شمانیوز
شما نیوز

کسب تندیس سیمین 2 ستاره جایزه مدیریت ملی انرژی ایران توسط فولاد خراسان

در پنجمین دوره جایزه مدیریت ملی انرژی ایران ، فولاد خراسان با 3 پله ارتقا موفق به کسب تندیس سیمین 2 ستاره گردید.

کسب تندیس سیمین 2 ستاره جایزه مدیریت ملی انرژی ایران توسط فولاد خراسان

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خراسان، این مجتمع با توجه به عملکرد خود در استقرار استاندارد سیستم مدیریت انرژی، دستیابی به معیارهای مصرف بهینه انرژی و پتانسیل های موجود در این بخش، در پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی ایران در حوزه صنایع دارای استاندارد ملی معیار مصرف انرژی، وارد گردونه رقابت با سایر شرکت ها گردید.

 

حمیدرضا زارع، معاون بهره برداری گفت: با توجه به مجموعه فعالیت­های قابل توجه انجام گرفته در بخش مدیریت انرژی و نتایج حاصله و همچنین در چارچوب استفاده از استانداردها و مدل های ساختاری مدیریت انرژی بین المللی مانند ISO 50001:2018 ، رعایت استاندارد ملی معیار مصرف انرژی ISIRI 9653 ، توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در شرکت فولاد خراسان، ایجاد ساختار مدیریت انرژی شامل شورای عالی و کمیته‌های تخصصی انرژی در سطح شرکت و ایجاد فرآیندهای یکپارچه این شرکت در پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی حضور یافت.

 

رئیس کمیته انرژی افزود: اجرای طرح­های بهبود و بهینه­سازی فرآیند تولید فولاد،  بهینه­سازی مصرف انرژی، کاهش مصرف انرژی از اقدامات شرکت فولاد خراسان در راستای بهینه­سازی انرژی است و همچنین تلاش در جهت کاهش مصارف انرژی در خطوط تولید نورد، فولادسازی و احیای مستقیم با رعایت استاندارد معیار مصرف انرژی در صنعت فولاد و شاخص‌های عملکردی فولاد خراسان در حوزه مصارف برق و گاز عمدتا تحت شاخص معیارهای تعیین‌شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران از دیگر فعالیت‌های این مجتمع بوده است.

 

زارع تصریح کرد: تعریف و اجرایی کردن اقدامات و پروژه‌های بهبود عملکرد انرژی از جمله تفاهم‌نامه با شرکت دانیلی ایتالیا درخصوص به روزآوری تکنولوژی کوره قوس الکتریکی فولادسازی و از دیگر اقدامات انجام شده در واحد احیا مستقیم به نصب درایو بر روی کمپرسور اصلی به منظور کاهش مصرف برق، تغییر کاربری پمپ آب به منظور تغییر طراحی برای مصرف آب و برق، تغییر غبارگیر از حالت تر به خشک و کاهش مصرف آب اشاره کرد.

 

در راستای انجام فرآیند ارزیابی و بر اساس هماهنگی­های صورت گرفته، بازدید و ارزیابی میدانی از مجتمع  توسط تیم ارزیاب معرفی شده از طرف سازمان مدیریت صنعتی ایران بصورت فشرده و به مدت یک روز در آذر ماه 1398 به انجام رسید.

 

معاون بهره برداری فولاد خراسان، کسب این جایزه را مرهون تلاش، همت و پشتکار اعضای تیم کمیته های انرژی در مجتمع دانست  و از تمامی همکارانی که نقش موثری در این موفقیت داشته اند تشکر و سپاسگزاری نمود.   

 

گفتنی است همایش نهایی این جایزه با توجه به محدودیت های ایجاد شده به علت شیوع بیماری کرونا و با هدف رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، به صورت مجازی در 3 اردیبهشت ماه ، 1399 برگزار شد.

 

شایان ذکر است هدف از تعریف و اعطای «جایزه ملی مدیریت انرژی»، ترویج استانداردهای سیستم مدیریت انرژی و معیارهای مصرف بهینه انرژی، توسعه فرهنگ دستیابی به اهداف سازمانی با استفاده از مفاهیم مدیریت انرژی و همچنین ایجاد انگیزه و شور و شوق جهت انجام این اقدامات در کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied