شمانیوز
شما نیوز

جلودارزاده در گفتگو با شمانیوز:

نرم‌افزار شاد کارایی لازم آموزشی ندارد/ دولت هزینه اینترنت معلمان را تأمین کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم گفت:‌ نرم‌افزار شاد از زیرساخت‌های آموزشی مناسب برای آموزش دانش‌آموزان برخوردار نیست.

نرم‌افزار شاد کارایی لازم آموزشی ندارد/ دولت هزینه اینترنت معلمان را تأمین کند

سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، در رابطه با نارضایتی معلمان از اجبار آموزش و پرورش برای استفاده از نرم‌افزار آموزشی «شاد» اظهار کرد: متأسفانه زیرساخت‌های آموزش مجازی آموزش و پرورش فراگیر و کارآمد نیست و به همین دلیل وقتی نرم‌افزار شاد با حجم انبوهی از متقاضیان و کاربران مواجه می‌شود، مشکلاتی برای آن به وجود می‌آید.

 

وی افزود: اساسنامه دولتی حاکم بر ساختار آموزش و پرورش چنین اجازه‌ای را به معلمان نمی‌دهد که خود آنها نرم‌افزار مورد نظر آموزشی خود را انتخاب کنند، حتی این مسئله نه‌تنها در مدارس دولتی، بلکه در مدارس غیردولتی هم نمایان است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات آموزشی تمام مناطق کشور یکسان نیست، گفت: متأسفانه به نمایندگان مجلس چندین بار گزارش شده که در برخی مناطق کشور دسترسی به اینترنت پرسرعت دشوار و سخت است و معلمانی که با حداقل حقوق در آموزش دانش‌آموزان نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند، با مشکل مواجه شده‌اند و صدای آنها درآمده است.

 

جلودارزاده یکی از دلایل عدم رغبت آموزش و پرورش به پیام‌رسان‌های خارجی و نرم‌افزارهای آموزشی غیربومی را ناشی از محافظه‌کاری مسئولان این وزارتخامه دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش معتقدند که با ترویج استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی و نرم‌افزارهای غیربومی منجر به ترویج فرهنگ غربی و نامناسب در کشور خواهد شد و احتمالاً داشن‌آموزان به محتواهای غیراخلاقی دست یابند.

 

وی گفت: متأسفانه در این شرایط پیام‌رسان‌های داخلی از ظرفیت بسیار خوبی برای پاسخگویی به نیازهای کاربران برخوردار نیست و همین مسئله سبب شده تا عموم مردم و دانش‌آموزان و معلمان تمایلی هم به استفاده ازاین نرم‌افزارها نداشته باشند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره عدم تأمین هزینه‌های اینترنت معلمان در ایام آموزش مجازی تصریح کرد: معلم مگر چقدر حقوق می‌گیرد که باید ماهانه یک هزینه چشم‌گیری را هم برای خرید اینترنت صرف کند. در این ایام به دلیل فراگیری آموزش مجازی بیشتر معلمان ماهانه چند صد هزار تومان هزینه اینترنت می‌دهند، در صورتی که دولت موظفت هزینه اینترنت آنها را تأمین کند و حداقل در این مورد در حق معلمان اجحاف نکنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied