شمانیوز
شما نیوز

مشاور امور بانوان سازمان بیمه سلامت:

روزه داری سیستم ایمنی را تقویت می کند

دکتر لیلا گودرزی گفت: براساس مطالعات پزشکان متخصص طب ایرانی روزه داری سیستم ایمنی را تقویت کرده و عواملی که باعث التهاب می شود را کاهش می دهد.

روزه داری سیستم ایمنی را تقویت می کند

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، مشاور امور بانوان سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه نتایج مطالعات گوناگون در خصوص تغییرات ایمنی در روزه داری متفاوت است گفت: آنچه در نتایج اکثر مطالعات آمده این است که روزه داری باعث افزایش ایمنی بدن می شود.

دکتر گودرزی افزود: پس از اتمام ماه رمضان تغییرات ایمنی، کاهش و افزایش چربی ها، لنفوسیت ها، ویتامین ها و پروتئین ها به سطح قبلی خود بازمی گردد.

این بسیجی پزشک تصریح کرد: روزه داری اثرات دیگری نیز بر فاکتورهای بیوشیمیایی خون دارد، برای مثال باعث کاهش چربی خون، کاهش اسید اوریک، افزایش آدیپونکتین و افزایش بیان ژن سیرتوئین می شود.

وی تاکید کرد: روزه داری سیستم ایمنی را تقویت کرده و عواملی را که باعث التهاب می شود را کاهش می دهد، در مطالعات گوناگون اثرات روزه داری بر ایمنی از بی اثر یا اثرات خفیف تا اثرات قابل توجه ذکر شده است.

گودرزی اظهار داشت: بر اساس تئوری های موجود روزه داری باعث کاهش همان عوامل التهابی می شود که در عفونت کووید دلیل ایجاد فرم شدید بیماری هستند، به عبارت بهتر می توان گفت از تئوری های موجود باید نتیجه گرفت که روزه داری ایمنی بدن را در برابر کووید کم نمی کند و شاید افزایش هم بدهد.

وی گفت: از سویی باید توجه داشت که هم عفونت کووید و هم روزه داری از جنبه های گوناگون بر بدن اثر می گذارند و تنها دارای جنبه ایمنی نیستند، بنابراین برای اخذ نتیجه قطعی بایستی تمام یا بسیاری از مسائل برای هر دو قضیه روشن شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied