شمانیوز
شما نیوز

با "اکسیر" کرونا را مدیریت کنید

با "اکسیر" کرونا را مدیریت کنید

به گزارش شمانیوز به نقل از دنیای اقتصاد، از بزرگی درمورد ماهیت"بیمه"و مسئولیتش در دوران پاندمی پرسیدم و اینکه اصلا درشرایط‌های این چنینی، بیمه ها به معرکه‌ای که ویروسی مانند کرونا ساخته، وارد می‌شوند یا نه؟ 

 

او جمله جالبی گفت:"ما نمی‌توانیم سلامت بیمه‌گذار را بیمه کنیم اما شادابی و امیدواری او به زندگی را ضمانت می‌کنیم". 

 

شاید باورش سخت باشد که با وجود آمارهای قابل توجه مرگ ‌و‌ میر ناشی از بیماری کرونا بیمه‌گری این خطر را پوشش می‌دهد.زیرا طبق قانون بیمه، احتمالات تحت پوشش قرار می‌گیرند و ریسکی با این نام و آوازه که به بزرگ و کوچک، زن و مرد، پیر و جوان رحم نمی‌کند در دایره بیمه‌گری دو پیام دارد:

 

اول اینکه بیمه ها شرایط فعلی را با همه گیری‌های قبلی مقایسه کرده و به این نتیجه رسیدند که وضعیت فعلی بشر بسیار بهتر از شرایط طاعون سیاه در سده 18وکشته شدن میلیون‌ها نفر انسان درکره زمین است، دراین دوره بالاخره انسان واکسن و دارویی پیدا خواهدکرد و کرونا را برسر جایش خواهد نشاند.

 

و دوم اینکه فرمول بیمه‌گری تغییر کرده و با اتکا به آکچوئری و محاسبات خطر، ظرفیت پذیرش ریسک‌ها افزایش یافته است.

 

  • بیمه معلم و کرونا

شرکت بیمه معلم طبق آخرین محاسبات فنی و آماری که انجام داده،کرونا یا همان کووید 19 را به عنوان خطری جدید در بیمه نامه عمرو سرمایه گذاری خود با نام "اکسیر" تحت پوشش قرارداده است .

 

محمدابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم دراین باره گفت: این طرح با مجوز بیمه مرکزی ایران به بازار آمده و طرحی هوشمندانه در جهت همگام‌سازی تولید محصول با فرهنگ‌سازی است. طبق بررسی اخبار بیمه معلم  مفهوم" عبارت همگام سازی تولید محصول با فرهنگ‌سازی" بهتر درک شد. 

 

بیمه معلم در راستای تحقق برنامه ششم توسعه و در راستای عمل به سیاست‌های بیمه مرکزی ایران جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی، توسعه این رشته بیمه‌ای را از سال ٩٣ جزء پنج استراتژی اصلی خود قرار داده و از آنجایی که فرهنگیان جزو سهامداران شرکت و جامعه 13 میلیون نفری دانش آموزان، بیمه‌گذاران آن هستند، استراتژی بیمه معلم با تمرکز بر آینده این گروه ها چیده شد.

 

غلامحسین سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی ایران در بازدیدی که ازاین شرکت داشت به صراحت گفت :"تدوین، پیاده‌سازی و اجرای سند استراتژیک در بیمه معلم نویدبخش و از مزیت های منحصر بفرد در میان شرکت‌های بیمه است."

 

  • نقشه راه معلم

ابتدا نقشه‌راه با نام "مدرسه زندگی بیمه معلم" تدوین که شالوده آن با اتکاء بر فرهنگ‌سازی پایه‌گذاری شده بود.

 

 بیمه معلم تلاش کرد تا در حرکتی هوشمندانه از انعقاد قرارداد با آموزش و پرورش، در جهت توسعه بیمه‌های زندگی و فرهنگ پس‌انداز و خرید بیمه، درجامعه دانش‌آموزی استفاده نماید.استراتژی توسعه بیمه‌های عمر و زندگی با تکیه بر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در راستای ضرورت فرهنگ‌سازی بیمه از دوران کودکی و نوجوانی سبب می‌شود، تا مجموعه خدمات این شرکت بیمه‌ای به دانش‌آموزان تنها در بیمه نامه حوادث خلاصه نباشد و بسته کاملی از خدمات بیمه ای با محوریت بیمه های عمر در دستور کار قرارگیرد.

 

طرح اکسیر هم در راستای برنامه همین فرهنگ سازی بود که کووید 19 از چین هویدا شد و درکمتر از دو ماه تبدیل به پاندمی شد، این طرح که ابتدا با همکاری آموزش و پرورش، تامین حال و آتیه دانش‌آموزان در دستور کار این شرکت قرارگرفت، باید خطرجدیدی را که بشر را تهدید می‌کند، رصد و تحت پوشش قرار می‌داد.

 

درنتیجه اکسیری که علاوه برسرمایه گذاری مناسب برای دوران تحصیل، میتواند بیمه‌گذار را در دوران بیماری ناشی از کرونا حمایت نماید. به دلیل پوشش‌های مستمری منحصربفرد هم می‌تواند درآینده نیز تامین کننده زندگی افراد باشد.

 

همین گستردگی عبارت افراد موجب شد تا سعید گیوه‌چی مدیر بیمه‌های زندگی و حادثه بیمه معلم اعلام نماید: طرح اکسیر برای اقشار، اصناف و خانواده‌ها نیز صادر می‌شود.

 

و آمارهای گذشته بیمه معلم نشان می‌دهد، سود بیمه های عمر شرکت میانگین 22 و 88 صدم درصد در ۸ سال گذشته بوده و سرمایه گذاری مطمئنی است، مدیریت درست ذخایر و منابع به بیمه معلم این قدرت را داد تا پوشش"فوت کرونا ویروس" را به آن اضافه و برای خریدگروهی به سازمان ها، وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی عرضه نماید.

 

سعید گیوه‌چی درباره مزیت اکسیردانش‌آموزی یادآور شد: یکی از مزایای اکسیر این است که فرزندان پس از سی‌سال می‌توانند سرمایه و اندوخته خود را دریافت کنند و یا در ادامه مسیر می‌توانند آن را به مستمری مادام العمرتبدیل کنند .

 

پوشش فوت مادام العمرآن نیز تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان است. به عبارتی علاوه بر برخورداری از پوشش‌های مختلف بیمه‌های اشخاص و سرمایه گذاری مطمئن، مهارت پس‌انداز کردن را به فرزندان ایران زمین و خانواده ها آموزش می‌دهد.

 

گفته می‌شود: جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه معلم با عنوان اکسیر از طریق بسترهای الکترونیکی در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌گیرد.

 

  • زیرساخت های بیمه معلم برای پوشش کرونا

همانطور که گفته شد، پوشش ریسک های نو ظهور ریسک بالایی دارد و شرکت بیمه برای پذیرش آن نیازمند برنامه، توان و زیرساخت های مورد نیاز است .

 

محمدابراهیم تحسیری مدیرعامل بیمه معلم درباره سند استراتژیک این شرکت گفت: "سند چشم‌انداز ما به عنوان سند چشم‌انداز برتر شرکت‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب شده است و با تکیه بر انسجام هیئت مدیره و تخصص سازمانی، این برنامه را فرا روی خود قرارداده ایم."

 

طبق آمارهای قابل اتکا، بیمه معلم با اجرای همین سند توانسته زیان انباشته خود در سال ۹۱ را به سود 301 میلیارد ریالی در سال 97 تبدیل کند.

 

اصلاح ساختار سازمانی، پالایش شعب و نمایندگی ها با شفافیت در عملکرد آنها نیز از دیگر بندهای سند چشم‌انداز بیمه معلم بود که در دستور کار قرار گرفته است .

 

و پیش‌بینی می‌شود این شرکت به یکی از 5 شرکت اول صنعت بیمه کشورتبدیل شود.

 

برای اجرای درست و بی‌نقص برنامه‌ها، نظارت جامع یک ضرورت است. غلامرضا حیدری کردزنگنه، رییس هیئت مدیره بیمه معلم دراین باره گفت: با اتکا به برنامه تدوین شده، سیستم کنترل داخلی از دو سال پیش اجرا شد و تمامی شعب، از نظرسیستم مالی و فنی تحت کنترل این سیستم قرار گرفتند، در واقع با اجرای سیستم کنترل داخلی، بازرسی‌های فیزیکی کاهش یافت و نظارت‌ها آنلاین شد.

 

  • بیمه های عمردر پرتفوی معلم

با نگاهی اجمالی به برنامه‌های این شرکت بیمه متوجه، طراحی 200 برنامه عملیاتی، سیستم بودجه‌ریزی منسجم، استقرار نظام مدیریت ریسک، شفاف‌سازی صورت‌های مالی و تفکیک حساب‌های عمر از غیر عمر، پیاده‌سازی پروژه جانشین پروری ، راه‌اندازی واحد خدمات آنلاین، انعقاد قرارداد همکاری با استارت‌آپ ها، طراحی داشبوردهای مدیریتی برای شعب و نمایندگان می‎شویم.

 

همچنین طبق آخرین آمارهای منتشره در کدال، از عملکرد یکساله صنعت بیمه درسال 98، سهم بیمه‌های عمر در پرتفوی بیمه معلم در دوره مذکور با تولید 3،867 میلیارد ریال حق بیمه 16درصد است که بیش از 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد دارد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied