شمانیوز
شما نیوز

مسئول گروه علمی سامانه 1666 مطرح کرد:

همکاری های بین بخشی بیمه سلامت در جهت مبارزه با بیماری کرونا

مسئول گروه علمی سامانه 1666 گفت: بیمه سلامت از ابتدای شیوع کرونا درکشور درجهت مبارزه با کرونا همکاری های بین بخشی مناسبی با سایر ارکان نظام سلامت داشته است.

همکاری های بین بخشی بیمه سلامت در جهت مبارزه با بیماری کرونا

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، دکتر اعرابی اشاره کردند یک اقدام مهم که سازمان بیمه سلامت دراین خصوص انجام داده است فعال سازی سامانه 1666 برای پاسخ گویی به سوالات تماس گیرندگان در خصوص بیماری کرونا،  به منظور مشارکت با وزارت بهداشت جهت کمک به کنترل این بیماری و بحران ناشی از آن بوده است.

 

 وی گفت: این مشارکت نقش موثری در راهنمائی مردم  و تماس گیرندگان جهت شناخت علائم وعوارض این بیماری و چگونگی انجام مراقبت های لازم جهت عدم ابتلا به آن و راهنمائی در خصوص اقدامات لازم و چگونگی دریافت خدمات در افراد مبتلا داشت.که تاثیری مناسبی در کاهش نگرانی مردم و همچنین جلوگیری از مراجعه غیر ضروری به مراکز ارائه خدمات داشته است.

 

مسئول گروه علمی سامانه 1666 همچنین  با اشاره  به اینکه حدود 80 درصد افراد مبتلا به کرونا بدون علائم شدید می باشند  توصیه کرد افرادی که دارای علائم خفیفی هستند نیز، فاصله اجتماعی و ایمن و پروتکل های مربوطه را کاملا رعایت کرده و در صورت تداوم علائم برای بررسی به مراکز درمانی و پزشک مراجعه نمایند؛ تا در صورت ابتلا به کرونای خفیف و ناقل بودن با قرنطینه شدن و درمان علامتی ضمن بهبود کامل خود از ابتلاء سایر افراد همکار یا خانواده  به ویژه در افراد دارای بیماری های زمینه ای و سن بالا که بیماری حالت شدیدتری دارد جلوگیری شود.

 

وی بیان کرد:  ارگانها و سازمانها می بایست مطابق پروتکل ها برای جلوگیری از ابتلاء کارکنان و مراجعین  اقدامات موثری در حوزه نیروی انسانی صورت دهند.

 

وی با بیان اینکه توصیه های موکد بر این است که جهت حفظ سلامت کارکنان، پرسنل دارای بیماری های زمینه ای از حضور فیزیکی در محل کار معاف و بصورت دورکاری امورمحوله را انجام دهند .همچنین اشاره داشت افراد مشکوک دارای علائم مربوطه به این بیماری نیز باید جهت بررسی مراجعه کرده و درصورت لزوم و با تشخیص پزشک  در قرنطینه باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied