شمانیوز
شما نیوز

جزییات میزان واگذاری سهم بانک‌ها و بیمه‌ها در صندوق‌های ETF

مدیرعامل سمات می‌گوید به میزان وجوهی که از طریق فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) بدست بیاید، سهم بانک‌های تجارت، صادرات و ملت و بیمه‌های البرز و اتکایی امین تعیین می‌شود.

جزییات میزان واگذاری سهم بانک‌ها و بیمه‌ها در صندوق‌های ETF

به گزارش شمانیوز به نقل از ایبنا، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) درباره ابهام موجود در خصوص میزان سهام دولت در بانک‌های تجارت، صادرات و ملت و همچنین شرکت‌های بیمه البرز و اتکایی امین در واگذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) با بیان این مطلب افزود: با توجه به میزان وجوهی که از طریق فروش واحدهای سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها بدست بیاید، سهم هر بانک یا بیمه در صندوق‌های ETF تعیین و این صندوق‌ها انتقال داده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه هر فرد حتی بدون کد بورسی و با کد ملی می‌تواند تا سقف ۲ میلیون تومان از این صندوق‌ها سهام دولت در این شرکت‌ها را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کند، تصریح کرد:  ارزش ریالی واحدهای صندوق‌های قابل معامله ETF بانکی که در روزهای آینده توسط دولت عرضه خواهد شد بیش از ١٦ هزار میلیارد تومان است.

 

مدیرعامل سمات ادامه داد: در صورتی که وجوه جمع‌آوری شده برای فروش واحدهای این صندوق‌ها بیشتر از رقم پیش‌بینی شده ۱۶ هزار میلیارد تومان باشد، صندوق بعدی تشکیل خواهد شد.

 

فهیمی همچنین توضیح داد که رقم خرید ۲ میلیون تومان برای هر فرد با اعمال تخفیف ۲۰ درصدی است.

 

براساس اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی شروع پذیره‌ نویسی برای واحدهای سرمایه‌گذاری ETF از تاریخ  چهاردهم اردیبهشت‌ماه و پایان پذیره نویسی نیز ۳۱ اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

 

پذیره ‌نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری ‌های بورس و سامانه‌‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌‌های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌‌های منتخب صورت می‌‌پذیرد.

 

قیمت سهام تشکیل دهنده واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در روز آغاز پذیره‌نویسی، متوسط قیمت سهام در سی روز گذشته (منتهی به انتشار این آگهی) با احتساب ۲۰ درصد تخفیف (که ۵ واحد درصد از آن به ‌عنوان دارایی سرمایه‌‌گذاران و به منظور انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد) است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied