شمانیوز
شما نیوز

سقف دانشجویان فنی‌وحرفه‌ای ۳ برابر می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه ای از افزایش سه برابری سقف «وام تحصیلی و شهریه دانشجویان» این دانشگاه خبر داد.

سقف دانشجویان فنی‌وحرفه‌ای ۳ برابر می‌شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا: معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه ای از افزایش سه برابری سقف «وام تحصیلی و شهریه دانشجویان» این دانشگاه خبر داد.

رضا مهدی گفت: طرح جامع مشق همدلی با افزایش سه برابری سقف وام تحصیلی و شهریه دانشجویان و حمایت معیشتی از دانشجویان واجد شرایط در نیمسال تحصیلی جاری اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و به منظور حمایت بیشتر از دانشجویان و تسهیل شرایط آموزش، همچنین تأمین اقلام کمک آموزشی طبق هماهنگی انجام شده با افزایش سه برابری سقف " وام تحصیلی و شهریه دانشجویان " امکان کارسازی وام ها طبق ضوابط و قوانین جاری تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال فراهم شده است.

 

سقف وام دانشجویان فنی‌وحرفه‌ای ۳ برابر می‌شود

 

مهدی با اشاره به حس همدلی و همگرایی مسوولانه در همراهی با جهادگران خط مقدم سلامتی با تولید ماسک، اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی، برگ زرین دیگری بر پیشانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای رقم زدند، اظهار داشت: در شرایطی که ویروس منحوس کرونا روزهای سختی برای همه‌ مردم و از جمله دانشجویان و خانواده‌های آن ها ایجاد کرده ولی روح فداکاری و ایثار در کشور زنده است.

مهدی افزود: در سایه نامبارک این ویروس موج‌هایی از همدلی، همبستگی در تمامی دانشکده/ آموزشکده‌های این دانشگاه شکل گرفته که بار دیگر محلی است برای اثبات همبستگی این خانواده بزرگ، از این رو برآنیم تا با یاری همه در آستانه ماه مبارک رمضان مشق دیگری از همدلی را تمرین و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به بخشنامه معاونت فرهنگی و دانشجویی با عنوان طرح جامع مشق همدلی اهم برنامه های اجرایی این طرح را تشریح کرد و گفت: اجرای طرح جامع همدلی با مشارکت ۵۰ درصد سهم دانشگاه و ۵۰ درصد سهم دانشکده ها و آموزشکده های تابعه سراسر کشور، تخصیص زکات فطریه دانشجویان، همکاران و خانواده های آنان، فعال سازی کارگاه‌های مهارت افزایی با ماهیت درآمدزایی و به ‌کارگیری دانشجویان متقاضی با پرداخت حق الزحمه به آنها از جمله بخش های اصلی این طرح خداپسندانه است.

مهدی تاکید کرد: با استعلام از دفتر مقام معظم رهبری درمورد تخصیص زکات فطریه دانشجویان، همکاران و خانواده های آنان، دفتر معظم له مرقوم فرمودند؛ درصورت احراز فقر، مانعی ندارد، لذا از سال ۹۳ جمع آوری زکات فطره و تخصیص آن در آموزشکده های سراسر کشور صورت پذیرفته و امسال هم طبق سنوات قبل انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره بر فرآیند اجرایی طرح جامع مشق همدلی عنوان کرد: با توجه منابع مالی فعلی و عنایت هیأت رییسه دانشگاه برای هر دانشجو مبلغ دو میلیون ریال حمایت معیشتی پیش بینی شده است که این کمک به صورت مشارکت ۵۰ درصدی و واریز به صندوق امداد دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای عملیاتی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied