شمانیوز
شما نیوز

ارزش معاملات بورس تهران از 96928 میلیارد ریال گذشت

در پایان معاملات تالارهای بورس اوراق بهادار تهران دوشنبه مورخ 8 اردیبهشت ماه 99، در 1 میلیون و 272 هزار دفعه، تعداد 7 میلیارد و 201 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 96 هزار و 928 میلیارد ریال معامله شد و ارزش بازار رقم معادل 30790 هزار میلیارد تومان را ثبت کرد.

 ارزش معاملات بورس تهران از 96928 میلیارد ریال گذشت

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل  بورس تهران، شاخص کل با 22721 واحد افزایش روبرو شد و به رقم 820534 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن با 4308 واحد افزایش روبرو شد و به رقم 271769 واحد رسید.

شاخص بازار اول با 16907 واحد افزایش به رقم 582799 واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با 44767 واحد افزایش رقم 1731713 واحد را تجربه کرد.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان،  توسعه معادن و فلزات، سرمایه گذاری دارویی تامین، بانک ملت، بانک پاسارگاد، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و معدنی و صنعتی چادرملو به نام خود اختصاص دادند.

از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک ملت، بانک اقتصاد نوین، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، لیزینگ رایان سایپا، بین المللی توسعه ساختمان و پالایش نفت بندر عباس به نام خود ثبت کردند.

 توقف و بازگشایی

توقف نماد (فنوال1) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف

نماد معاملاتی شرکت نورد آلومینیوم‌ (فنوال1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. نماد مذکور روز معاملاتی بعد بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

وقفه معاملاتی نماد (وتوصا1) به علت تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت

نماد معاملاتی شرکت گروه س توسعه صنعتی ایران (وتوصا1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، تا پایان جلسه معاملاتی در وضعیت سفارش گیری قرار می گیرد و ادامه معاملات از ابتدای روز معاملاتی بعد و در دامنه نوسان قیمت روزانه ادامه خواهد یافت. ضروری است سرمایه گذاران محترم علاوه بر توجه به این موضوع، اطلاعات منتشره شده بر روی تارنمای کدال (codal.ir) و سایر عوامل موثر بر قیمت سهام را در تصمیم گیری های خود لحاظ نمایند.

توقف نماد (جم1) به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت

نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی جم (جم1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد.

توقف نمادهای معاملاتی(سصوفی)،(سفانو)

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های کارخانجات سیمان صوفیان(سصوفی)، سیمان فارس نو(سفانو)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف خواهند شد.

توقف نماد های (وتجارت1) (حفارس1) به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت

نماد معاملاتی شرکت بانک تجارت (وتجارت1) حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس1) سرمایه‌گذاری‌ سایپا (وساپا1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شد.

توقف نماد (کپارس1) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف

نماد معاملاتی شرکت کاشی‌ پارس‌ (کپارس1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. نماد مذکور روز معاملاتی بعد بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

توقف نمادهای (خمحرکه1) (وتوسم1) (فخوز1) (خریخت1) به علت تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت

نماد معاملاتی شرکت های نیرو محرکه‌ (خمحرکه1) سرمایه‌گذاری‌توسعه‌ملی‌ (وتوسم1) فولاد خوزستان (فخوز1) صنایع‌ریخته‌گری‌ایران‌ (خریخت1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.

توقف نماد (چدن1) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب

نماد معاملاتی شرکت تولیدی چدن سازان (چدن1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف گردید. نماد مذکور حداکثر تا ساعت 10 روز معاملاتی جاری بصورت حراج ناپیوسته و با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

توقف نماد (فاذر1) (بموتو1) به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف

نماد معاملاتی شرکت صنایع‌ آذرآب‌ (فاذر1) موتوژن‌ (بموتو1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. نماد مذکور روز معاملاتی بعد بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

بازگشایی نماد معاملاتی (غبشهر)

نماد معاملاتی شرکت صنعتی بهشهر(غبشهر)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشد.

بازگشایی نماد معاملاتی (تیپیکو)

نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین(تیپیکو)پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله می باشد.

بازگشایی نمادهای معاملاتی (ومعادن)،(ومعادنح)

نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(ومعادن)با توجه به رفع تعلیق و افشای اطلاعات با اهمیت گروه'ب'، حق تقدم شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(ومعادنح) با توجه به بازگشایی نماد اصلی، با محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشند.

بازگشایی نماد معاملاتی (سبهانح)

نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سیمان بهبهان(سبهانح)جهت عرضه 721ر551ر3 عدد حق تقدم استفاده نشده با محدودیت هر دستور خرید حداکثر000ر50عدد، بدون محدودیت نوسان قیمتآماده انجام معامله می باشد.لازم به ذکراست تنها کارگزار معرف ناظر حق تقدم استفاده نشده مجاز به فروش می باشد و خریداران، حق فروش حق تقدم استفاده نشده را نخواهند داشت قابلیت معامله مجدد را ندارد.همچنین کارگزارخریدار موظف به پرداخت وجه پذیره نویسی حق تقدم خریداری شده می باشد، لذا خواهشمندست کارگزاران محترم نسبت به این موضوع دقت نمایند.

بازگشایی نمادهای معاملاتی (خاذین)،(فاراک)،(ثفارس)

نماد معاملاتی شرکت های سایپا آذین(خاذین)،ماشین سازی اراک(فاراک)،عمران و توسعه فارس(ثفارس) با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای کدال در خصوص تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام به ترتیب با شماره های پیگیری 627933مورخ 1399/02/07، 627372 مورخ 1399/02/08، 627164 مورخ 1399/02/07 ، آماده انجام معامله می باشند،همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است.

بازگشایی نمادهای معاملاتی (کاوه)،(پاسا)،(کخاک)

نماد معاملاتی شرکت های فولاد کاوه جنوب کیش(کاوه)،ایران یاسا تایر و رابر(پاسا)،صنایع خاک چینی ایران(کخاک) با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای کدال در خصوص تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام به ترتیب با شماره های پیگیری 627195 مورخ 1399/02/07، 627348مورخ 1399/02/07، 627346مورخ 1399/02/07 آماده انجام معامله می باشند،همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است، ضروری است سرمایه گذاران محترم با توجه به تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام ،اطلاعات منتشر شده در تارنمای کدال(codal.ir)که تنها مرجع رسمی انتشار اطلاعات توسط ناشر می باشد را مبنای تصمیم گیری خود قرار داده و از توجه به اخبار و شایعات منتشر شده در فضای مجازی و غیر رسمی اجتناب نمایند.

بازگشایی نمادهای معاملاتی (پارسان)،(فایرا)،(وپاسار)

نماد معاملاتی شرکت های گروه گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)،آلومینیوم ایران(فایرا)، بانک پاسارگاد(وپاسار) با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای کدال در خصوص تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام به ترتیب با شماره های پیگیری 626663 مورخ 07/02/1399، 626716 مورخ 07/02/1399، 627257 مورخ 07/02/1399، آماده انجام معامله می باشند،همچنین ادامه معاملات در نماد مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است، ضروری است سرمایه گذاران محترم با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام ،اطلاعات منتشر شده در تارنمای کدال(codal.ir)که تنها مرجع رسمی انتشار اطلاعات توسط ناشر می باشد را مبنای تصمیم گیری خود قرار داده و از توجه به اخبار و شایعات منتشر شده در فضای مجازی و غیر رسمی اجتناب نمایند.

بازگشایی نمادهای معاملاتی(کسرام)،(چدن)

نماد معاملاتی شرکت های پارس سرام(کسرام)، تولیدی چدن سازان(چدن)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه 'ب' با محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشند، همچنین ادامه معاملات در نمادهای مذکور در دامنه مجاز نسبت به قیمت مرجع قیمت کشف شده در حراج امکان پذیر است.

بازگشایی نمادهای معاملاتی (غاذر)،(تکنو)

نماد معاملاتی شرکت های کشت و صنعت پیاذر(غاذر)و مهندسی تکنوتار(تکنو)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه 'الف' بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می باشند.

قرارداد های آتی سبد سهام

در بازار قرارداد های آتی سبد سهام، تعداد 1 قرارداد به ارزش بیش از 29 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

ابزار بدهی                              

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد 1 میلیون و 701 هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از 1699 میلیارد ریال معامله شد.

صندوق های قابل معامله (ETF)      

در بازار صندوق های قابل معامله که صندوق های قابل معامله و صندوق های سرمایه گذاری شاخصی قابل معامله داد و ستد می شود، 146 میلیون و 529 هزار واحد از صندوق سرمایه گذاری به ارزش کل بیش 2344 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

بازار اختیار معامله  

در بازار اوراق مشتقه تعداد 29567 قرارداد به ارزش بیش از 43 میلیارد و 398 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied