شمانیوز
شما نیوز

پیام مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مناسبت روز معلم

معلم مظهر تلاش بی‌تکلف است، ادامه‌دهنده راه انبیاء که بدون چشم‌داشت، تعالی زندگی مادی و معنوی انسان را تضمین می‌کند.

پیام مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مناسبت روز معلم

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون متن پیام به شرح زیر است؛

 

بسم الله النور

معلم مظهر تلاش بی‌تکلف است، ادامه‌دهنده راه انبیاء که بدون چشم‌داشت، تعالی زندگی مادی و معنوی انسان را تضمین می‌کند.

 

امیرمومنان(علیه السلام): به پاس گرامی داشت پدر و معلم خود به پا خیز! گرچه پادشاه باشی.

 

با سلام و عرض ادب به ساحت مقدس علم و معلم،

 

فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت‌ماه مصادف است با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم، و به ما یادآور می‌شود که در هر مقام و منزلتی که امروز هستیم نتیجه تلاش نه فقط خود که نتیجه از جان مایه گذاشتن بزرگ انسان‌هائی است که در کسوت معلمی آن چه از دانش و تجربه طی سالیان متمادی تلمذ کرده و آموخته‌اند بی‌دریغ در طبق اخلاص گذاشته و به نسل بعد منتقل کرده‌اند، سالروزی که یادآور جایگاه والای علم و معرفت است و این که مقام والای معلم را در تفکر اسلامی- ایرانی و نیز عظمت جایگاه مردان و زنان فرهیخته‌ای را خاطر نشان می‌سازد که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه و مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند، عزیزانی پاک که عاشقانه از شمع وجودشان می‌کاهند تا تاریکی جهل را بشکنند و نوری پرفروغ برای جان‌های شیفته علم و دانش باشند؛ راز ماندگاری و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم همانا در خلوص و صفای باطن آنان نهفته است. فرزانگان و فرهیختگان و امانت‌داران و وارثان انبیاء که به حق حرکت و تکامل بشریت حاصل مجاهدت‌های آنان است.

 

دوازدهم اردیبهشت‌ماه، یادآور پاسداشت آنانی است که پرتلاش و با عشق، الفبای مهربانی و انسانیت را در واژه‌های علم و معرفت با خلاقیت ترسیم می‌کنند و رسم زندگی را به انسان می‌آموزند.

 

شهید علم و عمل، استاد مرتضی مطهری، انسانی وارسته و نمونه کاملی از فضایل معلمی بود، دانشمندی که عمر خود را مصروف پرورش نسلی ساخت که وارثان انقلابی عمیق و دامنه‌دار شدند. انقلابی که با نیروی قلم و عقیده به پیروزی رسید و با تکیه بر ایمان و آموزه‌های چون او بود که در این تلاطم روزگار و خدعه دشمنان مسیر پرافتخار خود را پیمود؛ انقلابی که در سایه توجهات و تلاش شما معلمان عزیز و دانش‌آموختگان مکتب آن بزرگواران است که امروز الگویی برای جویندگان راه استقلال و آزادی در جهان می‌باشد.

 

بی‌تردید، رشد و توسعه جامعه و تعالی معنوی و مادی آن مستلزم آموزش و پرورش صحیح است، آمیختن علم با عمل صالح و آراستن تحصیل به فضایل اخلاقی و تهذیب، و این میسر نیست مگر به همت شما استادان و معلمان دانشمند و از خود گذشته.

 

تعلیم و تربیت هدیه و ارمغانی است از جانب خداوند متعال، انبیای الهی خود در واقع امر بزرگ معلمان و مربیان بشریت‌اند و واسطه‌ای برای هدایت؛ نخستین پرورش‌دهنده و هدایت‌کننده انسان به سوی آموزه‌های خداوندی و در حقیقت آموزگار اصلی بشریت همانا رب تعالی و خدای جهانیان است. و به همین خاطر می‌باشد که شغل معلمی دارای جایگاهی رفیع و مورد احترام و اکرام همگان است.

 

و بی‌شک بانک توسعه تعاون با توجه به مسئولیت‌های ذاتی خود به عنوان تنها باتک تخصصی بخش مردمی تعاونی کشور می‌کوشد تا آن‌چنان که شایسته معلمان و استادان معزز و بزرگ است، صادقانه و تا حد توان ممکن، در اعزاز، اکرام و خدمت‌رسانی به آنان تلاش کند.

 

اینجانب و تمامی همکارانم در بانک توسعه تعاون که افتخار خدمت‌رسانی به مردم بزرگوار این مرز و بوم عزیز را داریم با استفاده از فرصت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه و به پاس تلاش‌های صادقانه جامعه فرهنگی کشور، ایام هفته معلم را به کلیه بنیانگذاران پایه‌های علم و دانش و مروجین خرد و معرفت تبریک عرض نموده، قدوم شما بزرگواران را گرامی داشته، دست شما معلمان عزیز را در هر نقطه‌ای از خاک پاک ایران اسلامی که باشید به گرمی می‌فشاریم و شادی، تندرستی و کامیابی شما بزرگواران را در امر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم از درگاه خداوند قادر متعال مسئلت داریم.

 

                                                                                               حجت‌الله مهدیان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied