شمانیوز
شما نیوز

بزرگترین و مدرن ترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور افتتاح می شود

در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور حرکت در مسیر خودکفایی کشور "مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب"به عنوان بزرگترین و مدرن ترین مجتمع تولید آلومینیوم ایران(منطقه ویژه اقتصادی لامرد ) افتتاح می شود.

بزرگترین و مدرن ترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور افتتاح می شود

به گزارش شمانیوز؛ بر همین اساس فاز اول طرح آلومینیوم جنوب  فردا (پنجشنبه، 4 اردیبهشت ماه) با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری غدیر و ایمیدرو ، اعضای هیات مدیره ، مقامات و مسئولین کشوری، استانی و منطقه ای به بهره برداری می رسد.

 

با افتتاح این مجتمع با سرمایه گذاری سازمان ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری غدیر علاوه بر اینکه ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور افزایش 70درصدی خواهد داشت شاهد اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم برای 6 هزار و 500 نفر خواهیم بود.

 

گفتنی است سهامداران عمده شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، شرکت سرمایه گذاری غدیربه میزان51 %  و سازمان توسعه  و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) برابر با  49 % در اختیار دارند.

 

ارزش سرمایه گذاری فاز اول طرح آلومینیوم جنوب برابر با 2/1 میلیارد دلار بوده که از طریق تسهیلات فاینانس خط اعتباری و آورده سهامداران و بانک عامل تامین شده است.

 

این مجتمع در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد به مساحت زمین  200  هکتار ایجاد و راه اندازی شده است.

 

واحدهای اصلی  این پروژه شامل واحد رکتیفایر – واحد احیاء – واحد آند سازی – واحد ریخته گری – تاسیسات و یوتیلیتی- ساختمانهای عمومی غیر صنعتی  و ترمینال ( شامل تاسیسات تخلیه ، انتقال و ذخیره سازی مواد اولیه ) در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان می شود.

 

محصول تولیدی این کارخانه با ظرفیت 300 هزارتن درسال  آلومینیوم اولیه ( بصورت شمش – بیلت – اسلب ) می شود.

 

گفتنی است میزان اشتغال زایی بهره برداری فاز اول طرح تعداد1500 نفر بصورت مستقیم و5000 نفر بصورت غیرمستقیم است .

 

در همین رابطه علی عبداله نژاد - مدیرعامل آلومینیوم جنوب پیامی صادر کرد که متن آن به سرح ذیل است:

 

 

افتتاح بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور با دستور ریاست محترم جمهوری و با حضور وزیر محترم صمت در تاریخ 04/02/99 گامی بزرگ در صنعت آلومینیوم کشور می باشد و نقش مهم و تأثیرگذاری در رشد و توسعه صنعتی جنوب استان فارس شهرستان لامرد را بهمراه خواهد داشت.

 

اجرای این طرح بزرگ صنعت آلومینیوم با تلاش و پیگیری جدی سهامداران این شرکت و با پشتیبانی و حمایت های بی شائبه مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر جناب آقای دکتر بازارگان و همچنین با جدیت و پیگیری مستمر جناب آقای دکتر محمودزاده ریاست محترم هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری غدیر از یک طرف و حمایت و پشتیبانی جناب آقای دکتر غریب پور ریاست محترم هیأت عامل ایمیدرو و با همت و پایمردی و راهنمایی های دلسوزانه جناب آقای دکتر ترکان ریاست محترم هیأت مدیره شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به ثمر نشسته است.

 

افتخار دارم بعنوان مدیرعامل این شرکت افتتاح این طرح و راه اندازی آن را در سال جهش تولید به مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی و مردم شریف ایران تبریک عرض نموده و یادآور باشم که سربازان عرصه تولید و صنعت کشور همچون سایر خدمتگزاران به نظام آماده خدمتگزاری و انجام وظیفه می باشند.

 

گفتنی است این پروژه با حمایت مالی بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied