نمودند که با شعار امسال تطابق خوبی دارد.

 

با این اقدام که در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا انجام شد، تولید این واحد از 162 مگاوات به 183 مگاوات ارتقا خواهد یافت و این افزایش تولید معادل تأمین برق شهری با جمعیت حدود 80 هزار نفر خواهد بود.

 

طرح ارتقا برای واحد دوم نیروگاه شاهرود و دو واحد نیروگاه سمنان در آبان ماه 99 با هزینه‌ای معادل 19 میلیون یورو ادامه خواهد یافت و درنهایت 84 مگاوات به تولید این دو نیروگاه افزوده می‌گردد که این افزایش تولید معادل تأمین برق شهری با جمعیت قریب 320 هزار نفر می‌باشد.

 

وی خاطرنشان کرد ارتقاهای واحدها صرفه‌جویی در مصرف سالانه حدود 60 میلیون مترمکعب گاز را در پی دارد که علاوه بر حفظ سرمایه‌های ملی در بهبود شرایط زیست‌محیطی منطقه بسیار مؤثر

است.

 

عصاری افزود: در همین ایام همکاران ما در هلدینگ پویا انرژی موفق شدند با تغییراتی در دو واحد نیروگاه سمنان، 8 مگاوات تولید این نیروگاه را نیز با همکاری پژوهشگاه نیرو در مرحله اول افزایش دهند که هردوی این اقدامات به‌اضافه احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی سمنان با هزینه سرمایه‌گذاری پنج ونیم میلیون یورو که در اواخر مرداد سال جاری به مدار خواهد آمد بخشی از اقدامات در جهت تحقق شعار جهش تولید است.

 

این زیرمجموعه مهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برنامه‌هایی برای احداث نیروگاه بادی 10 مگاواتی در دامغان با سرمایه‌ای معادل 10میلیون یورو دارد که مطالعات مهندسی آن در حال اتمام است و انشاء الله در سال جاری عملیات اجرائی آن آغاز می‌شود.

 

مدیرعامل هلدینگ «ومعادن» همچنین از برنامه پویا انرژی برای اجرای واحد بخش بخار نیروگاه‌های سمنان و شاهرود به ارزش 240 میلیون یورو خبر داد و افزود: جمع تولید این دو واحد حدوداً 360 مگاوات خواهد بود که ضمن انجام مطالعات اقتصادی کلیه مجوزهای لازم اخذشده و امیدواریم در ابتدای شش‌ماهه دوم سال شاهد عملیاتی شدن اجرای آن باشیم.

 

وی با اشاره به بخشنامه اخیر وزارت نیرو در خصوص ضرورت خرید گواهی ظرفیت برای واحدهای صنعتی بالای پنج مگاوات، خاطرنشان کرد: گواهی ظرفیت ایجادشده در این رابطه در اولویت اول به طرح‌های توسعه شرکت‌های زیرمجموعه شامل گل گهر، گهرزمین، فولاد خراسان، صبانور و ... اختصاص خواهد یافت که کمک بسیار خوبی برای تأمین زیرساخت این صنایع در جهت افزایش تولیدات صنعتی و معدنی محسوب می‌شود.

 

1

3

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied