شمانیوز
شما نیوز

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر خبر داد

فعالیت 11 بانک نشاء در شهرستان بابلسر

14 هزار و 363 هکتار از مزارع شهرستان بابلسر سطح کشت شالی می باشد که تا کنون 2 هزار هکتار از این مزارع عملیات نشاکاری انجام و 4هزار و 120 هکتار نیز آب تخت و آماده شالیکاری و همچنین 497 هکتار از این اراضی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

فعالیت 11 بانک نشاء در شهرستان بابلسر

به گزارش شمانیوز به نقل از ونگ وا، مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر، حمیدرضا رحمانی گفت :  با شروع  شیوع ویروس کرونا ، شالیکاران  بابلسری با استفاده از آموزش‌ها و مطالب ارائه شده در صدا و سیما، فضای مجازی و نظر کارشناسان جهاد کشاورزی و شبکه ترویج ، کشت شالی را در اراضی کشاورزی این شهرستان به موقع آغاز کردند به طوری که تاکنون در ۲هزار هکتار از مزارع عملیات نشاکاری انجام شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر  به سطح کاشت  ۱۴ هزار و ۳۶۳ هکتاری از  شالیزارهای این شهرستان خبرداد و بیان کرد  : تاکنون ۴هزار و۱۲۰ هکتار از این سطح ، آب تخت و آماده نشاکاری شده و ۴۹۷ هکتار از این اراضی نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

 

وی با تاکید بر کشت مکانیزه برنج و شیوع بیماری کرونا افزود:  اولویت قراردادن کشت مکانیزه برنج می تواند موجب کاهش هزینه تولید، افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار ،خروج هر چه سریع تر کشاورزان از مزرعه و حفظ سلامت آنان شود.

 

رحمانی ضمن توصیه به کشاورزان در خصوص نشاء دستی گفت : درصورت نشاء دستی توصیه میشود امسال کشاورزان تا حد امکان کارهای مزرعه را بصورت خانوادگی و یا با استفاده از افراد همان روستا انجام دهند و درصورت بکارگیری کارگران از دیگر روستاها ، دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی (حداقل یک و نیم متر)  را رعایت کنند .

 

وی در خصوص کارگران و رعایت بهداشت در هنگام نشاء کاری افزود:  کارگران سعی کنند در هنگام نشاکاری از دستکش استفاده نمایند ودست هایشان را به صورت و مخاطات نزنند و پس از نشاکاری دست و صورتشان را خوب شست و شو دهند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر در خاتمه عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ بانک نشاء در شهرستان فعال است که پیش بینی می شود با به کارگیری ۱۳۵ دستگاه نشاکار برنج، درسطح چهار هزار هکتار از شالیزارهای بابلسر ، کشت مکانیزه برنج انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied