شمانیوز
شما نیوز

خدمات «کرونا» به صنعت بیمه

شاید کمتر کسی تصور این را داشت که در قرن 21 نوعی بیماری همه گیر در دنیا حادث شودکه همه دانشمندان علوم پزشکی در سرتاسر دنیا منفرداً و متفقاً از درمان و کنترل شیوع و گسترش آن حداقل در یک بازه زمانی کوتاه عاجز باشند.

خدمات «کرونا» به صنعت بیمه

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بیمه آسماری، ویروس «کرونا» بیماری ای ناشناخته است و درکل پدیده ای بود که در فاصله زمانی بسیار کم، همه مردم جهان را با خود درگیر کرد؛ بسیاری را به کام مرگ کشاند و بسیاری را نیز با اضطراب و نگرانی فراوان مواجه کرد.

 

«کرونا» را می توان یک «حادثه» ارزیابی کرد؛ حادثه ای که بی وقفه در حال زیان زدن به عموم مردم است، بدون این که بتوان به راحتی جلوی وقوع، شدت یا ادامه آن را گرفت.

 

در شرایطی که هر کسی با کوچکترین بی احتیاطی ممکن است از این حادثه آسیب ببیند، همه به دنبال راهکاری برای جبران خسارت ناشی از آن هستند. خسارات ناشی از «کرونا» البته تک بعدی نیست. کسب و کارها، سلامت افراد و چه بسا زندگی آنها بالأخص در بعد روحی و روانی از این آسیب تحت تاثیر قرار گرفته است و البته شاید افق خیلی روشنی هم پیش رو نیست.

 

در شرایطی که مشخص نیست کرونا تا چه زمانی مهمان ماست، چه می توانیم بکنیم؟ آیا باید خودمان را به دست تقدیر بسپاریم و منتظر باشیم تا «کرونا» تکلیف ما را مشخص کند یا می توانیم با آن پنجه در پنجه شویم و به حیات اقتصادی و اجتماعی خود سمت و سویی تازه بدهیم؟

 

واقعیت این است که معضل کرونا مانند هر بیماری دیگری، روزی راه حلی پیدا خواهد کرد. با این حال تجربه بشری نشان داده که باید هر روز آماده یک حادثه، آسیب یا اختلال تازه در روال معمول زندگی باشیم. چنین روندی هر عقل سلیمی را به فکر راه چاره ای می اندازد. راهکاری که آسیب های ناشی از حادثه یا بیماری را به حداقل برساند و همه یا بخشی از خسارت را جبران کند.

 

«بیمه» می تواند همین راهکار باشد. امروز گرچه در کشور ما درمان بیماران کرونایی در مراکز دولتی رایگان است، اما بخشی از این بیماران نیز در مراکز خصوصی درمان می شوند و طبیعتا هزینه های قابل توجهی را نیز باید برای پیگیری روند درمانی خود بپردازند.

 

بیمه های درمان تکمیلی این بار نیز به کمک بیمه گزاران آمده اند و تا سقف مشخص، هزینه های درمان کرونا را جبران می کنند. کسانی که از این بیمه نامه ها به طور معمول استفاده می کنند، شاید هرگز تصور نمی کردند که روزی به یک بیماری ناشناخته مبتلا شوند، در حالی که از پوشش بیمه ای درمان آن برخوردارند.

 

واقعه رخ داده یعنی فراگیر شدن بیماری کرونا و در نتیجه پرداخت هزینه های درمان آن از محل بیمه درمان تکمیلی پاسخ قاطعی به ابهام عده ای است که در تهیه کردن بیمه نامه تردید دارند.

 

واقعیت این است که کرونا به مثابه یک حادثه و یا یک بیماری، تعداد قابل توجهی از مردم ایران و جهان را به کام مرگ کشانده است. کسانی که بیمه نامه عمر داشته اند و اکنون با ابتلا به این بیماری از دنیا رفته اند، دست کم خانواده خود را با سرمایه فوت دریافتی، از ناملایمات اقتصادی نجات داده اند.

 

کرونا گرچه همه را در بهت و حیرت فرو برده است، اما درسهای پنهانی هم داشته است. اکنون بهترین فرصت برای استفاده از مزایای «صنعت» بیمه است، برای این که همه بدانند «حادثه» همواره در کمین است و باید برای مواجهه با آن راهکاری مناسب اتخاذ کرد. راهکاری که دنیا آن را «بیمه» می نامد.

 

علیرضا یزدان دوست      

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied